Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Wishing on a Star

Publicerad 2008-10-16 20:11:05 i Naglar i svart, grått, silver,


Jag kunde ju inte hålla mig ifrån att lacka om naglarna trots allt. Spelar ingen roll att Nfu Oh 51 är så vackert att man nästan svimmar av hänförelse, jag vill ändå ha ett nytt idag. Så, här är dagens val. Misa Wising on a Star. Inte ny men fin!

Misa Wishing on a Star är förhållandevis lättlackat. Två lager räcker och appliceringen är enkel och kladdfri. Färgen är en gråaktig svart med med massa microglitter i silver, lila, grönt och blått. Ni minns Spellbound Black från IsaDora? Samma sak här men mer och fler färger på skimret.

I mulet väder fast i dagsljus ser det ut så här. Svart med silverskimmer och blåton. Snyggt, ja, men spektakulärt? Nja. Men vänta tills det får visa sin bästa sida under det elektriska ljuset!

Äsch, man ser ju inte skimret när bilden blir så liten. Vänta!

Nu! Ser ni! Wow! Mer bilder? Visst!


Här ser ni också min lilla nailartövning för dagen. Jag blev faktiskt nöjd! En enkel strassrad och så svart Art Club-lack mot nederdelen av nageln och en silverrand uppåt. I och med att WOAS är så skimrigt och gråtonat så ser man faktiskt att  den nedre halvan av nageln är svartmålad. Det blir tre fält, ett svart, ett glittergrått och så avdelningen i silver.

Under lysrör ser man också skimret. Skimret är verkligen lackets behållning. Det är så vackert! Sen behöver man vara ganska nära för att uppfatta de skiftande färgerna. På armslängds avstånd blir det bara silvergnister av det.

Lysrör                                Dagsljus                              Blixt
Jag tycker verkligen att WOAS är ett fantastiskt vackert lack, även om det kräver en lite närmare granskning för att visa upp sin fulla prakt. Älskar multifärgat skimmer! Och svart! Missa inte det här lacket! Dessutom ska det bli roligt att jämföra det med nya OPI It's Coal Outside. Det kan ju finnas likheter. Larvigt lika hoppar jag dock inte att de är. Förhoppningsvis är nämligen OPI-lacket på väg hem till mig nu, och fler tvillingar behövs inte i min lacksamling.

Kommentarer

Postat av: derwent
Publicerad 2008-10-16 20:17:21

Postat av: derwent
Publicerad 2008-10-16 20:20:37

Jag fick katt hjälp med att skriva :)

Väldigt snyggt med dekorationen,elegant och fräckt samtidigt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-16 20:26:18

Derwent! Jag har katt-assistans jag med... Inte alltid så praktiskt, men mysigt ändå.

Ja, jag blev nöjd med min lilla nailart-grej! Lagom!

Postat av: Fia
Publicerad 2008-10-16 20:31:35

Mmm, snyggt! Najs färg som föll mig i smaken! :) Fin fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-16 21:30:40

Riktigt läckert! Kanske ska köpa detta istället för spellbound, eller vad tycker du? Men iiihhh! jag visste inte ens att toyland fanns hos 8ty8! Så slarvigt av mig;) Nu vill ju jag ockås beställa ju. Tyvärr så kommer jag gå i konkurs då, så får väl hålla mig till nästa vecka...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-16 21:48:24

Fia! Ja, jag gillar också färgen!



Emma! Jag skulle ta detta hellre än Spellbound, men jag skulle också invänta en swatch mot Baby it's Coal outside från OPI. De ser lika ut på de bilder jag sett, men jag har inte sett dem bredvid varandra.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-16 21:50:55

Vä tänkt! har lite tight budget också innan jul, så vill inte lägga pengar på en massa dupes...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-16 21:52:51

E! Jag har ju mitt 8ty8 paket beställt och klart, pengarna är dragna från kontot och allt. När det kommer swatchar jag dem sida vid sida. Håll dig till dess!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-16 21:54:50

Okej, det låter toppenbra! Jag ska iaf inte beställa ngt innan november, jag ska fasiken hålla mitt köpstopp de sista dagarna!Men sen, då blir det MAC:) Om du vill förstås...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-16 21:57:17

Jag är ju seg! Vilka betsällde du? Kom på att fråga nu, oj oj oj...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-16 22:08:36

det är fantastiskt vackert!

Väldigt min smak:)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-10-16 22:11:24

å vilken fin nail-art du fick till, där! du ska ju har svarta kläder imorgon, kommer att bli jättesnyggt!

Postat av: Angela
Publicerad 2008-10-16 23:26:28

Läckert... blev pricken över i:et med nailarten :)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-10-16 23:35:28

Jättefint! Det var det första jag tänkte på - hur det här lacket jämför sig med It´s coal outside. Ska bli spännande att se, för jag tror jag avvaktar ett tag med en ny beställning!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-17 06:42:39

Emma! Alla utom de röda!

Och självklart ställer jag upp!



sanna! Det tycer jag med!



GQ! Tack!



Angela! Ja, tycker jag med!



Adrasteiah! Ja, jag återkommer i ärendet!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-17 07:13:38

Det extra blinget på ringfingernageln var vädligt snyggt. Lacket? Underbart.

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-10-17 13:11:46

Ooh, vilket fantastiskt lack! Vilket skimmer! Älskar din dekoration, glammigt men ändå elegant :D

Postat av: Steph
Publicerad 2008-10-17 15:19:37

Just out of curiosity - how do you adhere the gemstones. I use top coat but it's not strong enough, they usually fall off with in a day.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-17 20:27:42

sminkjante! Japp! Jag är faktiskt nöjd fortfarande!



Anonym! Tack! Ja, jag gillar också hela alltet!



Steph! I place the gemstone in not yet dry polish and put a thick layer of topcoat over it. Sometimes two layers. It is not easy to remove. I have to soak it to get it off, so I have no problem with the gems falling off. I have only tried these stones, and they are bought from 8ty8. I love them! So easy to handle and so much fun!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-10-18 00:10:01

Ljuvligt namn, ljuvligt lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-18 09:00:53

Linda! Visst är det! Jag håller helt med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela