Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sharon Shrouded In Gold

Publicerad 2009-08-25 10:54:59 i Emmas FOTD 2009,

Idag blir det smink! Ja okej, det blir det ju ofta, men idag blir det Emma-smink! Stackars Sminkan hasar sig ju upp klockan fem på morgnarna men jag har fortfarande en veckas ledighet kvar, och kan alltså tillbringa nätterna med att sminka mig. Dock tar jag inte tillfället i akt så ofta, för det mesta så tillbringar jag kvällarna med att mysa med min sambo och läsa, men igår tog jag mig i kragen och gjorde en liten sminkning. Riktigt nöjd blev jag dessutom, skönt att man inte tappar den rätta knycken bara för att man vilar från ordentliga sminkningar ett tag. Dagens går i lila och guld, det är Sminkan som har bestämt färgerna. Denna skulle egentligen ha kommit på min bloggfödelsedag, men då vägrade jag bestämt att slita mig från Erik och Kelley Armstrong, eller ja kan ha varit Armstrong och msn, så då blev det inget. Men vadå, bättre sent än aldrig är väl ett flitigt tillämpat motto här, så varför svika sina idel:)


Hyn

Foundation: Wet N Wild Mineral Foundation Fair

Concealer under ögonen: MAC Select Cover Up NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Pink Swoon och Benefit Dandelion

Ögon

Ögonbryn: H&M Brynskugga
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Fyrinnae Shrouded In Gold Lars Wallin Sharon

Highlighter: Makeupcosmetics Magic Copper

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Wet n' Wild Lash Intense Mascara

Lösfransar: Mediumlånga korsade inköpta på ebay och Ardellim

Läppar

Läppglans: Golden Rose Diamonds Lipgloss 02




Huvudrollen i dagens, eller ja gårdagens, sminkning spelar Shrouded in Gold från Fyrinnae och Sharon från Lars Wallin. Min guldiga och min lila favorit. Dessutom så har jag använt min favorithighlighter Magic Copper, kan ju knappast bli annat än bra. På inre halvan av ögonlocket ligger Shrouded in Gold och på den yttre halvan ligger Sharon och upp till brynet ligger Magic Copper. Svart eyeliner längs med övre fransraden och i en liten vinge ut, kajal under ögat och mascara på fransarna. På med korsade lösögonfransar. Dessa kapade jag några millimeter i kanten för att de skulle bli lite mer lättjobbade. Att ta till saxen är faktiskt riktigt bra när lösögonfransarna jävlas. Förr kapade jag ofta fransarna på mitten, det är så mycket lättare att fästa halva lösögonfransar och det ser ju dessutom lite naturligare ut, räcker längre gör de såklart också. Efter fransarna korrigerade jag eyelinern lite grann, och sen började jag limma dit guldgula små strasstenar i inre ögonvrån. Jag tycker att det är fint med lite assymetrisk strass, vad tycker ni? Sminkningen avslutades med dubbla rouge och glitterläppglans. Riktigt bra tycker jag att det blev, skönt det, annars skulle det väl dröja en månad tills nästa gång jag orkar göra en vettig sminkning och fota.

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-25 11:39:28

Mmmm va fint, gillar särskilt övergången mellan skuggorna, och strassstenarna är pricken över i:t!!

Postat av: Johanna
Publicerad 2009-08-25 12:35:52

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-25 12:43:06

Den här färgkombinationen är en verklig favorit. Otroligt snyggt gjord. Stenarna är så läckra man ser dem inte direkt men gör makeupen spännande.



Tänkte fråga dig om du vet någon lila som liknar Sharon? Färgen är så läcker.

Postat av: Johanna
Publicerad 2009-08-25 12:47:17

Färgkombinationen är grym! Och övergångarna och allt är så fint. En väldigt lyckad sminkning helt enkelt. :)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2009-08-25 13:17:28

Va fiint! :) Lila är såå fint på dig ! :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-08-25 15:10:27

Jätteläckert! Lila är så snyggt på dig :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-08-25 16:43:24

jättefint! Älskar denna kombo!

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-08-25 16:49:52

Meeeen va snygg du är Emma! alltihopa !älskar sminket men även kläderna och halsbandet! :)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-08-25 17:52:25

Vilka pigment! Guldigt och lila är en riktigt snygg kombo och du har applicerat skuggorna otroligt fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-25 17:57:55

Otroligt tjusigt! Älskade stenarna! Diskret men ändå både spännande och snyggt!

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-08-25 19:31:32

Supersnygg kombo, har nog aldrig testat lila och guld om jag ska vara ärlig. Efter dina bilder så SKA jag göra det, urfint! :D

Postat av: Suss
Publicerad 2009-08-25 19:34:36

ååh emma den var helt ljuuvlig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-25 23:24:18

Linda: tack så mkt! Jag tycker med att det blev bra:)



Sminkjante: Tack! ja jag tycker att det blev fint faktiskt. Har aldrig testat guld och lila tidigare, men det kan nog bli fler gånger...

Hmm, skugga som liknar sharon, gud vad svårt. Jag måste nog passa tyvärr, jag har ingen och kan inte på rak arm komma på någon. Tyvärr. Återkommer om jag kommer på någon skugga som kan vara en dupe.



Johanna: Åh tack, vad glad jag blir!



Vanessa: tack! Ja, men lila är väl fint på alla?:) Älskar lila smink!



Zizzie: tack tack, ja lila smink är härligt...



Sanna: tack Sanna! ja jag tycker att det blev bra faktiskt. Var lite inspirerad av dina prickar när jag gjorde strassen faktiskt...



Stephy: Åh tack! Vad glad jag blir:) Kul att du ser sånt med...



Alexlyndra: Tack! Ja både Sharon och Shrouded in Gold är jättebra skuggor helt klart.



Sminkan: tack så mkt sötis! Jag gillar med stenarna. hade planer på att fästa lila stenar i yttre vrån, men stenarna var små, det var sent och jag blev trött och förbannad. Men det blev ju bra så här med:)



Josephine: Tack! ja det tycker jag verkligen att du ska göra! Första gången jag testar själv, men det blev ju bra så kommer nog använda kombin fler gånger...



Suss: tack så mkt söta du, vad glad jag blir!

Postat av: CC
Publicerad 2009-08-26 00:23:02

Vad fin du blev Emma!! Lila och guld är ju en härlig klassiker som aldrig blir fel :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-08-26 08:27:51

Jag tycker att det blev jättefint med stenarna! Mejken i övrigt är också jättetjusig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-26 11:02:21

CC: tack:) Ja det blev ju riktigt bra, har faktsikt aldrig testat kombin förr, men kommer säkert göra om det:)



Kerstin: tack Kerstin! Jag jag gillar med denna...

Postat av: Vanessa
Publicerad 2009-08-26 15:19:45

Jo det är det :P..men du passar lite extra på det!..samma som på den bilden jag rösta på din tävling..sjuukt snyggt lila make :P . jag gjorde sen en på mig bara för jag kännde mig så inspirerad :P men du har rätt det passar alla på nåt sätt :) ..Jag älskar oxå lila smink :)

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-08-26 16:36:28

Sv: Du har helt rätt, både bor och shoppar i Linköping. Dock köpte jag strazzen i Göteborg, men den kanske finns i stan med, har inte tittat där. "Butiken" ligger i en leksaksbutik brevid McDonalds om du vet vart det ligger :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-27 18:53:30

Vanessa: Haha, okej, tack då:) Ja lila är fin, kul att du kände dig inspirerad:)



Josephine: Tack för direktiven:) Dessvärre hittade jag ingen strass där, men men, ska till Sthlm i september, kanske köper då...

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-08-28 13:50:35

Superfint! (Himla skumt, jag var helt säker på att jag kommenterat detta inlägg tidigare...)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-28 14:11:30

Kerstin: Tack. Ja du, så gör jag också ofta. Ibland slutar det med trippla kommentarer som du vet:) (För det var väl hos dig?)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela