Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cupol Shrouded in Gold

Publicerad 2009-12-18 18:48:25 i Emmas FOTD 2009,

Här kommer en ganska kass sminkning som jag gjorde igår, supertidigt på morgonen. Jag använde det kladdiga monstret och det var inte så smart. Dock ser det faktiskt bättre ut på bild än vad det gjorde IRL, så ni får se det ändå, om inte annat för att Sminkan tjatar på mig att jag ska visa. Dessutom så matchade sminket mina naglar alldeles utmärkt, men dem får ni se sen, vi börjar med sminket.

 Hyn

Foundation: Nvey Eco Organic Moisturising Fluid Foundation i 510

Concealer: MAC Select Cover Up NW20

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: Wet n Wild Ultimate Minerals Loose Blush i Purely Mauve

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den ljusa skuggan
Ögonskuggsbas: Shadow insurance och Face Highlighter Mystic
Ögonskuggor: Fyrinnae Shrouded in Gold och MUS Cupol

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Kajal: Det kladdiga monstret, alltså MAC Feline

Mascara: MAX Factor Masterpiece Beynd Length, svart

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-18 18:51:21

Ah, riktigt tjusigt! Och det kladdiga monstret verkar du ha tämjt här! Färgerna är verkligen fina ihop och jag börjar få kramp av längtan efter Cupol. Och Tribecca occh Tuch. Och den där highlightern, Siberia eller vad den nu hette. Åh, vad du är fin i din Cupol. Förstår att den blev en månadsfavorit. Den klär dig verkligen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-18 18:51:48

Förresten, i Kreml har alla kupolerna ett täcke av guld!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-19 12:53:16

Ypperligt fint målat och kombinerat! Feline ser inte alls kladdig ut!



PS. jag håller utkik efter blått =) DS.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-20 19:01:52

Sminkan: tack:) Nja, det var inte alls kul, särskilt under ögat blev det smetigt. Syntes mer i verkligheten än på bild dock. Ja du sin stackare, jag förstår att du längtar efter dem. Och tack igen:) Guldtäckte kupoler låter för övrigt perfekt appropå min rubrik. Verkar ju som om jag hade koll på det;)



Kerstin: tack så mkt! Nej, den såg helt klart bättre ut på bild, men den var kladdig, och framför allt så smetade den under hela dagen, mkt besvärligt...



Jag spar lite på den blåa, men det kommer i nästa vecka tror jag:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-20 20:02:00

Vad var det som kladdade? Feline? Jävla skitpenna. Inte konstigt att du inte gillar kajalpennor när du har fått ett sådant skräckexempel i din ägo.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-20 21:34:08

Sminkan: Japp, det var Feline. Framför allt under ögat. jag applicerade kajal och skulle sen applicera skugga ovanpå, vilket höll på att sluta med smet på hela kinderna. Nej okej, inte hela kinderna, men det kladdade kopiöst. Ja du, synd om mig... Fast jag har ju andra kajalpennor med så det är inte bara Felines fel. Ska aldrig ha den under ögat igen dock.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela