Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tigi Bedhead Lip Crayon

Publicerad 2008-10-18 13:07:13 i Läppar,

Okej, jag sa ju att jag skulle skriva om Tigis Lip Crayons i mitt inlägg för några minuter sedan. Efter det här ska jag inte publicera mer idag. Nej, fem inlägg före lunch är redan det för mycket. Ni hinner ju inte med. Och jag hinner inte rätta... Hur som helst, här kommer min lilla tribut till Tigi!

Idag får dessa Lip Crayons representeras av Flirt. Jag har flera färger av dessa underbara Lip Crayons, läppstift i pennform. De är väldigt mjuka och behagliga att måla med. Otroligt krämiga för att vara i pennform. Jag gillar dem skarpt! De är kraftigt pigmenterade och täcker läppen direkt. Jag brukar måla själva konturen på läppen och sedan smeta in färgen genom att gnugga ihop läpparna. Då sprider den sig överraskande jämnt över läpparna. Måla man hela läppen med pennan får man en ännu kraftigare färg, men det vet jag inte alltid om jag vill. Jag tycker det är bra drag i dem ändå.

Eftersom det ä penna så är de trots allt aningens uttorkande i längden. Nyapplicerat känns det bra, som MACs läppstift ungefär, men efter en timme eller så vill man ha lite gloss för att ge mjukheten tillbaka till läpparna. det behövs ytterst lite, en pyttedutt på underläppens mitt som sedan smetas ut på samma sätt som färgen. Det som är bra är att färgen inte påverkas alls av detta. Samma intensitet även efter upprepade glossbehandlingar.

Färgen sitter alltså mycket bra. Den flyter inte ut. Att den är utanför mina konturer här beror på mig. Jag har en lite speciell läppkontur där läppfärgen går lite utanför själva kanten och det gör att jag gärna målar där läppfärgen tar slut, inte där läppens kontur ligger. Jag vet inte varför jag alltid gör så, men det är något vi får leva med, mina läppar och jag. Hur som helst, tigis Lip Crayon flyttar sig inte i första taget. Den är riktigt bra i longlasting-termer. Så, jag rekomenderar alla att prova en sådan här läppenna. De är inte lätta att få tag på tyvärr, men finns hos Lookfantastisc eller HqHair. Mnns inte exakt just nu. De är alltså både hållbara och lättmålade med. Nackdelen är att de måste vässas så man måste ha en vässare med rätt mått. Färgerna är också rätt begränsade till olika brunröda eller rosabruna färger. Men de är väl värda att testa! Just ja, den lilla röda fläcken på min hud är inte läppstift. Det är ett ärr efter mitt munsår. Så ni vet. ;D

Kommentarer

Postat av: Ika
Publicerad 2008-10-18 14:41:53

Vad härligt när man kommer hem från jobbet och möts av hela fem intressanta inlägg på din blogg! :) Skriv så mkt du bara hinner, jag läser allt! :) En sån där lip crayon ser förresten spännande ut. Om inte den är för dyr blir det kanske till att klicka hem en dylik.

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-10-18 16:13:49

Ja, herregud, det kan aldrig bli för mycket Sminkan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-18 16:16:34

Ika! Hurra! Då blir det mer då!



Ninni! Låter bra! Själv överdoserar jag ibland på mig själv. ;D

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-18 16:57:05

oooh, den där färgen var het

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-18 21:53:37

Sanna! Den ä fin, eller hur!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela