Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Green Apple

Publicerad 2008-10-02 15:20:15 i Naglar i grönt,

Ännu ett lack som lämnat mig idag. Jag är verkligen förskräcklig som byter bort lacken innan jag hunnit publicera mina notd... Ja, dagens andra arkivinlägg och ytterligare ett lack jag inte längre äger.

Ett ljusgrönt, lite matt krämlack är Green Apple från Orly. Väldigt speciell färg. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka. På ett sätt är den ju vansinnigt ful, men samtidigt har den en vårig charm och naglarna ser rätt snygga ut i den. 
Det är ett täckande krämlack som passar bra att använda under t.ex Electric Eel som annars är på tok för transparent. Annars kan man ju ha den även så här och känna sig lite 60-tals modsig. Av någon anledning år det här lacket mig att tänka på villaområdet i Edward Scissorhands. Pastell, 60-tal och Avon-damer...

Det är ett täckande lack så man behöver inte ha mer än två lager av det. Det är lättmålat och blir jämnt och fint på nageln. Färgen är lite åt Hulken-hållet till. En gamma-grön, liksom... Jag skulle aldrig äta ett äpple som hade den här färgen, det kan jag ärligt säga. Det ser dessutom väldigt plastigt ut. Det är säkert en av anledningarna till min 60-tals nostalgi.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-10-02 16:34:28

Jag tycker den var lite kul. Hur är Orly's lack i kvaliteten överlag? Har aldrig testat något lack från det märket, men ser att de finns i parti och minut på Head2toe och att de även finns i mini-lack för bara 1:99 dollar där!

Postat av: liina
Publicerad 2008-10-02 17:31:41

vad snyggt vad har du köpt det?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-02 18:02:30

Ninni! Den är fin. Nu ångrar jag mig lite. Ah, men jag har ju så många ljusgröna... Orly har lite väl mjuk pensel för min smak. Hållbarhet? ingen aning. Du vet ju hur snabb jag är på att byta!



Liina! Finns på www.head2toebeauty.com eller www.8ty8beauty.com

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-10-02 20:40:45

Hehe, pastelliga samhället! "I'm your local Avon representative and I'm as harmless as cherry pie!" Perfekt beskrivning!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-02 20:48:48

RQ! Visst är det! Såååå Burton/Avon!

Postat av: Purity
Publicerad 2008-10-02 21:10:54

Den här färgen påminner mig om kalas-klistret från pippi långstrump =P

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-02 23:46:44

Ha ha, kalasklister var verkligen huvudet på spiken! Men jag tycker det är läckert!

Postat av: vampyvarnish
Publicerad 2008-10-03 02:40:10

That is a really awesome green creme I want I want!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-03 06:27:05

Purity! Ja, kanske det. Det har du nog rätt i!



Marina! Ja, läckert samtidigt som det inte riktigt klär mig. Har använt det en gång tror jag.



VampyVarnish! Oh, it is cute isn't it! And I only show it because I swapped it away... Now I regret it a bit, but still, I almost never used it.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-03 08:36:31

Jag brukar gilla alla gröna färgen men detta föll mig inte i smaken. Det ser giftigt ut. Men samtidigt är det häftigt.

Postat av: Annie
Publicerad 2008-10-03 13:45:09

Jag tycker färgen var skitsnygg... fast kanske inte på hösten.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-03 19:17:25

Sminkjante! Den är väldigt speciell!



Annie! Äsch, tänka årstider... Men det är bilder från april! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela