Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Style Wars

Publicerad 2009-04-26 16:46:41 i Naglar i orange,


Jag köpte fyra lack ur Kicks-kollektionen från China Glaze. Paper Chasing var först ut att visas på bloggen och här kommer nu Style Wars. Naglarna är hemska, jag vet, efter skadan på långfingret och den totala nedklippningen. Jag fattar inte att det är så här mina naglar sett ut nästan hela mitt liv... Jag längtar tills de växer ut igen. Inga färger känns kul och jag har massor av häftiga nyanser att testa. Orange är dock en färg jag bara tror att jag gillar så det gör inget att den fick visa sig på mina mininaglar...

Två lager lack, precis som Paper Chasing finns en antydan till VNL. Annars är det lättlackat och torkar fort. Färgen är skarpt mörkorange och ganska okej även på mina rosa händer. Påminner, i mitt minne alla fall, en del om Dashing Diva från HM. Kanske har jag fel, orkar inte ta fram det lacket och titta... Tror att detta är snyggare i så fall. Klarare färg och mer glasaktig finish.

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-04-26 17:52:57

Jag är ju egentligen inget jättefan av orange nagellack, men detta var fint tycker jag...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-26 18:04:26

Emma! Ja, på bild är det okej. Kan ha det ett par dagar tror jag. Men så himla bra som jag tror att det ska vara när jag köper flaskan är det aldrig...

Postat av: Marina
Publicerad 2009-04-27 16:21:49

Du har ju så snygg form på dina naglar att det inte gör nåt om de är korta... vet inte vad som hände med ditt trasiga finger, men det ser oooont ut, aj aj aj! Inte en marinafärg, men snygg ändå. Du bär ju upp de flesta färger tycker jag!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-04-27 18:35:53

Det här är supersnyggt, en riktig energikick! Det får följa med i min första H2T-beställning som jag tror jag ska lägga ikväll =)

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-04-27 18:42:36

Marina! Jag bröt nageln tvärt av. Gör inte så ont längre, tack och lov, men första tre dagarna... Ajajaj!



Purity! Ja, jag vill ha denna färgen på ett läppstift!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-27 18:45:28

Jag, Sminkan, som är anonym...

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-04-27 21:04:14

Den är ju helt underbar!! Vilken färg!!! Den vill jag ha...jag har inte köpt lack på år och dar sen jag började jobba, men nu känner jag att jag måste.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-28 06:03:43

Fåfängan! Det är inte så dumt, kanske, men tänk på att det är en massa VNL i det som knappt syns med mina kraftigt nerklippta naglar...

Postat av: Carin
Publicerad 2009-10-01 18:15:40

Hej! Googlade på HM's nagellack dashing diva som är nog ligger bland mina top favorit färger i nagellack. Men nu har det tyvärr tagit slut och tror inte HM har det längre. Så blev glad att se att det kanske finns att få tag på ett liknande av china glaze. Läste att du handlat lite nagellack på H2T, hur är priserna på frakten? Och har du haft några problem med tullen? Vore tacksam för svar. /Carin


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela