Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blå med strassfransar

Publicerad 2009-08-14 20:20:25 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


När jag gjorde den här var jag, återigen, inspirerad av Sminkjante. Hennes blå med glitter var jätteläcker! Blått är den färg jag kanske gillar mest på ögonsmink. Jag vet att Emma tänker på grönt när hon tänker på mig, men om vi pratar färg, alltså inte svart eller brunt, så är blått min favorit! Här är det en riktigt blå historia med massor av strass och glitter dessutom!

Jag började med en krämskugga, Max Factors, som grund för ögonskuggorna. Sen lade jag Fake Black duon från IsaDoras blå på hela ögonlocket. Ovanpå den sveptes Cobolt, ett blått pigment från MAD Minerals för att få mer intensiv blåton. Sen användes en matt benvit skugga från Coasta Scents som highlighter.

Därefter ritade jag en ram runt ögat med en blå kajal från Tigi. Efter det var det dags för lösögonfransar med strass.

De är ett Ebayfynd. Fantastiskt fina!
När fransarna var på plats blev det mer glitter. Dels en blå glittereyeliner från H&M och dels en i silver från Viva la Diva.
En riktigt budget-festmake! :D

Lösögonfransar är verkligen fantastiskt roligt att leka med när man är på humör! De här är absolut favoriter för de är ganska lätta att fästa, mjuka band alltså, och det är så fina stenar på dem! Älskar ebay! Man gör så många fina fynd! Nu ska jag skynda iväg på liten fest hos bästa vännen. Vi ses imorgon!

Kommentarer

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-08-14 20:34:52

Så tjusigt med blått och strasstenarna på fransarna! Ha en trevlig kväll! =)

Postat av: Lina
Publicerad 2009-08-14 21:28:27

Åh vilka fina fransar!!!

Supersnygg makeup och igen så skickar du iväg mig på ebay letande.....

Vad använder du för lim till fransarna?

Ha så kul ikväll!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-14 21:39:35

Strålande vackert, du är ljuvlig i blått! Vad kul att du bestämde dig för lite smink, och extra kul att du bestämde dig för en riktig partymake! Håller helt med dig, de där fransarna är underbara, så himla fina...

Postat av: Marina
Publicerad 2009-08-14 23:26:04

Shit va snyggt! Fransarna är supersnygga! Jag har också varit blå idag... det var det där med great minds think alike ha ha ! Hoppas du får roligt på festen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-15 08:37:32

Josephine! Tack så mycket!



Lina! Ja, ebay är enastående! Jag använder Ardells lim.



Emma! Jodå,visst är de fantastiska! Man hade ju egentligen inte behövt mer glitter, men vadå, ibland är det roligt att ösa på! Synd man så sällan har tillfälle att bära de här fransarna. Mer diskreta kan man ju ha till vardags, men inte ens jag går omkring med blå strass på jobbet.



Marina! Blått är så fint! Jag gillar det! Måste kolla in hur du såg ut!

Postat av: cilla
Publicerad 2009-08-15 12:14:56

Skitsnyggt! Älskar blått och de där fransarna var ju helt fantastiska!!!

Postat av: Ninja Fruit
Publicerad 2009-08-15 16:51:09

Åh, du ser ut som en drottning från en film. Så drömlik, på något sätt. Jättevackert!

Postat av: CC
Publicerad 2009-08-15 17:08:10

Härligt...jag älskar ju både blått och glitter :)

Hoppas att festen blev lyckad!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-15 17:31:52

Cilla! JA, fransarna är otroliga! De gör vilken makeup som helst fantastisk!



Ninja fruit! Tackar! Vad vackert sagt! Blir alldeles generad!



CC! Jodå, det var trevligt igår! Champagne och goda vänner, kan det bli fel?

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-15 20:06:51

Wow så läckert!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-16 08:35:12

Linda! Tack!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-16 10:17:57

Fransarna är verkligen supersnygga! Makeupen är underbar:)

Jag börjar också omvärdera blått. Har börjat gillar blått mer och mer. En underbar färg.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-08-16 20:25:33

Vad du hittar på!!

Så otroligt läckra fransar och ögonmake up!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-16 21:31:15

Sminkjante! Man får tacka för inspirationen ännu en gång! Du gjorde verkligen en läcker blå!



Fåfängan! Tack! Kul att du gillar!

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-08-17 02:16:05

Åhhh, jag fick stort ha-begär efter de där fransarna!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela