Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Naken fredag

Publicerad 2008-09-26 06:06:03 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


God morgon igen! Veckan har susat förbi i expressfart igen och nu är det fredag. Sista arbetsdagen och även lönedag!Yay! Dessvärre vaknade jag utan inspiration och tänkte faktiskt gå helt osminkad. Sen tänkte jag att så kan jag ju inte göra, jag har ju faktiskt en sminkblogg. Jag gjorde alltså en sminkning light.

ögat grundades med ICE Bare Necessity. Därefter lades NYX Nude Pearl över hela ögonlocket upp till brynet. MAscaa målades på överfransarna och ögonbrynen fick pyttelite färg från en HM brynskugga. JAg använder den mörkare nyansen i duon. Ja, det var allt.

faktum är att jag lika gärna kunde ha gått osminkad. ;D
Läpparna fick lie färg i alla fall, till kontrast mot ögonen. Jag valde en Lip Crayon i Perfect Pink från Tigi Bedhead Cosmetics. De ska vara longlasting, läste jag nu på förpackningen, och det är de ju faktisk! Men inte så himla uttorkande ändå. Det är rätt bra. Men de är ju inte som ett Maybellinestift om vi snackar mjukhet. Här är det i alla fall, Perfect Pink:

Kommentarer

Postat av: badis
Publicerad 2008-09-26 08:09:00

Läpparna är ursnygga! Tror att din osminkade fredag motsvarar mångas upp-piffade fredag;) Tänk vad mycket man går miste om om man aldrig skulle använda färger!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-26 08:41:27

Vilken härligt färg på läpparna. Tycker också det här osminkande är fint.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-09-26 09:19:40

Det var jättevackert!! Så fint och rent!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-26 10:08:33

Läppfärgen är ju jättefin! Man kan inte ligga på topp alla dar... ibland orkar man ju bara inte helt enkelt! Ha en skön fredag!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-09-26 10:24:02

En osminkad look är jag väldigt svag för så detta gillar jag! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-26 10:45:32

Du är jättefin! Du är alltid fin, och din osminkade look är vacker tycker jag! Mkt fin färg på läpparna, kan tänka mig att det lyfte helheten ett par snäpp...

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-26 13:16:17

Tänkte på en sak förresten. Vad säger dina elever om dina sminkningar och naglar? :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-26 16:24:55

Badis! Nä, de flesta kvinnor har väl mascara och ett läppgunk även till vardags? Hur som helst, man orkar inte sminka sig varje dag och det här var verkligen vad jag iddes göra idag. Vem vet, kanske kommer inspirationen och jag gör en partymejk!



Sminkjante! Läpparna var roliga!



Fåfängan! Ja, då kan jag sluta sminka mig helt då... ;D

Nej, förlåt, det är bara så o-konstnärligt...



Marina! Ja, ibland är man inte kreativ alls... Läppstiftet var det enda roliga idag.



Johanna! Osminkat är snyggare ändå. Alltså riktigt osminkat. Tycker jag. Om man ska jämföra en osminkad look med ett ansikte utan smink alltså. Annars tycker jag nog att smink ska synas, gärna uttrycka en stämning eller visa någon form av skaparglädje. Men nu kände jag mig nästan lite "tvungen" att presentera någon sorts smink. Borde ha lite fler eotd i arkivet...



Emma! Läpparna gillade jag med!



Kajsa! De säger ingenting. Några flickor i sjuan tycker de tär roligt att se vad det är för färg dag för dag, men annars säger de ingenting. Idag sa två att jag hade fin färg på läpparna. Det är ovanligt. Jag tror inte de ser att jag har smink. De är vana vid det, liksom. Samma med mina kollegor. De märker inte om jag har smink eller inte. Något som bevisar min tes att smink inte alls är så radikalt som många vekar tro. Man ser det mer själv i spegeln än vad andra gör IRL.

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-26 16:59:12

sminkan: Hah! Vilka konstiga elever du har.. Så gott som alla lärare jag hade när jag gick i skolan, sminkade sig exakt samma varje dag, tycker de borde märka och säga något oftare när det förändras o_o

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-26 19:06:05

Läpparna är ju bara för snygga!

Jag tycker att det är så bra att du visar lite "nakenhet" också.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-26 20:32:13

Vacker, skir och naturlig make up, i like :o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-26 20:45:07

Kajsa! Nä, de är rätt bra mina ungar. De kommenterar rätt sällan och faktiskt bara i positiv anda när det är något. Peppar, peppar... Jag tycker det är rätt skönt att de inte kommenterar heller, för det skulle kunna bli rätt jobbigt med tanke på att man i skolan möter i alla fall 500 ungar om dagen. ;D



Sanna! Ja, lite naket är ba, det håller jag med om. Om inte annat så för att se skillnaden!



Linda! Äh, säg som det är, tråååååååkigt! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela