Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Silver

Publicerad 2009-04-24 12:45:55 i Boktema 2009,

Inspirationen till min boktemasminkning denna vecka hämtas såklart hos Silver, ni vet den metalliske älskaren i Silver Metal Lover, med silverhy och mörkrött hår.


Hyn

Foundation: Kanebo Sensai CP Cream Foundation Special CF 11
Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge:MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och MAC P/P Bare Study
Ögonskuggor: Lime Crime Siren, L'oreal Color Appeal Platinum Real Silver

Highlighter: Isadora Glemaning Eyeshadow Silver White

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Eyes

Mascara: Estée Lauder Double Wear Mascara Black

Lösögonfrasnar H&M Long, med Ardelllim

Läppar

Läppglans: MAC Slimshine Bare



Min tanke var at jag skulle göra ngt i stil med denna sminkning, en av mina absoluta favoriter nånsin på Sminkan. Det gick ju sådär, men jag tycker att min variant blev fin ändå. Siren från Lime Crime ligger på ögonlocket, samt även ut som en vinge mot brynet. Ovanför Siren ligger Real Silver, även den i en vinge. Silverskuggan fick följa Sirens form. Där Real Silver slutar, fick Silver White ta vid. Dessa suddades samman lite, och Silver White fick ligga den resterande biten upp mot brynet, som en highlighter. Efter skuggorna var det dags att fästa fransarna, dessa från H&M, den långa varianten. Ovanför fransarna ligger först en linje med svart eyeliner. Den drog jag ut ganska rejält, så att den fick följa vingen en bit. Ovanför den svarta eyelinern ligger Silverstroke från MAC, alltså en silvrig eyeliner. Mascara på fransarna och kajal, samt lite silverskugga under ögat. Några duttar Dainty på kinderna, inte för att jag ville ha ett rosigt utseende, utan bara lite färg. Därefter slimshine bare på munnen, och sminket var klart.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-04-24 13:14:59

Otroligt snyggt! Gillar helheten men även formen på den röda färgen. Läckert till tusen.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-24 15:06:08

Sminkjante: tack! Ja formen är lite kul, och Siren är ju bara såå snygg!

Postat av: stephy
Publicerad 2009-04-24 18:33:11

GALET FINT!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-24 22:10:30

NÄMEN EMMA DÅ! Jäklar vilken galet häftig makeup! Gud så avis jag är nu på dig som får bära denna. Otroligt snygg applicering och helt jäkla awesome!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-04-24 22:26:27

vackert vackert vackert!! mållös!





och du.. näe.. ja har inte postat paketet. skäms på mig. ja SKA göra det på måndag!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-04-25 00:19:06

Du ser überläcker ut på sista bilden när du tittar neråt! Verkligen fin sminkning!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-25 13:24:46

Superläckert! Du ser fantastiskt ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-26 17:24:58

Du är vacker som en dröm!!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-04-26 17:30:08

Gud vad räligt sminkat "/

Postat av: jazzy
Publicerad 2009-04-26 17:32:30

Otroligt fint!



Kolla gärna in min webbshop där jag säljer heta sommarskor.

Ha en bra dag!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-26 17:44:05

Stephy: Tack så mkt raring!



Alexlyndra: Tack så mkt! Vad glad jag blir:)



Suss: Tack! Ja det är ganska fint...



Sminkan: tack, du är allt en riktig sötis, vet du det!



Marina: Lyssna på Charlotte Marina... http://blogg.aftonbladet.se/27449/perma/1194000



Jazzy: Tack Jazzy!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-26 22:52:41

Marina på marianmake: Tack! Missade att svara till dig innan, sorry. Svaret till Marina i föregående komentar är alltså inte till dig...

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-04-27 14:32:50

Gud vilken cool form...och snygga färger med...

Postat av: CC
Publicerad 2009-04-27 18:52:56

Du o dina härliga vingar :) Elegant!!! L'Oreal Real Silver är en av mina favvoskuggor faktiskt,så bra tryck i den

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-27 23:04:57

Inthemake: Tack så mkt:)Jag gillar med färgerna...



CC: Hihi, tack:D Ja jag vet, den är faktsikt helt underbar! Är en av mina favoriter med och har väl varit i sisådär tre år... En riktig höjdare!



Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-04-28 22:36:50

Coolt! Formen är ju hur snygg som helst, kul att se skuggor lagda på det där sättet. Färgkombinationen är även den riktig läcker.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-29 10:24:36

Kajsa: Tack Kajsa! Ja jag tycker att formen är lite kul, även om det inte blev riktigt som det var tänkt... Och färgerna gillar jag helt klart:)

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-05-02 18:56:13

Allt är så fult så klart det är en Tant på bilderna!!!!!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-03 11:10:48

Anonym: Jaså? jag tycker att du med borde lyssna på Charlotte http://blogg.aftonbladet.se/27449/perma/1194000 .


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela