Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: Glitter och Glamour

Publicerad 2008-10-04 09:52:52 i Veckans bloggtema,


Rocketqueen står för veckans bloggtema. Lösögonfransar, glitter och glam. Visa, tipsa eller fundera kring.
Det är inte ofta jag kommer iväg på festligheter numera. Helgerna tillbingas skrämmande ofta i hemmets lugna vrå med en DVD-film och en hög med hemarbete. Men, jag är inte främmande för glitter och glamour när tillfälle gives Och ibland får man helt enkelt skapa sig ett eget tillfälle.

Lösögonfransar är bland det roligaste som finns! Jag har säkert 20 par hemma i olika varianter. Jag föredrar en hel rad då det är både enklare och ger massiv effekt på en gång! Visst, jag har använt superdiskreta fransar, t.ex H&M Medium (istället för mascara, syns inte alls) och H&M long (liten förtätning av fransarna, som en extremt bra volymmascara). De har jag ofta knallat till jobbet med men det är faktiskt ett bra tag sedan sist jag gjorde det. Varför? Ja, för att jag är så slö på att använda kontaktlinser. Det är så snabbt och enkelt att bara klämma på glasögonen och gå...

Mina lösfrallor köper jag hos Smink&Perukmakaren eller från Head2Toebeauty. Favoriterna är mina extrema blunddockefransar som nuddar ögonbrynen, mina gröna glitterfransar som ni ser ovan och alla med strass på! ;D
Det leder oss över på den andra delen av Rocketqueens fråga. Ja, jag gillar ju glitter. Jag är född med en lite billig och vulgär ådra som ständigt får mig att trilla dit på överdrivna mängder av allt som blänker och glittrar. Kanske var jag en skata i ett tidgare liv? Hur som helst, stramt och minimalistiskt är inte min grej.

Glitter och lösfrallor!

Smetigt glitter.

Rött glitter!

Diskret glitter.
Oftast får glitter vara en liten eyeliner, men ibland får det breda ut sig mer. Ibland väljer jag att göra glitterögonbryn, men det har jag inga bilder på. Glitter är kul! Lösögonfransar är ännu roligare! Och lösfrallorna har en egen kategori om ni vill se fler alster med dem på!

Kommentarer

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-04 12:13:25

Ohhh mer glitter och glamour åt folket!! Jättetjusiga sminkbilder. Jag älskar också när det glittrar, helst mycket! Å jag ska ju på min första 50-årsfest nästa helg (jaa, så gammal håller man på att bli...urk), alla tips på glitter och glamour emottages med tacksamhet, måste ju vara riktigt tjusig då!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-04 12:35:53

Åhh, så fina bilder! du är så fin i glitter och lösögonfransar, gör ngt flådigt med lösfransar i helgen! Ja!!! Vilken bra ide:)?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-04 12:43:07

Marina! Jag har varit på 50-årsfester jag med! Har ju vänner som är i den åldern. ;D

Det finns inget bättre ställe än Smink&Perukmakaren om man vill hitta glitter och glamour! MAn går i spinn när man ser alla fina fransar och roliga glitterprodukter!



Emma! Nja. Just nu känns det avlägset att ens sminka sig. Jag har hantverkare i badrummet, igen, och så har jag typ en halvmeterstrave med uppgifter att rätta. Men blir jag plötsligt toksugen på smink lovar jag dig lösfrallor till den! :D

Postat av: Leonie
Publicerad 2008-10-04 12:58:12

Åh vilken underbar festkavalkad och vilket inspirerande inlägg.Så många vansinnigt snygga maker på en gång överväldigar mig.Briljant och fantastiskt på alla sätt och vis.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-10-04 13:27:24

Jag älskar verkligen dina glammiga sminkningar! Väldigt kreativt och väldigt läckert även om jag skulle vilja påstå att det är rätt svårburet. :)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-04 13:34:45

Ska försöka ta mig dit absolut! Ligger lite åt fel håll tyvärr för mig, men skulle gärna vilja åka dit ändå, har hört mycket om dom så man blir ju nyfiken!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-04 15:22:02

Okej, det låter bra:) Usch, förstår hur du känner, jag panikstädar, ska ha födelsedagsfest ikväll, och mitt emellan städning och mat ska jag försöka fixa mig...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-04 16:17:02

Leonie! Tack!!



Chaosophia! Ja, på jobbet kan man inte ha extremfransarna... :-(

Men det är roligt med lite glamour mitt i vardagen! en glitterliner är ju kul det med!



Marina! de ligger off för i princip alla, men bussen stannar precis utanför om man inte vill promenera upp.



Emma! Födelsedagsfest? Igen? :D

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-10-04 16:53:57

å! vad härligt med glitter och lösfrallor! inget party för mig heller ikväll, dock! stannar hemma och pysslar/ tar igen mig efter veckans förkylning. men jag blev glad av bilderna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-04 17:55:51

jag firar i dagarna fyra:) Idag kommer mina kompisar, i söndags eriks mamma och moster, i måndags med bara erik och igår hos mamma och pappa:) jag drar ut på det...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-04 17:58:50

GQ! JA, det är sminkfritt som gäller här med!



Emma! Aha! Mycket tårta och presenter då, förstår jag! ;D

Postat av: Ia
Publicerad 2008-10-04 18:46:33

Jag ÄÄÄLSKAR glitter och lösfrallor!! Första bilden med biltexen som ovan är heeeelt fantastisk.

Jag var bestämt transa i mitt förra liv =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-04 23:07:57

Ia! Samma här!

Postat av: Mika
Publicerad 2008-10-04 23:15:58

Åh lösögonfransar! Det är ju såå snyggt! Och glitter e så härligt, de blir man glad av ;)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-10-05 00:13:09

Älskar den översta sminkningen, underbart vacker!!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-10-05 09:45:44

Åh, det här är ett favoritinlägg! Jag får spara mitt till nästa vecka...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-05 12:48:38

Mika! Lösfrallor är underbart! Och jag håller med, glitter muntrar alltid upp!



Linda! Tack! Jag äslakr den nedersta! :D



RQ! Okej. Mycket att göra?

Postat av: Therése
Publicerad 2008-10-05 13:32:09

ÅÅåå så snyggt!! Jag älskar både glitter och lösögonfransar!! Så superduper fint allihoppa!! :D Mer glitter åt folket ;)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-10-05 14:16:48

Fantastiskt inspirerande! Har länge tänkt köpa lite lösögonfransar, men det blir aldrig av. Men nu känns det verkligen som att det är dags, tack för en knuff i rätt rikting ;)



De två översta är verkligen två favoriter, färgerna på den första är verkligen fantastiska! Och den andra lite "taggiga, GOSH! Gorgeous :D Minns du vilken sorts fransar du använde till den? Här ska det shoppas!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-05 16:46:04

Jajemensan:) Igår fick jag isadora bare beatypaletten bland annat, så nu har jag ökat på min samling av bruna skuggor markant:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-05 18:24:58

Therése! JA, du är ju lösfrallornas ohrönta drottning! ;D



Sofia! Tack! De taggiga fransarna är köpta på Head2Toe. Ardels fransar säljs där, biliga och vansinnigt bra!



Emma! Mmm! Så jag får en brun fots snart?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-05 22:37:52

Inte omöjligt, vi får se hur det går...

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-10-06 06:59:42

När jag kollar dina bilder så inser jag att jag MÅSTE testa löfrallor, sjukt fint du har fått till allihop...:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-06 08:37:14

Hur har jag kunnat missa detta underbara inlägg? Underbar inspiration. Jag älskar det som glittra och glimmar. Lösfrallor har jag aldrig testat. Klarar mig inte utan mina glasögon och bakom dem funkar inte lösfrallor.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-10-06 09:19:42

Gosh, hur kunde jag missa det?! Perfekt ju, BÅDE nagellack och lösfrallor :D Tack för tipset!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-06 17:01:40

ItM! Klart du måste!



Sminkjante! Jag vet. Det är därför jag inte gör sådana här lösfrallelooker just nu. Orkart inte ha linser...



Sofia! Ja, hur kunde du missa det? Det är lätt gjort med H2T's menyer... Men frallorna är både billiga och bra när man väl upptäckt vad de gömmer sig!

Postat av: Scrangie
Publicerad 2008-10-06 19:23:51

WOW WOW WOW!!!!!!!!! I love them all but I love the red glitter the most! I nearly fell over when I saw this post- amazing! Incredible!! Glittery! I love glitter!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-06 20:32:34

Scrangie! What a wonderful comment! Thanks! I love glitter! Glitter in makeup, glitter on nails and glittery stuff for earrings and bracelets! Go glitter! Go glam! Yay!

Postat av: Therese
Publicerad 2008-10-09 16:33:09

UNderbara sminkningar! Helt amazing (som vanligt!)



Vad är det för lösfrallor du har på andra bilden med den gula sminkningen? Jätte fina, vill ha! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-09 18:59:37

Therese! Det är ett par Ardellfransar jag köpt från Head2Toebeauty!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela