Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Häxa

Publicerad 2009-04-03 17:57:51 i Boktema 2009,


Häxa skulle jag gärna vara. Tänk om man hade förmågan att använda magi! Det vore fantastiskt! Jag är inte helt säker på att jag skulle vara en alltigenom god häxa, men man kan ju hoppas att jag inte skulle missbruka min förmåga i allt för hög grad...

Häxa och Häxa - Bortom tiden är alltså de böcker jag tolkat i min makeup. Den senare boken heter Sorceress på engelska...
Båda böckerna handlar om Mary, en ung kvinna som är häxa. Hon tvingas fly från England för att inte avrättas under häxrättegångarna där, men hamnar i ett strikt religiöst och puritanskt Salem i stället. För att rädda sig flyr hon ut i skogen, söker sig till indianerna och upptäcker sin magi. Själv är jag nöjd med att bara upptäcka min magi, jag vill helst slippa allt det traumatiska runt omkring.

På en grund av stiftskugga i vitt från L'Oreal ligger först Sorceress från Fyrinnae i mörkt grönsvart på yttre delen av ögonlocket och utåt mot tinningen. På resten av ögonlocket och insuddat i Sorceress på brynbenet hittar vi mörkgrå Mystic som också är från Fyrinnae. Den i sin tur är uttonad i ytterligare en grå skugga från Fyrinnae, Equality, som ger hela makeupen en mjuk, silvrig ton med mycket skimmer. Ögat markerades med svart inliner och jag suddade in en del av Sorceress och Mystic öven under ögat. Fransarna målades. "Korslagda" lösögonfransar som grädde på moset.

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-03 18:37:55

Galen make, Sminkan! Jag blir lika fascinerad varje gång du publicerar dina make ups för boktemat. Denna är mystisk, lite creepy (självklart på ett bra sätt) och riktigt snygg med glittret!

Postat av: Tanten
Publicerad 2009-04-03 21:23:43

Det står alltid en aura av magi kring dig,det ser vi alla.Du får oss sminklystna och kanske mindre bra,köpsugna!Och en snäll häxa har en vild fantasi.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-03 22:13:05

Alex! Tack! tror jag alla fall... Creepy, säger du? Hahaha! Jag gillade den här makeupen. Kändes väldigt "jag".



Tanten! Tack! Jag vill gärna vara lite magisk! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-03 23:23:37

Äh Snäckan, du är lätt den vackraste häxan! Tror inte alls att du skulle vara elak, en riktig raringhäxa vore du! Är stiftskuggan från kicki.be? Spanade in där härom dagen...

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-04-04 07:56:44

Mystisk vacker sminkning, nu längtar jag efter mina nya Fyrinnae-skuggor!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-04 09:51:55

Mayaline! Fyrinnae gör fantastiska skuggor! Du kommer älska dem!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-04 12:19:39

sv: Ja men, creepy ÄR bra! Jag älskar creepy och jag tyckte det passade perfekt till temat. ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-04 12:59:40

Hmm, det skulle stå åh... Ser konstigt ut annars:)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-04-04 14:44:00

äntligen fredag lixom! Otroligt snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela