Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sotad med Moa

Publicerad 2009-08-14 11:10:28 i , Eotd i svart,


Det här är en enkel sotning gjord med tre pigment från Brite Bird. Moa i svart, I'm Antiqui-teasing you i antikguld och så Bear with me i beige. Dessutom har jag lösögonfransarna från Red Cherry igen. Och guldglittereyeliner. Den är köpt från ebay precis som fransarna.

Här är pigmenten jag använt. I burken med kaninen på locket är det Moa som är döpt efter Sannas kanin och har samma färg som pälsen på kaninen. Svart med guldlyster. Enastående vackert och dessutom användbart!

Bilderna blev inget bra idag, men sminket är faktiskt ganska fint. Det är en superenkel sotning som är graderad från Moa på ögonlocket via I'm antiqui-teasing you i globlinjen till Bear with me under ögonbrynet. Inget konstigt alls alltså. Under ögonskuggorna har jag en krämskugga med applikator från Max Factor. jag har använt den ett par dagar nu och den funkar ganska bra under andra skuggor. Dessvärre luktar den galet kemiskt så den kommer inte bli en favorit.
Ja, jag har ju redan beskrivit makeupen. alltså Moa först på hela ögonlocket, sen Antiqui-teasing inblendad skarvlöst och så Bear with me på samma sätt. Moa i tunn linje under ögat men sen målade jag över den linjen med guldglittereyelinern. Det var nog snyggare innan faktiskt, men ibland får man ju spel. Så lösögonfransarna. Ingen eyeliner.

Vi får väl se om det här bara är dagens första make up eller om den blir dagens enda. Jag är faktiskt bortbjuden ikväll så vem vet vad jag hinner med. Har ni några speciella önskemål på smink, alltså produkter eller färger? Dels ligger det en del arkiverat och opublicerat dels har jag, som ni vet, lite småtråkigt. Kan alltså tänka mig att ta en request eller två. ;D
Förresten måste jag visa de söta Brite Bird-burkarna!

Visst är de söta! Förut kunde man se skuggan genom locket, vilket kanske var mer praktiskt, men det här är ju fiiiiint! :D

Och vill ni ha inspiration inför fredagkvällen? Missa då inte Emmas fotd från igår! Den är supersnygg!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-14 11:47:41

Väldans vackert.

Jag älskar gamla tv-serier och satt just och kollade på youtube. kom över en gammal favorit "Love Boat", den från 70-talet. Därför skulle jag vilja se en tolkning av Love Boat;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-14 11:49:56

Sminkjante! Aj då... Jag har aldrig sett det programmet. Just nu har jag dessutom inga fungerande högtalare på datorn så klipp blir vansinnigt trist att titta på... Ska fundera på saken!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-14 12:16:14

Alltså det var ju bara ett förslag;0)

Postat av: anna
Publicerad 2009-08-14 12:29:30

skitsnyggt sminkan!!

Postat av: Fia
Publicerad 2009-08-14 13:30:55

Åh, vad snyggt! Glammigt som attan!

Du får gärna ösa ur dig allt du har! Jag jobbar 13 timmar idag (till 21:15), så håller mig gärna underhållen.

Om jag får tycka, så tycker jag att du ska vara retrosexig ikväll; eyeliner, röda läppar, lösfrallor. :D

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-14 14:05:07

Supersnygg fredagsmake!! Blir så sugen på lösfrallor, ärligt talat har jag inte ägt några sedan femtonårsålder :D Kanske på tiden...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-14 14:37:09

Sminkjante! Jag förstod det. Kanske en annan gång. ;)



Anna! Tack!



Fia! Bra idé. Kanske blir så, vem vet?



Linda! Tack! Ja, absolut dags i så fall!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-15 16:47:36

Den här sminkningen är så vacker, skimret är helt underbart! Fats jag är inte förvånad, Moa verkar vara en kanonskugga, så klart att resultatet blir kanon!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-08-17 10:24:54

jättefint! Jag blir glad, samtidigt som jag känner mig ledsen för Moa har inte lång tid kvar:(


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela