Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Object of Envy

Publicerad 2008-09-14 11:32:19 i Naglar i grönt,


Color Clubs kollektion Glitter Vixen innehåller bara glitterlack. Täckande glitterlack. Helt fantastiska glitterlack!

Här ser ni gröna glitterlacket Object of Envy över ett lager Nfu Oh 122. Då kan man definitivt klara sig med ett lager och i bästa fall slippa brottas med lacket för att få av det. Sen hjälper ju ingenting, det är alltid en kamp att bli av med glitterlack, men man kan ju försöka göra det så lätt som möjligt...

Så, det är grönt och det glittrar. Glittret är grovt och lacket segt. Men det täcker bra. Två lager hade täckt nageln även utan bas i färg. Visst är det roligt, men knappast något jag kommer använa säsklt ofta. Glitter är för svårt att ta bort och det här lacket lite väl glittrigt för att jag ska ilja ha det länge. Man tröttnar snabbt på sådana här crazy-färger. Men jag är glad att jag har det. Det är definitivt en kul grej.

Precis som med flake-lacken från Nfu Oh eller andra extrema lack så är det inget man vill ha varje dag, men absolut värt att plocka fram ibland nä man är på det humöret. Det ä i alla fall inte tråkigt!

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-14 12:00:37

Fresterska där! Jag som hade tänkt låta bli hela den där kollektionen.........

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-14 12:36:54

Jag gillar det! Nått skall jag införskaffa ur den kollektionen när lönen kommer. Du påminner mig om att jag snart skall brottas med mitt Nfu51 lack. Vad tänkte jag på? 3 lager!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-14 12:37:14

Det är ju riktigt fint grönt glitter! vet inte riktigt hur jag ska göra med det. å ena sidan så är det ju fantastiskt gräsgrönt glitter, men å andra sidan så, ja glitter är ju apjobbigt att hantera! Tål att tänka på... Hur står sig detta mot Nubars grass green glitter tror du? Jag tror inte att jag behöver båda, men är ju kul om man köper det bästa...

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-14 13:29:05

En fråga som inte har med det gröna att göra ;-). Vilken shipping method brukar du använda när du beställer från head2toe? Vet aldrig vilken jag ska välja för att inte få den dyraste...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-14 13:36:59

Det ser helt underbart ut! Jag älskar glitterlacken just därför att det sitter mycket bättre och längre än "vanliga" lack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-14 15:08:58

Chaosophia! Åh, det var inte alls meningen att frestas... ;D



C-N! Ja, tre lager glitterlack vill man inte brottas med...



Emma! Det här är supertäckande jämfört med GGG och dessutom med mycket grövre glitterkorn. GGG är vackrare men kräver mer jobb om man vill ha glittertäckning av nageln på det här viset. Så sällan som man vill ha glitterlack på det här viset så tycker jag nog man kan jobba lite med det. GGG går dessutom att göra diskretare då det bara blir lite glitter av ett lager.



Marina! USPS First Class Mail International tror jag den heter. Längst ner i scrollistan!



Sminkjante! Ja, då ska du ha detta! sitter gör det...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-14 15:15:21

Ja, jag tror nästan att GGG känns lite roligare faktiskt... Ska nog nöja mig med tre lack i nästa beställning, jag satsar på att köpa lite fransar också istället... För att inte tala om lim, jag har bara h&ms och det är ju rätt kasst...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-14 15:21:13

Emma! Du har nog en plan där!

Postat av: Therese
Publicerad 2008-09-14 16:53:34

Vilket magiskt lack!

Jag är så invand med ett "vanligt" lack med glittrigt lack ovanpå. Men detta blir så mycket snyggare!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-09-14 17:06:54

Ja, har du inget bra tips på hur man får bort glitterlack? Hade ett lager glitterlack fr Wet'n wild ovanpå ett annat från China Glaze häromdagen och jag trodde aldrig jag skulle få bort det. En bomullspad per nagel och en halv flaska Cien gick åt och jag slet som ett djur! Men det är ju så snyggt med glitter!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-14 17:26:08

Therese! det är ju vanligt lack med glittrigt lack ovanpå! ;D



Ninni! Nix nej. Ingen aning om vad man ska göra. Det är bara hemskt att hålla på med...

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-14 18:34:48

Tack för ditt svar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-14 18:52:20

Marina! Ingen orsak!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela