Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Upphottad Groove Thang

Publicerad 2008-09-25 15:14:11 i NailArt,


Från ett ganska trist mörklila skimmer met lite beetle-känsla så fick jag ett glitterlack i unik stil.
Jag hällde igår ner en massa mica i guld och knallrosa som jag fått av Rocketqueen i min Color Club Groove Thang så nu ser den ut så här:

Förutom Groove Thang så har jag lite Art Club-lack i guld och små gröna stenar för att göra manikyren extra festlig!

Och en sista bild, i skuggan.

Kommentarer

Postat av: Mika
Publicerad 2008-09-25 15:17:27

åh vad fint det blev med glitter! Och vad snyggt det blir när man dekorerar naglarna lite extra, det blir så personligt då :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-25 15:17:43

Ah, läckert! Det här lacket vinner verkligen på att fixas upp lite! Mycket snyggt, och vad kul att du har börjat med så mkt nailart...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-25 15:18:42

Mika! Håller med!



Emma! Ja, jag gillar det här med stenar och streck. Lätt, snabbt, snyggt och roligt!

Postat av: BeautyRoxx
Publicerad 2008-09-25 15:31:29

Jättesnyggt! Verkligen hur tjusgt som helst. Duktig du är.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-25 15:44:28

skitsnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-25 15:58:13

BR! Ja, det blev lite roligare!



Sanna! hehe! Ja!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-25 17:14:35

Tror nog att jag ska ta av mig de här lösnaglarna jag har på mig just nu och sätta på ett par nya, som är vita, så jag kan mixtra med! Nu fick jag allt lite inspiration. Torsdagskvällen är räddad!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-25 17:20:47

Kajsa! Ja, jag är helt besatt av mina små steanr och pärlor nu! Så roligt! Och att hotta upp GT var ju en fröjd! Egentligen vill jag också lacka om, men jag ska hålla mig till imorgon i alla fall. Nu när jag itne ska swatcha något kan ju nagelbanden få vila från remover. Men inte för länge... ;D

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-09-25 21:10:55

jag har aldrig tänkt på att hotta upp lack med guldigt mica, det är ju alldeles genialt! the sky is the limit! vad kul med alla streck och paljetter! det blir så fint! gör det inte ont i hjärtat att ta av det sen när du lackar om? eller är du redan helt inne på nästa idé?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-25 21:33:56

GQ! Helt inne på nästa idé är jag sällan. Har bara planerat en enda manikyr och det var de röda virvlarna på grått som jag hade nyss. Däremot ledsnar jag ofta snabt. Nu är jag leds på det här men det får sitta till imorgon.

Postat av: MiNi
Publicerad 2008-09-25 23:40:23

Åh Art Club! Min beställning har legat i vagnen alldeles för länge men nu kan jag inte hålla mig längre, dags att beställa hem Artclub-lack!

Jag är nyfiken på penslarna, hur små och smala dom är och om dom är hårda? Är det lätt att få till små detaljer?



Juste, jag har fått hem min beställning från H2t nu och jag beställde det vita nagellacket White out från China Glaze. Jag gillar det, inte lysande vitt, det lutar lite åt naturvitt men vitt är det allt. Jag är nöjd.



Tack för all hjälp!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-09-25 23:52:13

Vilka fina naglar! Vilket tålamod du måste ha för att orka göra dem så fina... Tack förresten för att du alltid svarar på våra kommentarer. Idag har jag en sådan där riktigt jobbig "syns-finns-jag-eller-har-alla-i-min-omgivning-gått-ihop-för-att-bojkotta-mig"-dag. Ibland har jag det och en sådan sak som att du svarar tillbaka kan göra att min dag räddas... Knasigt, jag vet, men vi har alla våra knäppheter...

Kram på dig, världens bästa Sminkan!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-26 01:16:46

Jag har aldrig testat att måla streck faktiskt, jag brukar köra tippar och halva naglar... Har du sett swatches på holiday in toyland förresten? det är hemskt, jag vill ha nio stycken, jag kommer att bli utfattig! jag är nog fortfarande en OPI-flicka trots allt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-26 06:16:03

MiNi! Penslarna i ArtClub-lacken är långa och mjuka. Det är nog inte så lätt att göra detaljer men linjer är ganska lätta att dra. Även om jag har svåt att reglera tjockleken på dem...

Jag måste också skaffa mig ett vitt. Om inte annat så för att undersöka om jag alls kan få ordning på Ghoulish Glow som ju ska lysa i mörkret.



C-I! Klart jag svarar, om jag inte missar någonting av någon anledning. Då är det verkligen missar, inte dissar. ;D

Alla har vi svackor i självkänslan. Det är jobbigt att ta sig upp när man halkar ner, men det går! Och man är inte knäpp. Kommer du ihåg den där gången då jag blev helt vansinnig för att Tina lämnat en kommentar hos mig som jag tog jättehårt trots att hon tydligen inte riktigt menat det så som jag läste det? Inte var jag knäpp, bara lite känsligare än vanligt. Ändå har jag en i grunden god självkänsla. Mitt självförtroende däremot kan vara svajigt, vilket inte många tror förrän de känner ig riktigt bra.

Hur som helst, det är okej att ha dessa känslor, de tär mänskligt, men man måste också se att det är känslor, inte sanningar. Sen kommer man upp igen ur hålet! :D

Kram!!



Emma! Jag gillar streck! Men det blev lite mycket på naglarna den här gången. Jag kunde liksom inte sluta i tid... ;D

Jo, jag såg... Jag kollar the Nailphile varje dag. OCh ja, jag blir också ruinerad. Jag kanske kan avstå från ett eller två röda kämlack, men jag är inte säker. Och kanske champagnelacket kan få gå bort. Men alla de andra... Ah! Underbara! Jag är sjukt sugen på dem!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-09-26 09:42:44

Ahh Sminkan, det blev ju snyggare än snyggast med glittret i!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-26 10:43:33

Äh, det blev ju fint, om än blingigt. Jag kan själv längta efter bling just nu, alla OPI france är ju ganska strikta. Eller nä, det är de kanske inte, men de är knappast blingiga heller... Jag tror att jag ska lägga agena på after hours, kan kanske bli fint. Eller testa layering med ngt av retrolacken.



Jag vet! Jag tror att jag vill ha champagnelacket, för det såg ganska silvrigt ut, och silver är fint... Sen var det ju några ljusa som jag först tänkte att jag kunde avstå, men det funkar liksom inte, för jag använder ju ljusa lack också, och det är bra att ha när man har taskigt med tid för omlackning... Jag skippar de röda krämlacken och kanske det röda med mest glitter i. Glittret såg nästan rosa ut, och det var sådär tycker jag... Hur som helst så verkar det vara en riktig toppenkollektion!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-26 16:26:30

ItM! Nå, men det blev bättre!



Emma! Ja, ibland är det kul med bling! Jag har inte haft några smycken nu när jag haft tokdekorerade naglar, så det kvittar kanske ut sig!



Om du gör After Hours med layering eller Agena vill jag ha mer notd! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-26 18:57:19

Om jag piffar till after hours och lyckas med skapliga bilder ska du få en NOTD, lovar... Ska även försöka skriva lite om makeupcosmetics smink innan nästa vecka är över hade jag tänkt mig. Har inte sminkat mig så mkt den senaste veckan, så har inte testat så många gånger som jag vill innan utlåtandet, ska testa mer nu i helgen och i nästa vecka...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-26 20:47:35

Emma! Nu har jag med After hours! Ditt fel!

Lite upphottade lack vore roligt tycker jag. Och smink! Och recensioner. Nu vill jag snart ha lite semester och då får du rycka in! :D

Nä, men du fattar. Och visst har jag varit lite oinspirerad på sistone. Vad hände med Sminkan liksom. Bara beige, beige, beige... :S

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-09-26 22:46:29

Tack för dina fina ord. Du har så rätt, det var nyttigt att komma ihåg din lilla "episod", det är så lätt att man känner sig ensammast i världen med sånt här. Viktigt att komma ihåg att vi är lite likadana inombords. Du ska veta att jag gillar dig benhårt, jag tror du är en sådan vän man får för livet... Synd vi bor så långt från varandra... Kram

Postat av: MiNi
Publicerad 2008-09-27 18:26:17

Jag älskar att du är så snabb att svara på kommentarer, och jag är ledsen om jag blir tjatig men jag vill verkligen inte ångra mig.

Är penslarna likadana som dem i den här videon?

http://www.youtube.com/watch?v=VE9IfQHFRo4

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-28 09:03:29

MiNi! Oj, missade att svara bara för att du skrev så. ;D

Nej, men jag missade dig, tyvärr. hoppas du ser det här svaret nu. Ja, så ser penslarna ut. Väldigt långa, smala och flexibla.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-28 09:05:01

Men MiNi, det är ju väldigt olika penslar i videon. Jag menar de längsta.

Postat av: Marie
Publicerad 2008-11-09 15:14:11

Grattis till din vinst hos The Polish Addict!

http://polishaddict.com/2008/11/08/more-obama-love-the-frankenpolish-contest-winners/


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela