Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

CC Feel the beat

Publicerad 2008-09-08 20:09:41 i Naglar i orange,


Får man massor av nya lack är det svårt att inte lacka om naglarna. Det är sent och det är regnigt så ljuset är verkligen ingen höjdare, men lacket är inte dumt! Jag är glad att jag tog med det, för först hade jag tänkt hoppa Feel the Beat.

Feel the Beat är ett av lacken i Color Clubs Dance to the Musique-kollektion hösten 2008. Töntigt namn på en ganska läcker kollektion. Det är verkligen en makalös höst i år! Hur mycket läckra nagellack som helst!

En varm, orangeröd skimrande läckerbit är det i alla fall. Orange är inte min färg men jag tycker inte det skär sig alltför våldsamt. Lacket är medellätt att måla med. Först blir det strimmigt och valla sig, men sen, andra lagret, flyter det ut och blir perfekt! Ni ser två lager på nageln. Dessutom är det lagom tjockt och har en ganska bra pensel. Efter att ha slafsat med Orly och OPI Pro Wide är en CC-borste nästan lika trevlig, eller ja, lika trevlig faktiskt, som Misas perfektionsredskap. Det är som att få en skalpell i handen istället för den köttyxa vissa nagellacksmärken envisas med...

Lacket är ljuvligt skimrande. Ser ni hur ljuvligt det ser ut? Jag gillar verkligen färgen, trots att den är orange. Ah, den här till min nya grå kofta! Helt underbart! Och glödande orangeröda läppar till! Om jag nu har orange läppstift i mina gömmor. Det är jag långt ifrån säker på.

I lampljus ser det så här fint ut! Läckert som bara den!

Jag tycker Feel the Beat är en uppiggande liten sak bland alla blå, gröna och grå och lila. Även bland alla röda nyanser är den en frisk fläkt. Det är mycket kalla toner i höst, mycket vinrött och brunrött. Här är ett lack som vågar synas! Höstkänsla men ändå med en gnutta solsken!

Sista bilden är tagen med blixt. Jag ville bara visa Konadstämpeln på ringfingret. Man måste ju inte stämpla varenda nagel varje gång...

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-09-08 20:31:50

Ooooh drar efter andan - det här är verkligen ett lack i min smak, jag som äääälskar lack som drar åt orange!

Postat av: Lotten
Publicerad 2008-09-08 21:14:04

Helt underbara bilder dagen ut! Hann Badbomben tillfredställa dina cravings idag? Om inte, så är jag fortfarande redo att agera som sagt. Vill bara visa hur mycket din blogg har gett mig: inspiration, estetik, glädje, nya nagellack:)

Kom ihåg, det krävs bara ett litet PM..

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-08 21:34:51

Åååh! Läcker!! Den här älskar jag! Snyggt kakel förresten!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-08 21:37:37

Makeupoholic! Det är ett riktigt bra lack att lacka med dessutom!



Lotten! Har inte fått kontakt med Badis än. Men du kanske får ett PM endera dagen! Sen känns det lite dumt att utnyttja människor så, fast lakrits och karnevalkex är ju lakrits och kanevalkex... ;D

Att få kommentarer som den här ä fullt tilräckligt, dock. Det är ni som ger mig inspiration och glädje!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-08 21:39:57

RQ! Mitt nya blå i köket! Jag gillar det också! Du ska se hur fint det blivit! Älskar min "nya" lägenhet!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-08 22:12:26

det ser faktiskt riktigt bra ut!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-08 22:16:01

Aaahhh vad snyggt! Jag gillar lack som går åt det oranga hållet, dom passar min gula hud fint:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-08 22:44:36

Riktigt fräscht faktsikt! Som vackra orangeröda höstlöv...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-08 23:24:31

Haha, vad tänker jag egentligen..? Klart du redan har lackat om! :D



Riktigt snyggt lack dessutom! Fresterska där, ska jag falla för CC också?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-09 06:09:29

Sanna! Det är överraskande snyggt!



C-N! Skulle nog klä dig väldigt bra i så fall!



Emma! Ja, visst är det! Jag gillar!!



Chaosophia! Ja! Klart du ska falla för CC!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-09-09 07:26:51

Jag tycker dina naglar har blivit väldigt fina. Fin längd och form.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-09 08:22:18

Åh så snyggt, en väldigt vacker varm nyans!

Postat av: Therese
Publicerad 2008-09-09 16:40:31

Vilken härlig eldig färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-09 18:22:53

Kajalpennan! Ja! Heja OPI Natural Nail Strengthener! Snyggare och starkare än jag någonsin ens kunnat drömma om!



Linda! Visst är den trevlig! Jag gillar den faktiskt trots att den ä orange.



Therese! Ja, eldig är ordet! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela