Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

105 Pop Passion

Publicerad 2009-08-28 11:14:01 i Emmas FOTD 2009,

Med alla mina nya sminkgrejer kände jag ett starkt sug efter att sminka mig. Dessutom så hade jag lite nya skuggor från Makeupcosmetics, några från Sminkan och några från Katta. Ett guldtillfälle att köra en liten sminkning för skojs skull alltså. Jag skred därför till verket redan igår kväll. Mest nyfiken var jag såklart på brynpaletten. Det är väl lite tidigt att uttala sig om kvaliteten, men jag kan säga att jag gråter i alla fall inte, så här långt funkar det finfint. Vad som däremot inte funkade finfint var Pop ifrån Taylor Made Minerals, den skuggan jävlades något helt otroligt. Slutade med att jag fick applicera den fuktad oh då blev den tokintensiv så nu syns knappt de andra skuggorna, från Golden Rose och Makeupcosmetics, de skuggorna som skötte sig fint från början, dumma Pop.


Hyn

Foundation: Makeupcosmetics Kathy

Concealer under ögonen: MAC Select Cover Up NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: Make Up Store Blush Metal Cherry

Ögon

Ögonbryn: H&M Brynskugga
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Golden Rose 105, Taylor Made Minerals Pop, Makeupcosmetics passion

Highlighter: Makeupcosmetics Magic Copper

Eyeliner: Make Up Store Cake Eyeliner

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Wet n' Wild Lash Intense Mascara

Lösfransar: Depend nr 4 och Ardellim

Läppar

Läppstift: Make Up Store Bare



I inre vrån ligger en turkos skugga från Golden Rose, det är den som bär det superhäftiga namnet 105. I mitten av ögonlocket ligger Pop, det var den som jävlades. Slutade alltså med att jag applicerade den med fuktad pensel och då blev den superintensiv istället. Nästan för intensiv, de andra skuggorna ser lite mesiga ut i jämförelse. Längst ut i yttre ögonvrån ligger Passion, en riktigt fin brunröd skugga från Makeupcosmetics. Highlightern kommer även den från MUC, Magic Copper, är ni förvånade? Kanske lite att jag inte testade den ljusa skuggan i brynpaletten möjligtvis. Det borde jag såklart ha gjort men jag tyckte att Magic Copper och Passion skulle bli finare tillsammans så därför gjorde jag såhär. Svart eyeliner längs med övre fransaraden, kakeyeliner idag, inte gel. Den blir inte lika svart men är i gengäld otroligt enkel att måla med. Därefter målade jag kajal under ögat och mascara på fransarna och därefter var det dags för lösisar. Dessa från Depend var riktigt bra tycker jag, kanske att Ardell är strået vassare, eller ja mjukare, men det är ganska obetydligt i så fall. Sminkningen avslutades med rouge och läppstift. Båda från Make Up Store, jag blev lite inspirerad att använda deras grejer när jag var inne i butiken.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-28 12:17:14

Det blev jättefint, trots att Pop jävlades. Jag gillar inte heller den skuggan, den är väldigt svårjobbad.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-28 12:47:05

Sminkjante: tack. Ja slutresultatet var helt okej, men fan vad Pop var jobbig! Skönt att det inte bara är jag som har problem med den skuggan:)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-08-28 13:02:08

oh va fi du var! och den blåa färgen var ju ljuvlig!

Postat av: Kerstn
Publicerad 2009-08-28 13:52:00

Fint! Härliga färger o härlig intensitet. Jag har ungefär samma färger idag, men mycket mesigare =)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-28 14:20:37

Superfin färg på Pop iaf om de är den riktigt turkosblå? Synd att den trilskades så :o(

Postat av: ingegerd
Publicerad 2009-08-28 19:22:54

härliga färger!!snyggt blev det också!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-28 20:18:28

Suss: tack! ja, den är fin, när skugguschlingen väl vill samarbeta:)



Kerstin: Tack! Ja, dte är en härlig färg faktsikt. Asch, så är det ju om man ska jobba, denna sminkning gjorde jag enbart för mitt höga nöjes skull:)



Linda: ja Pop är riktigt turkosblå. En väldigt fin färg i burken och när man applicerar den med fuktad pensel, men jag slipper helst, tycker det är väldigt mycket svårare att få ett jämt resultat då... Ska ge den en ny chans på ett annat underlag dock.



Ingegerd: Tack! ja, jag gillar färgerna, det blev inte alls så tokigt, men vägen dit var lång och svår;)

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-08-28 20:29:39

Jag gillar att Pop lyser, tycker detta är en av de finaste sminkningarna du visat!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-28 21:00:20

Mimmi: Tack, vad kul att du tycker det:) Inget dåligt utlåtande...

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-09-01 13:02:00

Så tjusigt! Färgkombinationen är verkligen hur snygg som helst, och underbart rosig är du också :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-01 20:41:41

Sofia: Tack! ja, det måste väl var en kombi för dig, du är ju ett stort fan av turkost:) Haha, mer rougig rosig, men kontentan blir ju den samma:)

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-09-02 11:48:38

Wow Pop poppar verkligen ut från de andra skuggorna. Synd att den var så krånglig för den är verkligen ursnygg.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-02 12:50:41

Kajsa Kavat: Tack. Ja, det är riktigt synd, för den är otroligt häftig när man får den rätt...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela