Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Augustikavalkad

Publicerad 2009-08-31 18:01:30 i Kavalkad,

Augusti är slut, hösten är äntligen här! Som ni säkert vet håller blogglusten på att försvinna men det har blivit en del smink som dokumenterats alla fall. Här har ni en kavalkad av det som bjöds. Hoppas ni hittar något att inspireras av.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Vackra Emma är en konstant inspirationskälla och hon har gett oss tre vackra fotd denna månad. Och firat sitt ettårsjubileum som medbloggerska!

Kommentarer

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-08-31 18:31:26

augusti har varit en kanon månad för er båda! :D

Postat av: Leonie
Publicerad 2009-08-31 18:36:26

Många maffiga festmake-uper denna månad vilket gör kavalkaden extra piffig och som vanligt härlig färgvariation.Jag föll handlöst för nr 1 på sjunde raden, helt underbar. Mitten i raden längst ned ,det är verkligen fina blå toner med djup och lyster.Alla i rad tre osv...



Emma du gör alltid så läckra maker med sug i blicken men nr tre sticker ut lite pga det somriga anslaget, färgerna framhäver din solbränna på ett fint sätt.

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-08-31 20:28:10

De två första på rad 1 och 7 - wow. Och samtliga Emmas sminkningar tillhör det finaste hon gjort.

Postat av: annie
Publicerad 2009-08-31 20:52:11

gud så fina... menmenmen , ni får nte sluta blogga nu när jag precis hittat denna underbara blogg=)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-31 21:09:42

Sminkan: Rent antalsmässigt så har vi kanske inte varit på topp, men kvalitetsmässigt så tycker jag att det har varit en bra månad! Finast är den blå och den champagnefärgade som du visade i helgen, helt klart... Av mina gillar jag den lila-guldiga bäst.



Stephy: Vad kul att du tycker det:)



Leoni: tack! ja, jag tycker med att den sticker ut lite, fast kanske mest för att färgvalet känns lite olikt mig..



Mimmi: men oj, dte var värst, tack snälla du!



Annie: Tack Annie, sånt är alltid roligt att höra! Tror inte att vi kommer sluta, men Sminkan kommer kanske inte uppdatera fullt lika flitigt som tidigare...

Postat av: Vanessa
Publicerad 2009-09-01 14:45:31

Ni är så duktiga båda två :)

Btw..vem vann tävligen :)



Kram <3

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-09-01 19:58:25

Mina favoriter bland dina är:

Rad 3 bild 3

Rad 4 bild 2

Rad 7 bild 2

Rad 8 bild 2

Rad 9 bild 2



Mina favoriter bland Emmas är:

Oj.. jag gillar alla tokmycket, kan inte utnämna någon/några favoriter!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-01 22:27:46

Det är som alltid svårt att välja, du gör så mycket snyggt! Men sista raden,bild 1 och 2 är några jag gillar extra, plus flera andra förstås.



Jag hoppas verkligen inte du tappar sugen helt på att blogga, då skulle jag bli så ledsen i ögat. Din blogg är den första jag kollar varje dag, sen är jag här inne och vimsar runt flera gånger om dan! Peppningskramar!



Åh vackra Emma, du är alltid lika tjusig! Men den lila med stjärnfallet går inte av för hackor!



Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-01 22:29:59

Det är som alltid svårt att välja, du gör så mycket snyggt! Men sista raden,bild 1 och 2 är några jag gillar extra, plus flera andra förstås.



Jag hoppas verkligen inte du tappar sugen helt på att blogga, då skulle jag bli så ledsen i ögat. Din blogg är den första jag kollar varje dag, sen är jag här inne och vimsar runt flera gånger om dan! Peppningskramar!



Åh vackra Emma, du är alltid lika tjusig! Men den lila med stjärnfallet går inte av för hackor!



Postat av: Kerstn
Publicerad 2009-09-02 08:31:22

Sminkan o Emma! Er blogg är så inspirerande o era sinkningar så fina, snälla tappa inte lusten =)

Postat av: jennifer
Publicerad 2009-12-29 19:21:37

hej, du är verkligen jätte duktig!

vilken av dessa sminkningar tycker du skulle passa nu till nyår? Jag har ljusblåa ögon och vet inte vilken färg som passar just mig bäst?

tack på förhand / jennifer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-29 19:25:45

Jennifer! Tack, de tär så roligt att höra att andra gillar det man gör! Jag kan dock inte råda dig vad gäller ditt nyårssmink. Jag anser att man ska bära det man känner för och inte låta ögonfärg eller annat begränsa en. Välj efter dina kläder eller ditt humör. Ha kul!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela