Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Skärtorsdagen med Sucker och Amy

Publicerad 2009-04-09 23:54:31 i Emmas FOTD 2009,

Idag gjorde jag en sminkning helt i lila. Lila är den näst påskigaste färgen för mig, och det är definitivt den finaste påskiga färgen om ni frågar mig, alltså tyckte jag att det passade bra på så här inför påsk.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Touch Foundation Nude
Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: Fyrinnae Glow Blush Mesmerize

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Make Up Cosmetics Amy

Highlighter: NYX Lilac Pearl

Eyeliner: Taylor Made Minerals mineralskugga Sucker mixad med Visine ögondroppar

Mascara: Estée Lauder Double Wear Mascara Black

Läppar

Läppglans: Clarins Lip Tint Colour Nr 17 Frosted Peach



Idén till denna sminkning fick jag I Make Up Stores tidning. Den brukar alltid innehålla en massa kul sminkningar som funkar finfint som inspiration då man behöver lite hjälp på traven. Här var alltså idén att ögonsminket skulle gå helt i lila, med en ljuslila skugga och en klarlila skugga som fick fungera som eyeliner. Över hela ögonlocket samt en bit upp på brynbenet ligger Amy från MUC. Amy ligger även en bit under ögat. Precis under brynet highlightade jag med lilac pearl, en skugga som även fick ligga lite i inre ögonvrån samt under ögat. Till eyeliner valde jag sucker, som jag mixade med Visine. Det gick över förväntan faktsikt, Sucker blev alldeles strålande pigmenterad och klar som eyeliner. Det är en skugga jag verkligen kan rekommendera, både för att fukta och använda torr. Gillar du lila ska du definitivt kolla in Sucker, den är fab! Sucker målade jag alltså en vinge med, samt även ett litet streck under ögat. Mascara på fransarna, rouge på kinderna, ja det är samma rouge som fick vara skugga häromdagen, samt lite läppglans/stift på läpparna. Det var min skärtorsdagslook.

Kommentarer

Postat av: Suss
Publicerad 2009-04-10 02:56:02

du passade otroligt bra i lila! snyggt!

Postat av: Askungen
Publicerad 2009-04-10 08:52:42

Starkt ansikte...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-10 08:53:02

Guuu va snyggt! Ljuslila ögonskugga med mörkare lila eyeliner, woho!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-10 09:11:08

Du ser enastående ut! Det blev verkligen snyggt med den hellila looken och du lyckades förträffligt med att återskapa den! dessutom är du galet vacker i det rouget! Det ser fantastiskt ut! Skulle rouge vara lika fint på mig skulle jag också bli tokig i rouge tror jag... Hur som helst, helt enastående! Fem choklad ägg av fem!

Postat av: badis
Publicerad 2009-04-10 10:41:41

wow! Lila is the shit!

Postat av: Aila
Publicerad 2009-04-10 10:52:45

LÄCKERT!!!!

Postat av: stephy
Publicerad 2009-04-10 11:16:00

Lila är verkligen fint! och du passar super i det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-10 12:21:38

Suss: tack så mkt! Lila är en så himla bra färg...



Askungen: Tack...



Alexlyndra: Tack! ja jag tyckte det blev bra...



Sminkan: Tack så mkt dockan! Ja jag var mkt nöjd med denna look när jag bar den. Sucker var kanon som eyeliner! Sen blir det ju inte riktigt samma när man fotar med blixt, men efter lite pill är jag ganska nöjd med bilderna med. Ha, jag tror visst att det är lika fint på dig, jag har ju inte ensamrätt på att passa i rouge direkt... Mesmerize är iaf trevlig som både skugga och rouge. Och tack igen, det var ett bra betyg!



Badis: Tack! ja det tycker jag med...



Aila: Tack så mkt!



Stephy: Tack! lila är underbart...

Postat av: Karolina
Publicerad 2009-04-10 22:10:03

Åh så läckert, önskar att en annan fick till eyeliner så där bra.

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-04-11 01:16:58

Åh, ljuvligt, håller med ovanstående, speciellt Sminkan, rouget är som gjort för dig, sötis!!! Glad påsk på dig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-11 09:42:58

Karolina: Tack! Ja du, eyeliner är knivigt, det är bara att öva... Och se till att du har bra grejer att jobba med, jag kan inte måla bra om jag ska måla med en flytande eyeliner med filtspets. Men det är ju väldigt olika från person till person.



Creme-idiot: Tack så mkt:) och glad påsk på dig med!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-04-11 17:10:25

Du är galet fin i lila! Och Visine till eyelinern verkar ju fungera klockrent!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-11 21:48:00

Adrasteiah: tack! Visine till skuggor och kakeyeliner funkar kanonbra!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-04-12 15:48:20

Ååååhh vilken fin eyeliner och skir makeup!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-12 21:59:01

Crazy Nails: Tack tack.

Postat av: ewe
Publicerad 2009-04-12 23:36:55

Snyyyggt Emma!

Älskar att du har så blandade stilar. Då menar jag allt från simpel vardagssminkning som denna men även färggranna och mer dramatiska sminkningar. Tummen upp för det;P

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-13 12:10:32

Ewe: Haha, tack så mkt, vad kul att du gillade den:) Och att du gillar min blandade stil;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela