Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Electronica

Publicerad 2008-09-13 18:48:24 i Naglar i lila,


Fotat snabbt eftersom det var lite sol ute i typ två minuter. Ingen riktig manikyr. Ni ser trådar efter bomullspadsen och annat slarv, men det ni ska lägga märke till är färgen! Wow! Det här är en perfekt blålila!

Det skimrar i rosa och blått i den intensiva blålila basfärgen. Otroligt läckert! Det ni ser är två, lättlagda, lager lack utan under- eller överlack. Fantastiskt fint, eller hur?


Ni ser hur praktfullt det är!

Och, eftersom min andra katt fått vara med i ett nagellacksinlägg så måste även lillan få det! Här är min yngsta katt. 8 år. Tror inte ni kan se någon skillnad på henne och den andra. Min gamling är 13, betydligt mindre och fluffigare. Men båda är svarta.

Kommentarer

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-13 18:57:47

Sååå snyggt det här lacket var!!!!

Och din kisse bara är sååå söt:)

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-09-13 20:04:54

Vilken blick katten din har! Otroligt fin!



Om lacket säger jag bara mums! Angående en tidigare kommentar, jag har aldrig vågat beställa från 8ty8 då leveranstiden tycks vara enorm ibland och många rapporterar om felleveranser (inkl. du). Så surt att jag inte verkar kunna få tag på de tre lack jag har högst på önskelistan just nu :(



Men men, det finns värre I-landsproblem >_<



Postat av: Emelie
Publicerad 2008-09-13 20:19:57

Åhh vilket snyggt lack!

Postat av: Mika
Publicerad 2008-09-13 20:34:16

Verkligen fin färg! Blir alltid så avundsjuk när jag ser dina långa fina naglar, mina är nästan omöjliga att spara ut :P

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-09-13 20:37:03

Snyggt! Både lacket och katten!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-09-13 20:37:49

å vilka 80-talsvibbar jag fick av den färgen! :D

nädu, det blev inga utefikor idag, grått och svinkallt som det var! det bidde bio.. sen snubblade vi på en internationell marknad vid sergels torg med bl.a. en poffertjesbakare! har du testat det nån gång? holländaska små plättar med smör och socker, rekommenderas!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-09-13 20:46:27

Ojoj, du kan det där med att fullkomligt överösa bloggen med massa inlägg! Jag önskar att jag också skulle ha den förmågan. Jag har varit borta en dag men har massa att ta igen nu ;) Men detta var faktiskt en fantastisk färg, det klär dina fingrar!

Postat av: Jackie_Daniels
Publicerad 2008-09-13 21:12:14

Grymt fin blå färg! Jag gillar verkligen blåa färger som drar åt lila.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-13 21:29:25

C-N! Ja, det är ett otroligt snyggt lack! Och en otroligt söt katt med! ;D



Ifrith! Ja, det är verkligen tråkigt... Men vi år hoppas att h2t är snabba att skaffa in nya varor den här gången.



Emelie! Det är det verkligen!



Mika! har du provat någon bra nagelstäkare? ;D



Ninni! Tycker jag med! :D



GQ! Visst har vädret varit trist. Och det är kallt inne med. Vill baa kura i mitt badkar, men det är ju i de sälla badkarsmarkerna nu och vältarar sig i lyxiga badoljor, eller vad nu badkar gör i sin himmel...



Nä, inga holländska plättar har provats. Min holländare åt mest grönsaksbiffar om jag minns rätt. vego-typ.



Johanna! Jag är lite hängig så allt jag gör är att måla naglarna och fota... ;D



J_D! Jag med!



Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-14 01:06:43

Vilken söt kisse! Och vilket fint lack! Blålila är så snyggt... Men det var inte detta du pratade om väl? för det var väl ett Misa..?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-14 08:00:50

Emma! visst är hon fin, min lilla skrutta! Och snäll. <3

Lacket är supersnyggt! Ska nog ha det i en "äkta" manikyr endera dagen. Du har helt rätt doc, det var Misas Brocaded Burgundy jag hade som jag tror du skulle gilla. Den hamnade i arkivet... ;D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-14 10:48:58

Ljuvlig färg och söt katt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-14 11:31:18

Linda! Håller med på båda punkterna!

Postat av: Mika
Publicerad 2008-09-14 12:39:06

Haha ja, använder alltid nagelstärkare :) Men bra vet jag inte, mina naglar skivar sig och går av ändå :P Just nu växlar jag mellan Sally Hansens Miracle cure och en nagelstärkare från Scratch nails... Vet du några bättre? :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-14 12:40:34

Ditt arkiv måste vara gigantiskt vid det här laget:)Lacket tål definitivt att användas på riktigt och kissemissen är urgullig! Blir inte dina naglar missfärgade och olyckliga när du lackar så ofta och swatchar utan underlack? Usch, det är en urfånig fråga, ungefär som har du så här mkt smink bland folk, men jag frågar iaf;)

Postat av: aja beautyblogger
Publicerad 2008-09-14 15:15:02

Åh katter ä bara bäst! Jag älskar svarta katter! Är något speciellt med dom...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-14 15:17:00

Mika! Bätte vet jag inte. Det är nog individuelt vad naglarna behöver. Jag använder OPI Natural Nail Strengthener som är ett nagelstärkande baslack. Det är det enda som funkat för mig. Men Scratch t.ex har jag aldrig provat.



Emma! Japp! Ett enormt arkiv med nlägg sedan mars/april och framåt. Nästan bara naglar...

Mina naglar är missfärgade av röda lack sedan i somras, men swatchandet påverkar dem inte så mycket. Mer nagelbanden som tar stryk av allt tvättande och removergnuss. Men nu har jag inte så många oprövade kort kvar att testa

Fem faktiskt, vad jag kommer på nu, och inget av dem är så spännande att jag har bråttom. ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-14 15:23:27

Aja! Visst ä det speciellt med svarta katter. Med alla katter faktiskt! Men alla mina fyra är svarta.

Postat av: badis
Publicerad 2008-09-14 15:40:14

Åh, lacket är perfekt!



Kissen likaså, prrnauuu! Har själv just fått litet hjälp till kattabstinensen då jag fick paija våra kissemissor i två dar:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-14 16:06:38

Badis! Visst är hon söt!!

Postat av: Mika
Publicerad 2008-09-14 22:36:00

okay, om OPIs e den enda som funkat för dig så e den ju värd ett försök :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-15 06:10:33

Mika! Om du ska testa den så tänk på att jag aldrig provat deras Nail Envy, det är det nagelstärkande baslacket, Natural Nail Strengthener ja ghar använt och använder!

Postat av: Mika
Publicerad 2008-09-15 22:04:25

Okay tack för tipset! :) Ska försöka skaffa det när jag har pengar :P


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela