Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh nr 60

Publicerad 2008-10-22 16:34:59 i Naglar - flakes,

Ni minns att jag fick mina Nfu Oh nyligen? Ja, jag har ju inte visat dem än. Jo, ett, men här är ett till!

Nfu Oh Shiny opal nr 60 är en svart opal med röda och gröna gnistor och eldar. Mycket vackert. Som vanligt varning för totalt bildspam...

Det går inte riktigt att beskriva det här lacket så klicka upp bilderna och se själva.


Ovanstående bilder är tagna i mulet väder men dagsljus och utomhus. Nedan följer bilder tagna inomhus i lampljus och vissa med blixt.

Ja, man ser ju lite rött i alla fall i det... Men ingen höjdarbild.


Det är, trots bilderna, ett magiskt lack som huvudsakligen ger intrycket av röda eldar i svart. Jag har använt ett lager Nfu Oh 60 över två lager Zoya Sloane här. Det gick relativt lätt att ta bort. Två bomullspad per hand med ca 1msk Cien remover på varje. Mycket enklare än t.ex Glitter Vixen-lacken från Color Club. Men glitter är glitter och det är alltid besvärligare än ett "vanligt" lack.

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2008-10-22 18:21:18

Ååh. Det är lite bitterljuvt att se Nfu-Oh-lacken. De är så vackra, men så svåra att få tag på.

Postat av: derwent
Publicerad 2008-10-22 18:34:51

Dom är så läckra dessa Nfu-Oh-lack.Snyggt snyggt!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-10-22 18:43:52

Haha, jag hade precis tänkt lacka om i CG liquid leather + det där flakelacket från Astor. Nu känns det ju lite löjligt att härmas ;) Aja, supersnyggt var det iaf. Jag hoppas jag får tag i lite Nfu snart!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-10-22 18:46:31

Läckert! Sitter själv och funderar på vad som ska pryda mina naglar ikväll.

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-22 18:50:09

Så himla läckert! Verkligen liv i lacket! Varför är Sverige sånt U-land när det gäller smink och nagellack, jag bara undrar??!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-10-22 18:52:55

Åh, lampan också! Så läckert alltihop! Är liiite dötrist nu när jag bara kan ha MAC-lack på jobbet. Blir inte så mycket till omlackande för att bara ha något annat en ledig dag i veckan.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-22 19:46:39

Underbart snyggt! Jag gillar nog detta bättre än det förra nästan. Verkligen fantastiskt fint och effektfullt!

Postat av: Malin
Publicerad 2008-10-22 19:58:53

fet lampa du har i bakgrunden :O

och snyggt lack med, som Marie skrev, det är bitterljuvt med bilde på nfu-oh...



har en liten fråga, är det du som är bäst på datorer, eller är bildfunktionen med tumnagel som sen hoppar upp något som ingår i blogg.se?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-22 20:11:54

Marie! Ja, jag vet. Så brukar jag känna inför Sinful Colors, Lippmann och mycket annat.



Derwent! Det är de verkligen!



adrasteiah! Äh, kör! Jag har bytt redan! :D



Anonym! Ja, det är alltid roligt att tänka på! Jag bukar ibland bara ta ett i blindo! Som lotteri eller hemliga lådan!



Marina! För att en minoritet av svenska konsumenter köper sådana här produkter? Måste ju vara det.



RQ! Har bara ett MAC-lack och de tär vackert men inte så bra. Om du förstår hur jag menar. ;D

Lampan är med för din skull! :D



Emma! Det är verkligen vackert! Jag är så nöjd med alla mina nfu oh!



Malin! Lampan är söt! Och nej, jag suger på datorer. Är blogg.se!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-10-22 20:22:41

Ja...det var också riktigt snyggt!! Jag vill ocskå ha Nfu!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-10-22 20:33:12

Haha! Jag förstår precis! Men säg inte att jag sagt det! ;D Är det NN du har? 8-) Åh, tack för det!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-10-22 20:35:36

Snyggt men inte som det förra..



Det är faktiskt en av de (få) grejer jag saknar med blogg.se, minibilderna. De var bra de, man kunde spamma hur mycket som helst nästan

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-22 20:52:35

Fåfängan! Skaffa, vettja! ;D



RQ! Japp! NN! Men vilken färg det är!



Kajalen! Jag gillar också det vinröda bäst! Men det här är snyggt det med!



Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-10-22 21:10:31

WOW, vilken läcker design på bloggen! Kul att köra lite tema sådär! =)

Postat av: Sara
Publicerad 2008-10-22 21:15:58

Åh, vad mysrysigt du gjort det här i bloggen. Och lacket sen, urläckert!

Håller på och kladdar med Sally Hansens Nail Growth (blabla nånting)för glatta livet. Hoppas mina stumpar äntligen kan växa ut och bli värda att måla. SEN ska det shoppas lack, och du kan ju bara gissa vart jag tänker hämta min inspiration ;-)

Hoppas du förstår vilken otrolig inspirationskälla du är och hur mycket vi verkligen uppskattar alla dina härliga bilder!

Postat av: BeautyRoxx
Publicerad 2008-10-22 21:19:26

Vilket delikat halloween-lack

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-10-22 21:21:54

Det är verkligen snyggt det här lacket!

Snygg blogg också!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-22 22:05:14

Galet snyggt!

Postat av: Purity
Publicerad 2008-10-22 22:45:05

Vilka läckra glitterflagor, väldigt unikt!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-10-22 23:11:50

Nu har jag kommenterat på flera bloggar utan att ngn svarat mig, börjar känna mig så obekräftad så hälften vore nog. Vad gör jag då? Jo, jag går till Sminkan, hon ser alltid till att svara, minsann!! ;)



Vilken fin blogg du fått, riktigt mysig så här till halloween och allt. Härligt för dig med en minisemester nästa vecka, synd bara för oss som får längta, eller du tar med dig datorn ut på landet?



Har förresten precis fått hem ett gäng från Makeupcosmetics, jag också. Här skall målas. Idag hade jag tre nyanser på locken igen... Du hade varit sååå stolt över mig nu för tiden!! Söta du!

Kraaaam

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-10-23 00:25:50

såja. nu är jag klar ;)



något mer som önskas? ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-23 06:23:14

Adrasteiah! Det är tack vare Rouaa! Jag kan ingenting sånt...



Sara! Tack! Vad roligt om du kan hämta inspiration här! Och visst blev bloggen fin! Det är Rouaa som fixat!



BR! Kan det nog vara! hehe!



C-N! Håller helt med!



Sanna! ja!! :D



Purity! Det är fantastiskt fint!



C-I! Låter bra! Klart jag är stolt! Och ingen dator följer med till landet, men jag kommer nog kunna låna dator lite då och då så helt utan uppdateringar blir ni inte!



Rouaa! En hallonsmoothie skulle sitta fint... ;D

Tack, hjärtat! Du är så bäst!

Postat av: R M
Publicerad 2008-10-23 09:43:12

Mhm. :D

Var köper man dessa lack? :)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-10-23 10:53:54

åhhh vill ha!!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-10-23 13:02:04

Ingen fara, gumman, vi får försöka klara oss... du förtjänar verkligen en semester...! Du kommer ju tillbaka, eller hur?!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-23 16:58:35

RM! Från Nya Zealand. Lite krångligt dock.



Linda! Så klart!



C-I! jodå, och jag lämnar er alltså inte helt. :D

Postat av: R M
Publicerad 2008-10-23 18:36:15

Aj, då. Ingen gillar krångel. Får låtsas att jag har lacket hemma då. :D

Postat av: Kajsa K
Publicerad 2008-10-23 20:34:31

Sagolikt! Vilket fantastiskt lack, ser ju ut som om du suttit i timmar och pillat med mönstret men så finns det att fås på flaska. Underbart. :)

Postat av: Lina
Publicerad 2008-10-24 15:30:09

Visst var det så att man bara kunde beställa från Nya Zeeland om man skulle vara återförsäljare eller hur det var? Har för mig också att det någostans stod att man eventuellt skulle kunna maila dem och be snällt om att få beställa. Vill också så gärna ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-25 09:27:16

Kajsa! Visst är det fantastiskt!



Lina! Jag vet inte riktigt. Maila och fråga. Jag har sambeställt med Sanna på Pret-ty och med Rocketqueen.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela