Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Varnande exempel på misslyckade manikyrer

Publicerad 2008-10-13 20:46:38 i NailArt,


Kom hem idag och tänkte att det var läge att byta nagellack efter två (2!) dagar med samma... Zebran skulle bort, något nytt skulle till. Jag funderade på svart med rosa leopardprickar, krämbeige med blå virvlar eller mörkröd med blingiga strasstenar. Ovan ser ni det absolut förskräckliga resultatet av det första alternativet. Den rosa färgen blir inte tillräckligt täckande mot det svarta, prickarna ser ut som en obehaglig sjukdom och alltihopa blev bara rakt av gräsligt. Snacka om misshandel av underbara China Glaze Liquid Leather. Tänk om jag lämnat den som på första bilden. Orörd och jungfrulig. Istället för skändad av rosa leopardprickar. Nej, leoparden gillar jag inte. Det är andra gången den blir ful. Och jag menar ful.
Så, vad skulle jag då hitta på? Ja, jag gav mig på den i beige och blått...

Viva la Divas lack i beige. Ett härligt krämlack. Ack, varför tog jag inte lärdom av mitt första misslyckande och lät Konadplattorna vila i sin låda? Men nej, jag skulle tvunget trycka dit något blått. Men jag valde bort virvlarna, mina favoriter, för jag hittade en annan design som jag inte provat. Hm, på en nagel kanske det funkat. Men på alla? Och så räddningsförsöket med strass där mönstret inte ville sig riktigt. Ååååååå så dumt! Och fult.

Jaha, bort med det då. Jag tror jag kan få svårt att hinna lacka om naglarna imorgon nämligen, så jag kan verkligen inte ha kvar denna abomination bland manikyrer. Hu! nej, fram med ett annat lack! Och det är nu det visar sig att det finns dagar då man helt enkelt ska ge fan i sin nagellackssamling...

Viva la Divas jättevackra sidenskimrande grå lack nr 109. Och strass. Och Art Club i silver. Ja, nu är det även lite svart vilket något förbättrar situationen men jag vägrar ta fler foton nu. Och ja, det får sitta. Att börja om igen känns verkligen inte frestande. Jag vet inte varför jag inte bara kan låta saker vara. Hade jag inte börjat droppa strass i lacket och gett tusan i nailarttipparna hade jag inte misslyckats. Men i och för sig hade manikyren varit mer vanlig och tråkig. Fast snyggare. Så jobbigt att inte kunna bestämma sig för vad man vill ha. Roligt eller sofistikerat, galet eller harmoniskt. Kanske är därför ingenting har passat mig idag. Jag vet inte vad jag vill. Men nu är det som det är och imorgon har jag detta på naglarna. Punkt slut. 
 

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-10-13 21:09:26

Det sista var snyggast, så allt arbete gav ju resultat :D



Var har du köpt art club lacken?

Postat av: m
Publicerad 2008-10-13 21:13:05

Postat av: moonstruck
Publicerad 2008-10-13 21:15:03

Fast jag måste ha nå´n konstig dragning åt obehagliga sjukdomar i så fall, för jag gillade faktiskt de rosa leopardprickarna;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-13 21:31:22

Emelie! På 8ty8! Älskar deras Art Club-lack!!



Moonstruck! Haha! Ja, det är bra att någon ser på dem med blida ögon...

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-10-13 21:33:08

Haha ett av dina mest underhållande inlägg! <3



Som du säkert förstår, så gillade jag alla. Men jag är ju som jag är..

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-10-13 22:10:39

hahaha, det var roligt! inte för dig, men för oss ;D!

jag tyckte att den sista var riktigt snygg! just mörkgrått kan man blinga till ordentligt utan att det blir för mycket!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-10-13 22:13:55

Ibland lyckas man bara inte och allt känns bara fel och konstigt. Men det blev fint i slutändan med VLD, det är ett riktigt snyggt lack! =)

Postat av: Sara
Publicerad 2008-10-13 23:59:21

Kalla mig tacky, men jag gillade faktiskt den där första, leoparden! Och jag diggar färgkombinationen i tvåan. Nu har du i alla fall provat! :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-14 06:16:30

Tack för underhållningen så här på morgonen. Konstigt det där att man inte kan ge sig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-14 06:28:16

Kajsa! Glad om du blev underhållen!



GQ! Ja, jag skulle inte ens visat upp eländet om det inte vore för dess underhållningsvärde. Fy farao så det ser ut... :D



Nja, jag vet inte, jag är inte helt nöjd ens med den sista varianten. Vi får se om jag hinner fixa till dem ikväll. Idag är det bara att bita ihop och gå iväg.



Sara! Jo, provat och misslyckats. Men nästa gång har jag förhoppningsvis lärt mig.



Sminkjante! Visst är det som en fix idé ibland.

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-10-14 19:52:30

Nu tycker jag du är A: Fånig, och B: Väldigt elak mot dig själv. ;) Men, då har väl jag urkass smak, för jag tyckte nämligen INTE det var speciellt hemskt, den sista var till och med riktigt fin. Tyckte alltså jag! Men, smaken liksom baken är ju som bekant delad!

Kram

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-14 19:59:46

C-I! Nja, inget blev riktigt som jag tänkt mig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela