Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L'Oreal Revitalift

Publicerad 2009-04-07 21:24:34 i Hud och hand,


L'Oreal Revitalift dagkräm är en kräm jag faktiskt köpt flera gånger. Den har nog faktiskt köpts en gång om året i minst fem år, eller mer. Den räcker inte speciellt långt, den gör ingen dramatisk skillnad på min hud. Men, den är trevlig och jag gillar den. Den doftar gott på ett lite gammaldags sätt, salvigt, om ni förstår vad jag menar. Den är ganska tjock i konsistensen med smälter snabbt in i huden. Jag har använt den ibland när huden känns stram och torr, men jag tycker inte den ger mer effekt än Nivea Soft, om vi ska vara helt ärliga. Men jag känner mig lite "snällare" när jag använder den, vilket ju är absurt, för kräm som kräm och mnivea har verligen aldrig skadat mig.

Burken är lite opraktisk då man antingen får stoppa ner fingrarna i burken, som jag, eller använda en spatel. En tub eller pumpflaska är så mycket bättre ur alla synvinklar. Att den här skulle reducera rynkor på fyra veckor tror jag inte på. Det har den inte gjort på mig i alla fall. Men den är mjuk och skön och min hud tycker om den. Inga reaktioner bara lent och mjukt. Det tråkiga är priset. Nivea Soft kostar 25 kronor på tub, denna över 100 kronor. Men annars är den helt klart en av mina favoriter!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-13 12:12:49

Jag förstår inte varför Rouaa skrattade, jag tycker att det var en bra recension och utan direkt komiska inslag...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela