Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Maybelline Watershine Espresso

Publicerad 2008-09-18 15:45:02 i Läppar,

Jag gräver mig vidare, inlägg för inlägg, i det opublicerade arkivet. 8 april skrevs det här. Jag börjar känna mig lite som Arne Weisse i Minnenas Television, typ... Men jag visar inga repriser, bara gammal utdaterad skåpmat i största allmänhet.
image4367
Ett litet inlägg om ett favoritläppstift kan väl vara roligt en dag som denna?
Maybellines läppstift gillar jag överlag, som ni vet, och jag använder både de i rosa och röda hylsor. Just det här är ett med rosa hylsa. Den serie mitt läppstift tillhör heter Maybellline Watershine och är ett ganska transparent läppstift med mycket glans men inget glitter. Glittret återfinns i systerserien Watershine Diamonds.

Just det här läppstiftet heter alltså Espresso och er en rosabeige färg som är väldigt lik min naturliga läppfärg, bara snyggare och jämnare. Den passar alltså perfekt till min hud och mina tänder. Jag ser fräsch ut men ändå naturlig. Den gör att mina läppar ser mjuka och lena ut, och dessutom gör den faktiskt att de blir lite mjukare. Den jämnar ut hudtonen så läpparna blir lagom rosa överallt. Jag älskar det här läppstiftet och använder det ofta, ofta. Dessvärre hade det gömt sig för mig så jag har varit utan det ett tag. Jag visste nog inte hur mycket jag gillade det här stiftet innan det försvann, ni vet, man saknar inte kon innan båset är tomt, men under den här månaden som jag inte hittade det så har jag ofta velat använda det. Nu kom det till rätta i en resväska och vi är lyckligt återförenade!

Kommentarer

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-18 15:48:40

Detta namnet ska jag lägga på minnet tills jag ska handla på Maxi nästa gång!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-18 19:29:47

Kajsa! Gör det! Färgen är fantasitskt bra!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-18 19:44:51

Japp, jag kör mest med läppglans eftersom jag inte riktigt hittat något läppstift med en "normal" färg. Gillar inte riktigt att behöva oroa sig när läppstiftet är på väg att försvinna fläckvis, detta lär inte synas så pass mycket att man behöver skämmas :D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-18 20:12:40

Heheheh! Sminkan Weise! Me love! Superfin färg på dig. Den är ju perfekt! :O

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-18 20:53:16

Kajsa! Nej, det här försvinner diskret! Jag gillar också stift som inte ställer till det när de ger sig.



RQ! Ja, den passar mig perfekt!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-09-18 21:37:02

Superfint!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-18 21:42:21

Jättefin färg! Såna här färger är inte alls dumma, jag använder mkt ljusa stift... Jag tycker inte om att ha naturliga läppar, gillar inte alls mina läppar då, naturiga stift däremot, det är guld:)Du har dessutom så underbar mun! Dina LOTD är toppen! Fattar inte hur du lycka för det är fasiken svårare att fota läppar än ögon...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-19 06:20:36

ItM! Jag ler vackert i alla fall! :D



Emma! Visst är det skönt med lite icke-färg ibland! Speciellt på läpparna. Jag håller kameran och tycker av, precis som med ögat. Men få lte fåniga mun-uttryck. Lite porriga ibland, kan jag tycka. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-19 13:45:29

Åh, det låter lätt, men det är svårt! Min mun är stor, den ser lätt för stor ut när jag fotar den själv... Ska testa ikväll iaf!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-19 17:52:07

Emma! håll kameran så du fotar halva ansiktet och så beskär du efteråt. Det kan funk för proportionerna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-20 00:28:04

Okej, ska testa det, tack för tipset...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela