Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Enkel

Publicerad 2009-08-31 06:19:10 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Efter helgens glammiga makeuper med lösögonfransar längtar vi väl alla efter det enklaste enkla? Det är skönt att vila sina sinnen med en helt neutral look. Det intressanta är att det tog mig lika lång tid att bli klar idag men jag hade mer fokus på hyn. Maybellines flytande mineralfoundation och så deras mattande puder ovanpå. Såg ut att funka i badrumsbelysning, men jag är rädd att det faktiskt är lite för gult. Vi får se under dagen. Det är ännu för mörkt för att jag ska kunna se riktigt bra i dagsljus.

Ögonen målade jag med paletten ni ser här ovan. Ingen krämskugga under, det glömde jag, men hela ögonlocket grundades med den ljusa, highlighterfärgen och yttre ögonvrån markerades med lite av den bruna på nedre raden. Som eyeliner använde jag en penna från Urban Decay, Bourbon, och mscaran är Telescopic från L'Oreal.
Ögonbrynen är ifyllda med Face Myrrah. Ja, det var väl det ni kan se på bild. Jag har rouge också, för det gillar jag när jag är så här naken i övrigt. Läpparna är målade med ett läppglans från e.l.f som utger sig för att vara rött. Det blir definitivt inte rött på mig men det är lite sött ändå. Det var allt. Hoppas vi alla får en fin vecka! Imorgon är det september. Hösten är äntligen här!

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2009-08-31 06:46:18

snyggaste, underbaraste Sminkis! Du passar i allt! Jag gillar denna looken :D Du kör naket och jag är sotig!

Och Myrrah är väldigt fin!

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-08-31 06:49:25

Jättesnyggt! :)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-08-31 07:09:05

Mmm, neutralt, greige, snyggt! Jag har fläskat på med en massa lila idag, får se om jag hinner få in ett inlägg ikväll.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-31 08:24:28

Japp, efter en ordentlig sminkhelg kan det vara skönt med lite neutralt, ombyte förnöjer:) Du är kanonfin i detta med! Och paletten ser otroligt fin ut, antar att den är sammankombinerad av skuggor från HOT? Kul att du är igång och bloggar igen hjärtat:)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-31 10:42:39

Enkelt är vackert!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-08-31 12:19:12

Äntligen och äntligen vet jag inte ..

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-31 13:18:11

Enkelt och fint.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-31 17:56:55

Rouaa! Sotigt låter bra! Ska kolla om du lagt upp bilder...



Josephine! Tack!



Makeupoholic! Ja, det är skönt ibland med lite "naket".



Emma! Japp, det är de olika Hot Pots som kom nu senast. Och jo, en morgon är ju bättre än ingen. Vi får se hur det blir framöver.



Linda! Enkelt är också vackert, men färg är bra fint det med!



Miss Pussy! joooooo!!!!



Sminkjante! Tack!




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela