Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fransk variant med Zoya Irene

Publicerad 2009-12-17 22:29:10 i NailArt,


Mer gammalt arkivmaterial. Den dög inte i februari och duger kanske inte nu heller, men för er som vill ha lite julinspiration kan den kanske vara kul att se.
En inte helt lyckad fransk manikyr med färgade tippar har jag testat här. Att frihanda tippar i ett lack som inte täcker med ett lager visade sig synnerligen besvärligt. Kommer inte göra om det.  Hur som helst så är det först ett baslack i mjuk naturbeige ton från det set med franska manikyrlack man fick i premiärutskicket från Nail Mail. Det är verkligen perfekt på mina naglar. Jag gillar den färgen. Jag köpte China Glaze After Glow-setet. Ovanpå den naturbeiga färgen målade jag alltså tippar i grönt med Zoya Irene. Klart inspirerad av en Funky French som jag sett på Drenched in Colors blogg. Jag tänkte mig dock att istället för smaragdgrönt skulle jag ha en mer gyllengrön nyans. Dessutom skulle jag, precis som i inspirationsmanikyren, ha en liten gulddekor. Jag valde en stjärndekor.

Mitt problem var att Irene är ett lack som i första skedet bara ser ut som lite grågrönt slem. På andra vändan med penseln får man en hyfsad grönton men, egentligen behövs tre lager. Så kan man inte ha det på en tipp... Två lager blev det alltså, och resultatet blev ojämnt och eländigt. På håll ser det väl i och för sig okej ut... Dessvärre fortsatte problemen med att nageldekoren inte ville fästa ordentligt. Skit... Det hela slutade med misär och remover. Men det var ett bra försök i alla fall.

Kommentarer

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-12-18 07:40:01

Jättefint ju, perfekt nyans att ha som kant men synd att lacket inte funkade till det. Annars var det väldigt fräscht tycker jag, det ljusa naturliga på övriga delen av nageln mot det gröna. Gulddekoren gjorde det lite juligt :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-12-18 09:16:31

Grönblått slem på naglarna är inte så vidare snyggt. Synd att varken Irene eller nageldekorationen fungerade, för det var väldans snyggt.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-18 09:22:43

Jag tycker att det ser snitsigt ut! Framför allt har baslacket verkligen den perfekta färgen!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-12-18 11:57:48

Men det är en väldigt fin grön färg. Har du gjort nån helmanikyr med den?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-18 15:41:50

Marybeth! Ja, tanken var god. Dessvärre blev det ju inget vidare ändå.



Sminkjante! Ja, jag såg så fram emot att ha den här manikyren. Var arg i en evighet efteråt för det hade gått så illa.



Kerstin! Ja, jag älskar det franska manikyrsetet!



Kajalen! Jadå, det finns! Leta under notd i grönt bara så dyker den upp.

Postat av: haboubaa
Publicerad 2009-12-19 13:49:47

Snygg :)

Postat av: Patricia LM
Publicerad 2009-12-27 11:12:12

Kul att besöka din blogg.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela