Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer blått

Publicerad 2009-08-18 06:48:16 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Är galet missnöjd just nu. Igår blev det inget bra, idag blev det inget bra, men jag känner att om jag inte publicerar något nu så kommer jag lägga av mig helt. Alltså kommer ett par bilder på dagens.
Det går fan inte att sminka sig tidigt på morgonen. Man är för trött. Så är det bara. Förr har jag, med jämna intervall, haft perioder jag skiter i sminket helt under ett år eller så. Kanske är det som är på gång? Eller så behöver jag bara en spark i baken och bättre sovtider...
Det är alla fall Chromed in Between från Brite Bird på hela ögonlocket, den blå ur Fake Black-duon från IsaDora i globlinjen, Antique och Silver från Makeupcosmetics från inre ögonvrån upp på brynbenet och så en aningens beige highlighter, en matt, under brynet.
Under ögat är det pennan Atlantis, också från IsaDora, och så har vi eyelinern Revolver längs övre fransraden. Den är från Urban Decay. Mascara Telescopic.

Kommentarer

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-08-18 08:03:19

Aah, inte sluta, inte sluta! Men jag förstår vad du menar .. :( Men det blir väl så precis i början av icke-ledighet?



Jag kanske kan glädja dig genom att säga att Koala bear-y kan vara det vackraste lacket någonsin!



Kram, kram, kram!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-18 09:21:57

Japp, en boktemaspark i baken behöver du;) Tror du kommer igång igen, du var ju så himla på när du precis kom hem till Sthlm. Det kommer nog tillbaka ska du se. Sen tycker jag att dagens smink är fint, inte spektakulärt, men vackert, det är lite isdrottning över det hela...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-18 10:14:25

Jag känner verkligen igen mig! Att gå upp tidigt på morgonen suger och periodvis sminkar jag mig inte heller (innan jag började blogga). Jag lyckades inte hitta inspirationen och det jag åstakom så hemskt ut. Hoppas du hittar inspirationen och orken snart!



Jag tycker detta var fint. Enkelt och fint.

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-18 11:11:58

Tidiga mornar är aldrig kul och jag tycker egentligen att det är ganska otroligt att man har inspiration till att sminka sig just då. Du har säkert bara en tillfällig dipp efter semesterperioden. Håller med Emma P, lite isdrottning över denna look, i Like!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-18 18:57:18

Miss Pussy! Jag ska inte sluta. Men vem vet, jag kanske inte alltid är lika "flitig"? Har fortfarande 40-50 inlägg i arkivet dessutom, ifall det blir kris. :D



Koala Bear-y är faktiskt det snyggaste av alla i den färgskalan alla fall! Jag älskar den!



Emma! JAAAAAA! Boktema sparka mig! NU!!!!



Sminkjante! Ja, jag hoppas också den kommer tillbaka. Är ju kul med smink. Men, ett par dagars misär har det varit.



Linda! Tack! Skönt med uppmuntran! Jag ska nog hitta min inspiration igen snart, det har jag ju gjort förr. Hoppas på att det blir fint smink imorgon! ;D

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-08-18 20:38:18

Kära Sminkan! Denna mejk är ju helt fantastiskt vacker o absolut inget att deppa för! Tidiga morgnar däremot, det är inget kul =)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela