Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lite metalliskt

Publicerad 2009-12-19 15:08:03 i , Eotd i svart,


En metallisk look blev det idag. Det är min trio "Sminkan" från Brite Bird och så pigmentet Pearl från NYX och Champagne från makeupcosmetics som jag använt. Jag tänkte att det kunde vara kul med lite "festinspiration" nu inför helgerna. Hoppas ni kan finna inspiration. Det bästa är nog färgerna i min underbara, underbara trio "Sminkan" från Brite Bird. Den är suverän till allt, vardag som fest!

Jag började med en grund av Dignity, en krämhighlighter från Face. Sen lade jag den svarta ur min trio på yttre delen av ögonlocket ut i en spets mot tinningen. Den guldiga lades på inre delen av ögonlocket och följde den svarta men ovanför den. I inre ögonvrån applicerade jag en aninge Pear från NYX och den fick löpa in längs med näsan och upp mot brynet. Champagne lades rikligt som ett skimrande stoft över hela makeupen.
Svart skugga under ögat och svart kajal som inliner. Lösögonfransarna är från Elise och har svarta små strasstenar på sig. Ganska söta.

Kommentarer

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-12-19 15:33:24

Jättesnyggt! Gillar allt med det! Toningarna, tonerna, strassen, frallorna - allt! :)

Postat av: Makeuponista
Publicerad 2009-12-19 15:55:50

Gillar denna jättemycket, allt var snyggt blendat at och fransarna jättefina med strazz på =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-19 16:44:46

Karusell! Tack! Vad roligt att höra! Jag själv är missnöjd med strasset, men man kan ju inte alltid få det som man vill.



makeuponista! Ja, de fransarna är himla fina. Elise har många väldigt snygga fransar faktiskt, och bra kvalitet.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-19 22:48:40

Visserligen går ju makeupen i gråskalor, men jag tycker ändå att det var festligt och superfint! fast okej, svart och grått kan ju vara superparty så vet inte varför jag sa så. Kan tänka mig att denna med röda läppar vore en verklig hit iaf! Fint med strassen dessutom. Kul att du lyckas få strassen att kännas så pass diskret som här..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-19 23:51:29

Emma! Jag gilalde ju inte alls strassen men kul om du såg kvaliteter i den. Eller tänker du på fransarna? De är superdiskreta.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-20 11:28:33

Finfin sminkning! Jag gillar den kattiga formen extra mycket. Och jag håller med om färgerna i "Sminkan"!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-20 12:08:06

Kerstin! Tack! Ja, "Sminkan" är helt enastående!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-12-20 12:22:30

Vilket snyggt metalliskt skimmer du har fått till! Passar fint ihop med stenarna.

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-12-20 14:32:28

Fransarna var verkligen läckra och sminkningen jättefin. Jag älskar Sminkan-trioskuggan, den är verkligen användbar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-20 15:19:00

Kajsa! Tack!



Mayaline! Visst är den himla bra! Jag är lite kär i den! Så glad att jag fick "skapa" den, eller att Sanna skapade den kanske jag borde säga.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela