Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Klassisk med cut crease

Publicerad 2009-04-25 17:36:31 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Ni trodde jag glömt, va? Alltså min nya serie med festmakeuper i brunt. Inte då. Här kommer del två i den serien!
Emma brukar ju ge prov på hur en snygg cut crease ska se ut. Jag vet inte om detta kan kallas en äkta cut crease, men det är alla fall en markering av globlinjen. Det här är dock min vanliga variant, inga tejpbitar eller så, och jag är alltså inte helt säker på exakt vad som utmärker en cut crease egentligen.

Grunden är alla fall Sinful Colors stiftskugga i vitt. Ovanpå den har jag lagt en benvit matt skugga från Tigi från frans till bryn. Därefter har jag lagt en mellanbrun skugga, också matt och också från Tigi, i globlinjen. Jag lade den mjukt och inte så skarpt men ändå ganska distinkt skild från den benvita. Jag lät också den bruuna komma ner lite i yttre ögonvrån i ett klassiskt V. Klassiska V har vi ju precis haft som tutorial så jag säger inget mer om det nu.
Därefter tog jag svart kajal innanför fransarna. Svart eyeliner runt hela ögat och lite av den bruna skuggan suddades in under ögat.
Lösögonfransar klistrades på.  Brynen markerades lätt. Ja, det var väl allt. Oerhört klassiskt och enkelt. Men snyggt! I alla fall gillar jag den här typen av makeup.

Kommentarer

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-04-25 17:51:09

Skitsnyggt och lösögonfransarna ger helhetsintrycket pricken över i:et, de är grymt snygga!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-25 18:19:56

Åh, skitsnyggt ju! Fransarna passade så himla bra till denna sminkning, urläckert! Sen tycker jag iofs att det alltid är snyggt med lösfransar... Hmm, vet inte heller vad som utmärker en cut crease riktigt, det här är väl en typ av cut crease iaf...

Postat av: THELIFEOFFANNY
Publicerad 2009-04-25 18:26:47

Snyggt!

Härlig blogg! :)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-04-25 18:33:59

Gud vad fint sminkat (:

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-04-25 20:39:05

Tjusigt no more - no less

Postat av: L!na
Publicerad 2009-04-25 22:43:36

Gillar sminkningen, använder själv gärna bruna skuggor. Är dock inne i en period då jag söker ny inspiration på nätet - är det möjligt att få fler/större bilder på ögonsminkningar med stängda ögonlock? Lättare att se hur du lagt skuggorna då, och försöka härma lite granna...;)

Postat av: daniella
Publicerad 2009-04-26 03:43:52

d liknar min chola mejk =) fint =)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-26 10:35:23

Jag gillar brunt med ljusare runt omkring! Jag vet inte varför, jag kanske är lite mycket för choklad och vanilj.. Jag gillar din makeup mycket i alla fall! Ögonfransarna är riktigt fina!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-04-26 11:43:56

Tjusigt! De fransarna är verkligen fantastiska!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-26 14:36:27

Mayaline! Ja, jag gillar dem också!



Emma! JA, jag håller med! Helt rätt frans!



Anny! Tack!



MArina! TAck!



Ardeth! Tack! Jag är också nöjd!



Lina! Jag försöker lägga ut de bilder som är tydliga och bra. Det brukar finnas en blundbild, eller flera. Dessa går att klicka upp. Hoppas det går att se tillräckligt där.



Daniella! Jaså? Ja, det är ju en väldigt klassisk makeup.



Alexlyndra! Det finns en anledning till att det ofta är bruna och vaniljiga skuggor i klassiska makeuper. ;D



Kerstin! Ja! Visst är de!





Postat av: Rouaa
Publicerad 2009-04-27 08:13:43

skitsnyggt. Och med mina favoritfransar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-27 18:43:34

Rouaa! Tack! Vad bra att du gillar den! JAg ser så sömnig ut på bilderna...

Postat av: Katta
Publicerad 2009-04-28 00:15:38

Elegant och läckert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela