Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Aquolinas Vanilj&Toffee

Publicerad 2009-04-20 18:47:21 i Hud och hand,


Den ser ut som sockerkakssmet och har ungefär samma konsistens, kanske lite rinningare. Doften för tankarna till Rollo-kolor. inte helt oangenämnt, men dock är doften förhållandevis svag. Den försvinner snabbt och efterlämnar bara ett spår av vanilj. Inte helt fel men heller inte helt rätt. Jag gillar ju alla sorters kakdofter i och för sig, så den får godkänt i alla fall, men den kunde varit bättre. Den är dock snäppet vassare än systern, vanilj&muffins.

Den är otroligt lättsmord. I och med den rinniga konsistensen är den dryg och lättabsorberad. Den funkar också som snabb törstsläckare på mig men ger ingen seriös återfuktning. Minuten efter att man smort in den finns inget spår av den på huden och man känner sig ungefär som innan man smetade in den. Perfekt på morgonen! Kanske lite i tunnaste laget om man tänker sig att angripa torra partier. Det är ingen tungviktare i kampen mot fnas, helt enkelt.

Jag gillar den kvardröjande kaksmets-kolasås doften och jag som är en tjej som gärna kör antingen eller, alltså antingen lätta lotions eller tunga body butters, trivs rätt bra med den här. Den ger i alla fall inga tråkiga kvisslor eller känns som någon äcklig hinna på huden. Det är bra! Sen kankse man  skulle vilja märka någon skillnad på före insmöjning och tre minuter efter, men förhoppningsvs gör den nytta även om det inte känns direkt när man tar på huden? Annars får man helt enkelt nöja sig med doftupplevelsen.

Kommentarer

Postat av: Josephine
Publicerad 2009-04-21 07:15:30

Jag har den här i duschkräm och den luktar nästan Baileys, haha :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-21 12:57:03

Hmm, det verkar vaar lite i tunnaste laget tycker jag. jag är inte så smörjig av mig, sker ungefär titt som tätt en gång i månaden. Och när jag smörjer mig förväntar jag mig att dte ska bli åtminstone lite skillnad, så denna är nog inget för mig. Däremot skulle jag kunna tänka mig en duschkräm från aquolina, gärna den med grapefrukt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-21 18:20:35

Josephine! Ja, det kan jag tro! Låter rätt smarrigt!



Emma! hehe, jag gillar ju att lukta kaka...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela