Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Viva la Diva 38

Publicerad 2009-04-23 15:25:05 i Naglar - duokromatiska,

Mer arkivmaterial. Jämför gärna detta lack med inlägget ett snäpp ner. Ganska lika va? Och jag tycker det är snyggt!

Sminkan gillar duochroma lack och Sminkan gillar Viva la Diva! Här är det en härlig blandning av de båda! Duochroma Viva la Diva nr 38! Ett isigt babyblått med skiftningar i islila och rosa!


Låt mig säga så här, det är inte lätt att fånga det duochroma i något lack. Tro mig, jag försökte så gott jag kunde, och om ni klickar upp bilderna så syns det förhoppningsvis lite i alla fall. I verkligheten är det en tydlig rosalila skiftning beroende på ljuset. Det är väldigt vackert lack, tycker jag. Sommarsvalt. På bilderna ser ni två lager lack och överlack på det. Med tre lager hade det varit helt täckande, men för ovanlighetens skull tyckte jag det var okej med den lite transparenta känslan. Vad tycker ni? Skulle jag haft ett lager till?

Viva la Divas lack har faktiskt alltid vait bra, tycker jag. Det enda som varit svårapplicerat har varit det gula neonlacket, men även de är hanterligt om man vill jobba lite med det. Alla andra har som sagt glidit på lätt och bekvämt och haft bra konsistens och hyfsad torktid. Jag kan inte klaga på kvaliteten. Sen vet inte jag hur många dagar i följd de håller. Jag har sällan lack mer än tre dagar. Oftast har jag bara lacken från kväll till kväll, alltså ett dygn, men som sagt, har jag haft VlD i tre dagar har det i alla fall fortfarande varit fräscht. Vad har ni andra för erfarenheter?

Jag tycker det är lite synd att Viva la Diva har en framtoning som gör att man ser märket som riktat till flickor i lägre åldrar, alltså 12-14 år eller så. Både nagellack och ögonskuggor håller nämligen en väldigt bra kvalitet för priset.
Sista bilderna. Klicka upp dem om ni vill se lite rosa skiftningar. De finns där, jag lovar!

Kommentarer

Postat av: Therése
Publicerad 2009-04-23 15:34:20

Riktigt snyggt var det, men jag hade nog föredragit tre lager, men det är nog för att man är lärd att det ska vara täckande och inte synas igenom.



Håller definitivt med om att Viva la Diva måste visa sig mer på sin bättre sida och inte enbart för barn, deras grejer är ju faktiskt oftast fantastiska, för det priset dessutom.

Postat av: CC
Publicerad 2009-04-23 18:44:35

Ja jag kan ju säga att VLD är minst lika hållbart som dyrare lack. Underlack, 3 lager lack, överlack. Brukar jag ha ca 1 mån :) Fast jag vet att lack slits på ett annat sätt när man har kortare naglar än klor som jag.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-23 19:04:37

Riktigt vackert! det påminner om rhodedenron tycker jag! om det nu stavas så...

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-04-23 19:35:51

Åh vad fint! Ett blått helt i min smak! Jag har varit underligt sugen på ljusblått nu ett tag... Essis nya Sag Harbor är superfint också.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-23 20:26:04

Therese! Ja, jag bruukar också föredra full täckning, men ibland orkar man inte...



CC! Ja, visst är det konstigt. Ju kortare naglar desto mer slitage...



Emma! Ja, det stavas så. Och ja, det gör det kanske! :D



Adrasteiah! Jag är sugen på lite sommarblått jag med! OCh duochrome!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-23 20:36:05

Jag kan inte mer än hålla med om allt du skrivit om detta lack. Jag tyckte inte VLD lack är så hållbara p.g.a deras tjocklek. Efter ca 1-2 dagar får jag problem och jag använder både baslack och topplack. Men dem har väldigt många att välja mellan. Jag tycker vissa av deras färger är lite mer sofistikerade, men faktiskt inte så många.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-23 21:08:51

Alex! Vackert är det alla fall!

Postat av: Sara
Publicerad 2009-04-24 09:39:59

Tjusigt somrigt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-04-24 13:23:42

Det ser härligt isigt och svalkande ut. Tror det skulle hålla mig lite sval en varm sommardag.



Jag håller med dig om kvaliten på Vld's lack och även synd att de vänder sig till yngre tjejer. Många av mina vänner har rynkat förvånat på ögonbrynen när jag sagt att lacken och skuggorna (singel) är bra. Men när de testat så är de lika lyriska som jag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-25 13:31:53

Sara! Ja, visst är det!



Sminkjante! Det är synd att de har den imagen eller vad man nu ska kalla det. Men, det kanske ändrar sig?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela