Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Torsdagsglamour

Publicerad 2009-04-02 07:47:47 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Jag har sovmorgon idag! Yippie!! Det innebär att jag är mer utsövd än jag brukar vara och därmed lite mer sugen på att göra något roligt i sminkväg. Dagens blir en gröt av lila och silver med de korslagda ögonfransarna som bonus.

Jag började med att lägga en grund av Sinful Colors vita stiftskugga. Ovanpå den lade jag först Dream Purple från Makeupcosmetics i globlinjen. Kinda från samma märke på ögonlocket, därefter Amy och Silver, fortfarande från Makeupcosmetics. Amy på brynbenet , Silver under brynet. Alla färgerna ligger i viss mån omlott. Sedan borstade jag med en stor gethårspensel så alla pigmenten blandades skarvlöst och mjukt.

Svart eyeliner, Black Out, längs övre fransraden. Lila kajalpenna från IsaDora under ögat, med ett litet stänk grönt i  inre ögonvrån. Lösögonfransarna limmades på, de är rätt diskreta så man kan jobba med dem utan att känna sig överdrivet dramatisk. Jag kan i alla fall. Ja, så avslutade jag med lite silverglitter-liner från Viva la Diva och lite silverglitterpenna från Barry M. Inte någon stor mängd av någon dera, men så det blixtrar till lite i alla fall.
Självklart fyllde jag i brynen och målde läpparna också. Läpparna fick färgen Plush av Milani.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-02 10:00:02

Men wow, fan vad du är tjusig idag då! Jag som trodde vi skulle vara solidariska "systrar utan smink";)Skämt åsido, du är väldigt tjusig idag, kul att du kände dig inspirerad nog att ta itu med en så fin sminkning. Eyelinern är extremt fin tycker jag, så mjuk, men ändå markerad, mycket imponerande. Och visst kan man ha fransarna på jobbet, du ser ju lite extra glamorös ut, men knappast som om du rymt från cirkus:)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-04-02 10:51:38

Det här var riktigt riktigt fint och du gör mig sugen på att testa Amy som damp ner i lådan häromdagen. Hoppas du får en fin dag!

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-04-02 11:12:07

Men ojoj va snyggt...lite vardagsglamour är aldrig fel ;) Snygga fransar, ser ju jättenaturliga ut :)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-04-02 12:43:26

Oh, så tjusigt! Mjuka, fina färger och underbart skimmer. Älskar verkligen vingen!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-04-02 14:10:57

Hur snyggt som helst. Dreampurple+Amy var en riktigt snygg kombination!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-04-02 15:10:56

Underbart. Härligt när övergångarna är steglösa (hittade inget bättre ord). Visst är det härligt att kunna ta det lungt på morgonen.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-02 16:47:23

Lösfransarna är toksnygga! Jag gillar det gröna till det lila på undre fransraden, riktigt snyggt. Sen din eyeliner, riktigt bra!

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-04-02 16:54:56

Vilken härlig sminkning! Vingen och lösisarna funkar jättebra tillsammans och lilasilverfärgerna var också underbara. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-02 19:51:53

Emma! Tack! Vad glad jag blir! :D

Imorgon är det boktema... Gah! Måste hinna skriva...



Adrasteiah! Ja, Amy är fin!



itm! Tack!



Sofia! Tack!



Mayaline! Tack!



Sminkjante! Ja, sovmorogn är underbart!!



Alex! Tack!



Karusell! Tack!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-04-02 20:54:11

Ohh skir och fiiin sminkning! Jag gillar fransarna... de ser väldigt naturliga ut tycker jag!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-04-02 20:55:54

Mycket stiligt! Jag är också full av beundran för eyelinern och övergångarna mellan skuggorna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-02 21:55:33

Sminkan: Japp, det är det. jag publicerar när jag kommer hem från örebro. men vad är det jag ska publicera? allting eller bara bokinlägget? mitt smink är dåligt, bara så att du vet...

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-04-02 22:20:50

ååå, vad fint, som en älva, igen! tänk vad mycket en sovmorgon kan göra! hoppas du har haft en lika bra dag som jag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-02 22:44:57

Anonym! frasnarna är fina!



Kerstin! Ja, jag är också nöjd!



Emma! Ja, nu vet du! ;D



GQ! Tack! Ja, sovmorgon är underbart! Var mycke gldare hela dagen!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-04-06 16:15:12

Tjusigt! Så här skulle jag kunna tänka mig att se ut på en elegant bal eller dylikt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela