Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Larvigt lika lack, en serie i flera delar

Publicerad 2008-09-12 17:59:25 i Nagellack - jämförelser,

Jag är en samlare av rang. Jag gillar nagellack. Jag gillar nagellack i lila. Som dessa båda:

China Glaze Midnight Ride och Color Club Groove Thang.

Liten nyansskillnad går att se i flaskan!

Även på nageln kan man se den skillnaden. I alla fall i starkt solljus. Midnight Ride är lite mer röd i tonen. Den har skimmer i lila och rosa. Groove Thang har mindre synligt skimmer och det är enbart lila, vad jag kan se.

Så här dramatisk är skillnaden i full sol. Midnight Ride på pekfingret övriga med Groove Thang.

I skugga ser man ingen skillnad i princip, i solen kommer den fram. De är dock lavigt lika. Skulle jag köpa bara ett skulle jag hugga Midnight Ride på stört! Det grövre skimret är roligare tycker jag och den rödare tonen mer tilltalande än den mer blålila.

Nästa del i denna serie kommer behandla lack i gråsvart. Därefter planeras det ett inlägg om två röda krämlack som är löjligt lika och vem vet vad mer som kan komma ifråga. Blåa? Gröna? Röda? Ja, det finns en del att ta av...

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-12 18:18:28

Gaaah! Vansinnigt fint! Oj! i solljuset kommer det till sin fulla rätt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-12 18:18:34

Haha, jag blev lite stött när jag läste rubriken först! Jag läste nämligen larvigt lila och kände mig påhoppad:D Haha, så fel det kan bli... Ja, de här två var helt klart lika, men jag håller, som du, på midnight ride!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-12 18:21:01

Ja, Midnight Ride är förresten bäst och på min önskelista nu! tillsammans med Ben...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-12 18:43:31

RQ! Ja, visst är det många lack som bara blommar ut i sol. Trist i ett land som har så få soltimmar...



Emma! Skulle jag kalla lila lavigt? Aldig! Och ett inlägg med mindre larvigt lika lack i lila ska komma snart. Jag har inte glömt! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-12 19:02:43

Nej, jag tyckte att det verkade konstigt;) Toppenbra, jag ska begrunda det inlägget noga...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-12 19:45:28

Jag har inte provat mitt midnight ride ännu. Skäms på mig!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-12 19:55:29

Tyckte väl att det var lite skillnad! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-12 20:04:13

Sminkjante! Ja, skäms!!



Chaosophia! Jo, liten skillnad är det!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-09-12 20:14:58

Då undrar jag av ren nyfikenhet: känner du aldrig när du har så lika lack att du vill göra dig av med det ena? Om man är "samlare" kanske det iofs inte gör så mycket, men du lär ju ha stora möjligheter till schyssta byten på det där sättet. Själv satt jag häromveckan med två nästan identiska rosa lack och kände "nää vad onödigt". Fast jag är också en riktig utrensartyp. ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-12 21:53:57

Mimmi! Ibland tänker jaag så, ibland inte. Beror på. Men det är också rätt få saker man kan locka mig med nä det gäller byten. Men det går ju, ibland...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-13 08:48:08

wiho!tack jag har längtat efter jämf. avdessa två!

awesomeness!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-13 09:33:39

Sanna! Ja, och Groove Thang växer faktiskt i mina ögon. Den har det där lite skalbaggeliknande som t.ex Black Tie optional har. Fast inte lika mycket kanske... Funderar på att röra ner lite Mica i grönt och guld... Vad tror du? Vågar jag?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela