Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Aprilkavalkad

Publicerad 2009-04-30 06:16:10 i Kavalkad,

Idag är det sista april, tiden bara flyger iväg så här års och snart är det sommar. Idag är det dock tur att det ska publiceras en månadskavalkad då jag sminkvägrar.  :D
April har bjudit på ovanligt mycket lösögonfransar och varit en ganska varierad månad. Hoppas ni hittar någon favorit bland de makeuper som gjorts. Jag gillar min häxa på bild ett rad två, mina gudinnor Kali och Lakshmi och faktiskt även min färgbomb från i söndags.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.

Emma har gett oss många otroligt snygga makeuper denna månad. Här kan jag knappt välja en favorit, men den blå sotningen ligger bra till för en första plats. Jag gillar så klart även hennes dramatiska look i rött och silver och den eleganta i lila. Och den i rosa och grått. Och... nej, nu säger jag inte fler. Det är alla! Alla är vackra och värda att titta på. Vill du det så hittar du en del i kategorin Emmas Fotd och en del under kategorin vi båda delar, Boktema.


Lite närbilder också...


Kommentarer

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-04-30 08:12:26

Ni gjorde många snygga sminkningar i april, både du och Emma. Gudinnesminkningarna var jättesnygga och Emmas blå sotning var underbar!

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-04-30 09:24:03

Jag har ju helt klart 2 favvisar. Nr 1 på rad 10 & nr 1 på rad 12...;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-30 13:55:50

Hjääälp vad svårt! Hur i hela fridens namn ska jag kunna välja favoriter här? Det är massa fina ju... okej jag försöker väl då. Rad 1, mittenbilden, fransarna är så jäkla snygga där... Och så Lakshimi, och Kali, samt den från söndags, så där är vi överens. Jo men det gick ju... Bra jobbat av mig, och av dig såklart;)



Av mina egna, eldsminket, lätt! Där är det inte ens svårt att välja faktiskt. Bubblare är dock den blåa sotningen. Sen gillar jag faktsikt min morgonrockssminkning med, jag trivdes väldigt bra i den, den kändes bärbar, och de korsade fransarna är ju underbara! Fulast är piratsminkningen iaf, inget tvivel där heller;)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-04-30 16:10:59

Åh så fint! Bland dina, Sminkan, är den färgglada på rad 12 en favorit hos mig. Jag är också väldigt svag för alla med flygfransarna.



Av dina, Emma, är elden och den mörkblå favoriter. Mycket stiligt!



Ni är så duktiga o kreativa båda två =)



Kavalkader är alltid kul! Om jag inte är för trött imorgon kanske jag lyckas knåpa ihop en egen då.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-04-30 17:01:50

Svårt att välja någon favorit ni är skitduktiga båda två och ger otrolig inspiration.

Postat av: Linda
Publicerad 2009-04-30 21:28:11

En massa fina sminkningar, otrolig inspiration båda två! Har varit dålig med kommentarerna på sistone men kikar in varje dag!!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-04-30 22:01:24

många våriga, lätta, romantiska sminkningar, vågar jag säga det ? ;D fast med vissa lysande undantag, förstås! jag gillar alla som är ljuslila och ljusrosa just nu, men solnedgången fick ju mig att nästan ramla av stolen!

Postat av: Fia
Publicerad 2009-05-01 10:46:47

Denna månad har du varit helt fantastisk! :D

Jag har så många favoriter, 2 och 3 på rad 4, 1 och 2 på rad 5, 1 och 3 på rad 7.

Du är bäst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-01 12:26:49

Mayaline! Tack! Kul att du tycker så!



ItM! Tack! Jaså, flamman! Hehe! Ja, den blev väl rätt okej!



Emma! Jag håller med om att mittenbilden på rad ett är en rätt bra sminkning!



Kerstin! Tack! Kul att höra!



Sminkjante! Tack! Kul om vi kan inspirera!



Linda! Vad roligt att du är kvar hos oss! Hurra! Saknar dig!



GQ! JA, klart du vågar. ;D



Fia! Åh, tack! Vad glad jag blir! Hihihi!

Postat av: Elina
Publicerad 2009-05-01 17:23:04

Underbara allihop!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-05-01 22:04:38

Jag tänker inte ens försöka välja. Storslagen månad, fantastiska färger.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-02 15:21:58

Men hjälp jag har glömt min kavalkad! Så går det när man har för mycket att göra..



Här är mina favoriter bland dina makeups:

Rad 4 bild 3

Rad 6 bild 3

Rad 7 bild 3

Rad 9 bild 3

Rad 10 bild 1

Rad 11 bild 3

Rad 12 bild 1

Det blev en del..



Favoriter bland Emmas:

Rad 2 bild 2

Rad 2 bild 3

Rad 3 bild 1

Rad 3 bild 3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-02 17:11:07

Elina! TAck!



Mimmi! Tack!



Alex! Du är tokig! Men på ett härligt och bra sätt!

Postat av: Lqlqlq
Publicerad 2012-01-29 23:27:28

Shape you nailsss and learn how to put polish of your nailssss because there is a big messs

Even though the makeup is cool

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-30 05:50:16

Lqlqlq! Thank you for your advice.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela