Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Svarta läppar med Monochrome

Publicerad 2009-04-16 17:54:39 i Läppar,


Fyrinnae gör inte bara ögonskuggor, de gör även läppglans. Det här är svarta Monochrome. Jag har lagt den på naken läpp utan kontur. Det är en ganska tunn konsistens, och lite oljig. Den är inte obehaglig men kräver lite tålamod när man målar på den. Den är också väldigt lätt att torka av, förmodlgen på grund av oljigheten.

Färgen täcker väl men är odryg. Man får måla bit för bit av läppen. Det går inte att gnugga läpparna mot varandra för att smets ut färgen på större yta, då bir det flammigt. Med svart penna som bas tror jag dock det skulle bli jäkligt snyggt!
Den har en skön, lackartad look som jag gillar! Helt klart något jag ska undersöka närmare vid ett annat tillfälle.

Kommentarer

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-04-16 18:43:01

Wow så häftigt! Ett riktigt vampyrglans. Svart kajal under funkar säkert för att hindra att det blir flammigt.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-04-16 19:28:48

Väldigt coolt och vampigt! Sitter det kvar?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-16 20:51:46

Fru Choklad! Ja, behövs nog ite svart penna även för hållbarheten.



Kerstin! Coolt, ja. Hållbart? Nej. Men med svart kajalpenna under ska det nog funka.

Postat av: CC
Publicerad 2009-04-16 21:44:18

Vad läckert....detta ger mig sminkideer :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-16 23:58:36

Åh,vad kul att du visar! Hmm, det låter ju halvbra... Lite knepigt verkar det. Du är grym i svart gloss dock!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-04-17 00:22:51

Shiiiit va coolt! Jag gillar svarta munnar, så jäkla fräckt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-17 07:35:58

CC! Ja, det är rätt fin glans på det! Som lack! Men det måste grundas med svart penna för den här glossen är väldigt oljig...



Emma! Lite knepigt känns det, men jag ska ge den en bra grund nästa gång.



Marina! Visst! Och glansen i detta är ju underbar!

Postat av: Maggie
Publicerad 2009-04-17 08:58:54

Kul med ett test och liten recension! Jag har suktat efter denna länge...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela