Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Bahama Blues

Publicerad 2008-09-24 18:59:54 i Naglar i blått,

Ja, det blev tre lack ur China Glaze Vinterkollektion med blå lack. Varsågoda, ett trippelinlägg, så det är total bildspam här! Och missa inte dagens virvelmanikyr ett snäpp längre ner! ;D

Blue Island Iced Tea:

Tokskimrigt, för att hitta på nya ord, och väldigt vackert! Här ser ni fyra lager av lacket utan under- eller överlack. Det är nämligen tokskirt också...

Det är kladdigt och segt och ingen lek att lacka med. Kanske lite layering kan hjälpa till? Vet inte riktigt vad man ska göra, men fyra sega lager... Oj, vad drygt...

Samtidigt så är det ju så underbart! Det påminner kraftigt om MAD Minerals ögonskugga Day Dreamer. Mina bilder är tagna utomhus nu i eftermiddags. Lite sol men inte mycket.

Nästa lack är
Blue Paradise:

Om Blue Island Iced Tea var jobbigt att lacka med så är detta dess raka motsats! Det här blåmetalliclacket glider på nageln utan motstånd. Ett lager räcker och det finns inte en enda dålig sak att säga om det. Inte en enda! Detta lack är perfekt! Jag är kär!
 
Förutom sina utmärkta kvaliteter som lack betraktat så är det också en vacker blå färg! En mellanblå som inte skimrar utan ser ut som flytande metall. Det är så galet vackert att man blir andlös!

Så till mitt nya blå krämlack
Bermuda Breakaway:

Läckert! Det krävs två lager fär att få färgen helt opak och jämn. Det är en riktigt härlig blå dock. Inte lika dammig som OPI Dating a Royal men lika distinkt blå som den. Ingen Blurple, ingen nästansvart, en knallblå! Den påminner extremt mycket om mitt första nagellack från Cutex i blått. Det var också kräm och i ungefär samma nyans. 25 år senare har jag det alltså på plats i samlingen igen! Vad hände förresten med Cutex?

Dessvärre ville den bubbla lite, men det kan bero på att jag snabbade mig med swatcherna medan det var ljust. Sista strålarna från den nedåtgående solen lyckades träffa detta lack! Annars var det ett helt okej lack, inte så bra som Blue Paradise i egenskaperna men heller inte så usel som Blue Island Iced Tea. Vad man kan säga är att det, trots att det syns här utan överlack, alla lacken swatchades utan under- eller överlack, har en enastående glans! Kolla vilken glossig finish det blir! Jag är imponerad!

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-24 19:05:51

Den första älskade jag! Speciellt om den ser ut som DD...

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-24 20:01:33

Jag dööör, vill ha hela den där samlingen... varför är man inte miljonär!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-24 20:25:29

RQ! Den är väldigt lik DD! Och väldigt fin!



Marina! Ja, det har jag också frågat mig många gånger! :D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-24 20:32:02

Ljuvliga allihop men Bermuda Breakaway allra mest :D

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-09-24 21:03:30

Vad olika åsikter vi har som kommenterar, roligt tycker jag.

Jag själv gillar mitten lacket bäst men det sista ser riktigt spännande ut också. Det första är lite likt NFU69 ser det ut som?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-24 21:04:55

Jag har alla tre! Inlägg kommer nog rätt snart i min blogg också.. Har lite andra resultat än du, om man säger så. :o

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-09-24 21:26:11

BlueIIT (förkortade lite snyggt ;) ser riktigt fin ut!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-24 22:27:16

de ser fantastiska ut allihop på dig!

Men som sagt, jag dras till Bermuda Breakaway! verkligen läckert! Jag gillar den mörka calypso också- kan du fatta? Sanna är sjukt sugen på blått! blåa cremelack:)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-24 23:08:28

Och du med, gulle dig, har lagt upp mig i länklistan (och RQ) tänk att man kan bli så glad för något, det är en ära, så det så!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-24 23:17:06

Så snygg bermuda breakaway är! Den vill jag ha, de andra kan jag faktiskt leva utan... Men den var riktigt snygg! Och dessutom så var den ursnyggt applicerad, mkt läckert...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-25 06:06:44

Linda! De är alla fina, tycker jag!



C-N! Ja, jag tycker också de är lika!



Chaosophia! Åh, vad spännande! ChG verkar variera från flaska till flaska!



Johanna! Ja, den är söt!



Sanna! Har du feber? Mörka blå krämlack? Har du något annat blått lack i samlingen än Blue Collar hittills? ;D



Marina! Ja, du har legat där sedan jag fick veta adressen. ;D



Emma! Den är tokglossig så den är lite kul att ha faktiskt. Liquid Leather fast i blått!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-25 07:03:16

Jag tänker inte kommentera dessa snygga lack. De har gått mig helt obemärkt förbi, skulle inte tro det va. Älskar dem alla!

Postat av: badis
Publicerad 2008-09-25 09:02:09

Älskar alla, i synnerhet den första, sååå vacker!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-25 09:19:59

Inte haft ögonen med mig ;-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-25 13:36:00

Jag sitter och pysslar med en korg på 8ty8 nu, har lagt till både bermuda och liquid leather... och de grymma sleigh ride lacken då förstås! Har dock lite svårt att bestämma mig för det sjätte. Jag vill ha ett guldlack, men har svårt att bestämma mig, har du någon favorit? Just nu ligger orly gold rush i korgen, men golden rules ser ju också fin ut! Förresten har jag skrivit om PATP nu, jag skickar över den senare om du är online...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-25 15:00:10

Sminkjante! :D



Badis! Så klart! Och det matchar fint när vi finskor har våra blå ögonskuggor! ;D



Marina! Kan man inte alltid ha! ;D



Emma! Aha! notd på väg! Bra!

Postat av: vampyvarnish
Publicerad 2008-09-28 07:07:27

So Bermuda Breakaway turned out to be my favorite color of this collection which was unexpected for me. I thought it was ok until I went outside and saw it in the sun then I immediately fell in love. Looks great on you also!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-28 07:27:36

Vampyvarnish! Bermuda Breakaway is awsome! I love it too! But Blue Paradise was such a smooth and easily applied polish, and a one coater at that, so I just must put Blue Paradise at the top of my list!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela