Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI I've 'Red' the Script II

Publicerad 2008-10-09 15:28:21 i Naglar i rött,

Hej! Nu har jag just kommit hem från jobbet. Måste dammsuga och fixa lite inför morgondagen och så. Men, eftersom jag just nu petar i mig en smarrig lunch så passar jag på att kasta ut ett gammalt inlägg ur det enorma arkivet. Hösten bjuder ju på en del nya röda lack men, låt oss inte glömma de gamla godingarna! Vad säger ni om det här till exempel! Det är ett av mina favoritlack i rött och det är en notd från april.

April 2008
image4865
Det här lacket är en favorit i repris. Mest för att jag inte var nöjd med bilderna förra gången jag skrev om det. Färgen förtjänar att få bilder som gör den rättvisa! Det är ett rödbetsrött lack med skimmer i ceriserosa och blått. Det gör att det tonar rätt mycket mot lila. Men på ett väldigt snyggt sätt!

Det här är en av mina favoriter bland de röda lacken. Det räcker med ett lager, som på bilderna, och färgen är så läcker! Den passar året runt och överallt! En riktigt bra färg att ha i samlingen!

Om ni klickar upp de små bilderna får ni se skiftningarna i lacket, microskimret, ja hela den spännvidd färgen har. Jag vet att pekfingernageln är sabbad. Det är underlacket som korvar sig efter att jag hade lite för bråttom med att fixa några mackor åt mig. Men i övrigt är jag nöjd med bilderna  och tycker de visar färgen väldigt korrekt.

Kommentarer

Postat av: Evie
Publicerad 2008-10-09 18:13:22

Hej!

Vill bara säga att du driver en väldigt inspirerande blogg! Jag har länge velat bli make up artist och bara genom att titta på dina bilder så vet jag att de är de jag vill göra! Keep uo with the good work :) du är jätteduktigt!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-10-09 18:35:37

Ljuvlig färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-09 18:57:22

Evie! Tack så mycket! Vad roligt att höra att bloggen är uppskattad!

Hoppas du lyckas med din karriär som MUA och du kommer tycka det är lika roligt med smink även i framtiden!



Ninni! JA!!

Postat av: Badis
Publicerad 2008-10-09 20:37:31

Ljuvlig röd! Jag älskar kalla rödbetsnyanser!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-09 22:33:06

En röd helt i min smak, läcker!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-10 06:56:02

Badis! Ja, det är en finfin färg! Rekomenderas!



Marina! En röd i min smak med!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-11 16:43:17

Men titta här fanns ju lacket! Jag har varit dålig på att läsa ett par dagar. Underbart är det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela