Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lista snodd från Badis

Publicerad 2008-09-10 20:21:20 i Allmänt,

Okej, jag har tråkigt... en liten lista kommer alltså här. Den är snodd från Badbomben som i sin tur snott den någonstans.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa? Tre på den ena, fyra på den andra. Och så har jag ytterligare en med två nycklar... Har en knippa för hemmet, en för jobbet och en för källaren. En jävla massa nycklar.

Vilken svordom använder du mest? Helvetesjävlaskit vid akuta situationer. Skit som allmänt insticksord. Och jävlar.

Äger du en iPod? Nej. Jag är faktiskt helt omodern. Pinsamt omodern faktiskt. Egentligen är det ett under att jag gått över till CD och inte fortfarande spelar mina LP-skivor. Men där har jag också fastnat i min evolution. Skit också...

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta, utan tvekan. Hatar och har alltid hatat att vara med på bild. Ja, okej, ögat är okej. Men annars, nej. Inga partybilder och semesterbilder finns på Sminkan.

Vilken var den senaste filmen du såg? The Pathfinder. Hehe! Den var lite kul. En vikingapojke hamnar under ett plundringståg i nordamerika i en indianstam och som vuxen hjälper han indianerna att vinna en strid mot de nordiska barbarerna. Otroligt fin historisk skildring. ;D

Har några av dina vänner barn? Ja, en. Vad jag kommer på så här. Och det är min gudson och han blir snart ett år!

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Jag kommer inte på något speciellt som jag suktar säskilt mycket efter. Jag har ju allt. Eller allt som är viktigt. Klart jag skulle kasta pengar omkring mig och köpa smink och kläder, men exakt vad vet jag inte.

Har någon någonsin kallat dig lat? Ja, alla mina lärare

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk? Dricker inte "ren" mjölk. Om någon skulle tvinga mig tar jag chokladmjölken för då slipper man känna smaken på mjölken. Men i kaffe vill jag ha vanlig mjölk.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Ingen. Jag är ingen grönalundstyp.

Hur många syskon har du? Inga.

Äger du några band t-shirts? Nä. Men en himla massa med Frans Kafka på...

När flög du senast? 2001 tror jag. Jag hatar att flyga. Tar hellre tåget eller färjan eller en kombination därav.

Läser du för skojs skull? Ja! Och jag läser just nu bara deckare känns det som. Lätt underhållning för bussfärden.

Pratar du några andra språk? Jag pratar väl lika mycket engelska som andra svenskar i min generation. Har pluggat ryska men har glömt massor så jag undrar om jag faktiskt kan prata längre. Sen har jag glömt flera andra språk också. Helt.

Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop

Vad har du med dig in på bion? En lätt klaustrofobisk känsla? ;-)

Har du en blogg? Ja en liten en.

Vilken är din favoritdrink? Som den ytterligt konventionella och tråkiga person jag är måste jag svara Gin&Tonic.

Äter du frukost dagligen? Räknas kaffe?

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Jag hatar att stressa. Hatar, hatar, hatar. Därför undviker jag det så gott det går. Dagar som är fullbokade gruvar jag mig inför veckor i förväg. Usch. *ryser*

Vilken är din favoritfrukt? Jag kan få blodapelsin-skov och äta kilovis med blodapelsin. Annars föredrar jag att dricka frukt. Tomat och avocado?

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej. Absolut inte. Jag är inte lagd åt det självplågande hållet och allt som rör räkning är plågsamt för mig. Hade en 1:a i matte på gymnasiet. Så jag är inget snille, om ni nu trodde det. Inte på matte i alla fall.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? På jobbet eller privat? Jag reagerar otroligt starkt på fel i skriven text i tidningar, böcker, brev eller liknande. Stavfel och dålig grammatik är en klassmarkör och jag vill inte ha ett klassamhälle. I min yrkesroll tar jag definitivt det svenska språket på mycket stort allvar. Men på bloggen, i en chat eller om jag hafsar iväg ett mail så bekymrar det mig inte särskilt. Inte stavningen i alla fall. Skulle det göra det så blev det mycket lite text producerad av mig här. Jag skulle ju då tvingas läsa igenom vad jag skrivit innan jag publicerade och så mycket tid och energi orkar jag inte investera.

Vad var det senaste du åt? Spaghetti och köttfärssås.

Gillar du senap? Ja.

Har du någonsin köpt något från eBay? Genom ombud, ja.

Skulle du säga att du är trendig? Nej. Inte ett dugg. Jag är inte opåverkbar, men asolut inte trendig.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej. Inte ens fast jag bott granne med biffkor. Men jag vill inte veta exakt vilken ko jag äter.

Nå, var det en spännande lista? Nähe... Jag gillade att läsa Badis svar så kolla in dem!  Och svara gärna du med, för mitt nöjes skull! :D

Kommentarer

Postat av: Badis
Publicerad 2008-09-10 21:04:08

Det här var en sann njutning:) Jag är väl en nyfikenstrut av rang då!



Jag var också arsledålig i matte. Klarade mig bra i teckning, språk och sånt men matte och fyssa, neej. Vi har ju från 4-10 vitsorden här och jag hade en femma i matte i gymnasiebetyget:D Och klarat mig ganska bra med den femman tycker jag!



Om det ens finns ett riktigt fult nagellack på jorden så heter det nog ekvation eller hypotenusa.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-10 21:20:35

Yay, jag gillar såna här listor. Alltid kul att få reda på mer om ens bloggkompisar. Och jag har länge funderat över om du äter kött:D

Postat av: marie
Publicerad 2008-09-10 21:25:16

Nämen snälla - dissa nu inte vare sig matte, grekiska eller latin. "Hypotenusa high" eller "Equation liberation" tycker jag hade varit klockrena lacknamn - men så är jag ju mattelärare också...



Sminkan, jag har läst din blogg nu i nån månad och såhär make-up tokiga lärare emellan vill jag bara säga att du är en sann inspiration för själen!!!

(även om min plånbok nu börjar grina illa tack vare min nya inspirationskälla:-))

Postat av: badis
Publicerad 2008-09-10 21:28:21

Marie: jag är bara avis för att nån kan sina hypokondrier och tenusor ;)



hälsningar en som tänkte bli lärare men som förfördes av muséet

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-10 21:34:06

Badis! aldrig fel med en liten lista! :D



Emma! Jaså? Just köttfrågan alltså? Hm, jag har ju inga läderskor eller jackor. Inte ens handväskor. Den i mocka kanske är "äkta" men för det priset jag betalade tvivlar jag... Men, som sagt, inte vegetarian. Jag gillar kor, både levande och på tallriken och vill liksom inte fördjupa mig i den dubbelheten...



Marie! Vad kul med en lärare till! Jag skulle aldrig dissa matte, bara mig själv som matematiker. Jag är det klassiska fallet av blockering i fyran och så blev man fast i föreställningen att matte är svårt.



Kul att du inspireras! Det är verkligen roligt att höra! Tack!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-10 21:36:35

det var kul att läsa alla, men just den har jag funderat över... jag gör precis tvärtemot, jag äter inte kött, men har däremot inga hämningar inför skinn.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-10 21:42:47

Emma! Då kan man se oss två som en vegan och en stor-carnivor om man slår ihop oss! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-10 21:44:31

haha, ja det skulle man kunna göra...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-10 21:51:05

Åh, vilka underbara svar! Jag har gjort min lista!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-09-10 22:03:38

Okejrå, för din skull!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-10 22:24:49

Jag gillar alltid sådana här listor! Mer sånt. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-10 22:43:46

RQ! Du är en klippa! underhållning! Yay!!



Mimmi! Ah, mer underhållning! Kvällen är räddad! :D



Chaosophia! Ja! Få se din!!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-10 23:08:52

åh härlig lista, ska me göra en imorn ;)

jag är också urkass på matte, fick tjata till mig godkänt med ledsna ögon i gymnasiet :D Gin o Tonic e fint det ;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-10 23:30:38

jag gillar den här sortens listor. bra tidsfördriv eller hur!?:)

Jag stjäl denna lista av dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-11 06:20:56

Linda! Hurra! Ska kolla dig idag så du hållit ditt Löfte!



Sanna! Stjäl på! Vad kul det ska bli att läsa!!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-11 06:32:58

Ah, vilken rolig lista, kul att veta lite mer. Jag ska definitiv knåpa ihop en lista senare idag:)

Postat av: Ika
Publicerad 2008-09-11 19:05:17

Jag har också knåpat ihop en lista :) 'yey'

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-11 21:28:46

Jag var/är som sagt värdelös i svenska, men matten var det desto bättre med:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela