Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Plum Shimmer på läpparna!

Publicerad 2008-10-12 20:04:58 i Läppar,


Hej allihop. Funderade ni på varför det inte var några läppar med i dagens makeup? Inte? Skälet var i alla fall att jag inte riktigt bestämt om det sklulle publiceras just nu. Men, vad sjutton... Plum Shimmer är ett pigment från Makeupcosmetics. Jag gillar det som ögonskugga, det har ni ju sett, men ibland vill man ju leka lite och då passar det bra som läppstift också! Jag har alltså matchat allt, läppar, ögon, naglar...

Jag började med en lila kajalpenna från IsaDora. Den lade jag på hela läpparna. Ovanpå den lades ett tjockt lager av pigmentet. Det blir en matt och grålila färg. Lite Corpse bride. Ganska effektullt, men dessvärre för torrt för att kännas bekvämt i längden.

Därefter tog jag ett gloss från L'Oreal i färgen Berry Crystal. Det lades ovanpå, precis som vanligt när man målar gloss.Då vaknar färgen till liv. Berry Crystal är ju dessutom rosa så man får fram blåbärstonen direkt. Både glosset och pigmentet innehåller microglitter dessutom.

Här ser ni nackdelen med fantasifärger. Man kan ana den rosa slemhinnan på läppens baksida...
Hur som helst så blev det en riktigt pigg och glad färg! Jag gillar! Okej, inte till jobbet, men så här privat!

Kommentarer

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-10-12 20:51:29

Häftigt. Men tyvärr tror jag inte färgen skulle passa så bra till min gula hud, men jag tror att det är riktigt läckert på dig:)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-10-12 22:00:12

såå koolt, och du bär upp det så snyggt! Det är faktiskt snyggt med blåbärsmun! haha, med ljusvioletta tänder till! käka blåbär innan, så slippar du den rosa randen!

ska du matcha ögonskugga med kofta imorgon? vad kul, då vill jag se en bild på koftan också :D! jag matchar alltid kläder med ögonskugga! måndagsmornar blir ju så mycket roligare då!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-12 22:11:26

Å! Det är roligt att släppa loss lite bland färger och penslar. Man blir aldrig för gammal för att leka!

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-12 22:20:02

Balla blåbärsläppar! Tjohoo! (Vad skulle allas vår OJ säga om dom här då?:D)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-12 23:39:15

Du är ju för häftig! Det där ser übercoolt ut! Kul att testa lite nya grepp!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-12 23:42:58

C-N! Passar kanske inte någon egentligen. Men det är kul!



GQ! Haha! Jo,så kan man göra!



Sanna! Sant!



Badis! Man vill inte veta...

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-10-13 00:18:33

Ingen annan kan pull off en sån look som dig! I love it!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-13 06:13:31

Rouaa! Tack! :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-13 06:28:26

Roligt och jädrigt häftigt.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-10-13 11:53:51

Hur coolt som helst...underbart!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-10-13 14:03:54

Åh, vilken kul grej! Riktigt jäkla snyggt med blåbärsläppar :) Något sådant här hade varit tjusigt att prova till fest. Nackdelen är ju att man måste ha munnen stängd hela tiden, och det är inte direkt min starka sida ;D (Stör mig vansinnigt på munnens rosa insida som du nämner, skär sig ofta så. Synd, för det är kul att prova ovanliga läppfärger också!)

Postat av: Purity
Publicerad 2008-10-13 18:12:10

Åh, läckert!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-10-13 21:39:09

Annorlunda och coolt!!

Postat av: Fia
Publicerad 2008-10-13 22:20:53

Men du kanske är den mest coola och kreativa människa jag vet..!

Jag älskar galna färger på läppar. Önskar att det fanns någon "galna-läppars-dag". Men då skulle väl pöbeln dra på ett rött läppstift och tycka att det var det mest vågade de kunde hitta på. Nä, tacka vet jag såna som du, som Tyra Banks skulle säga: "Fierce!"

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-14 06:34:00

Sminkjante! Tack!



ItM! Lite roligt är det allt! Man blir glad!



Sofia! Ja, det är alltid ett problem. Syns i och för sig inte om man inte lutar huvudet framåt för mycket när man pratar... ;D



Purity! Visst blev färgen lyckad!



Linda! Hehehe! Ja, eller hur!



Fia! Halloween kanske kan funka för oss som gillar att experimentera? Då kan man låtsas att man gör det som en maskeradploj även på jobbet. Funderar på att skrämma kollegorna med något galet men vet inte om jag faktiskt orkar. För tidigt på morgonen för att vara kreativ.

Postat av: Fia
Publicerad 2008-10-14 17:13:50

Det är inte helt omöjligt :). Men givetvis måste det ju utföras dagtid för att ändå vara lite avantgarde :D. Har du tänkt dig göra något särskilt med bloggen under halloween?

Jag har fått mina nagellack från head2toe idag och jag blev så lycklig för att det funkade bra att beställa.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-14 18:07:00

Läckert! Jag tycker att din mun gör sig riktigt fint i fantasifärger...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-14 20:02:39

Fia! Ja, exakt! På dagtid på jobbet menade jag med.

Vet inte vad för speciellt man kan göra med bloggen. Får be Rouaa designa in en spindel åt mig! ;D

Kul att beställningen gick bra!



Emma! Jag med! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela