Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mina Toyland, snabbswatchade

Publicerad 2008-10-25 15:53:50 i Nagellack - kollektioner,

OPI Holliday in Toyland


Jag har sex av de tolv lack som kommer i OPI's julkollektion. Inget av de röda, än, men de grå och blå. Egentligen hade jag inte tänkt skaffa det champagnefärgade, men gjorde det på ren impuls, och det är jag glad för nu. Jag har swatchat alla lacken med två lager lack, inget underlack eller överlack, med undantag för Brand New Skates som fick fyra lager för att bli täckande. Dessvärre var jag supersnabb och det blev kladdigt. Ni får leva med det. ;D

Baby it's "Coal" Outside

Brand New Skates

Glamour Game

You're a Doll

Play 'til Midnight

"Sheer" your Toys
Samtliga lack är fotade i dagsljus och med två lager lack utan över-eller underlack. Enda undantaget är Brand New Skates där det är fyra lager lack...
Närmare presentationer är på gång. Jag är nöjd med alla lacken och har ett av dem som manikyr just nu! Otroligt snyggt! ;D
Håll utkik i veckan så kommer de, som sagt, ett efter ett. Jag har skrivit texten men kan inte öppna dokumentet på lånedatorn, typiskt nog. Ska se om jag kan fixa det eller behöver göra om allt.

Kommentarer

Postat av: Fia
Publicerad 2008-10-25 16:58:46

Fantastiskt vackra!

Fick du betala tull för den beställningen?

Ha en skön semester!!

Postat av: RM
Publicerad 2008-10-25 17:06:30

Bad News Skates var snygg. :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-10-25 17:57:02

Brand New Skates ser trevlig ut

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-25 18:23:01

Fia! Nej, jag hade lite tur. Och tack, jag ska göra mitt bästa för att ha ett riktigt slappt lov!



RM! Brand New Skates är jättevacker. Men fyra lager...



Kajalpennan! Jo, men som sagt, fyra lager...

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-10-25 18:55:10

Kan inte 8ty8 släppa sitt stopp snart så att jag också kan få ta del av dessa snyggingar. Måste definitivt komplettera med några fler färger!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-10-25 20:48:16

Även om jag älskar pasteller så dras jag inte ofta till ljusa lack men "Sheer" your toys och Youré a doll, åhh så fina :o)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-10-25 21:47:40

Det blå var en favorit hos mig

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-25 22:12:18

:) Jag vill ha glamour game jag också.

Jag kan inte logga in på bloggen:/ så frustrerande alltså

Postat av: Josephine
Publicerad 2008-10-26 09:31:22

Nu blev jag inte lite avundsjuk... ;D You´re a doll är finin!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-10-26 10:10:14

De var jättefina...Baby its coal outsida, gillade jag.

Postat av: Alina
Publicerad 2008-10-26 10:16:27

Godmorgon på dig! :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-26 14:17:19

Tro det eller ej men "Sheer" your Toys lockar mig mycket.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-26 14:51:41

Adrasteiah! Ja, man hatar verkligen deras stopp...



Linda! Till och med jag gillar dem, fast jag inte är en pastellflicka



C-N! Ja, den är fin!



Sanna! Det förstår jag. Jag skulle bli tokig!



Josephine! Ja, alla var oväntat fina!



Fåfängan! Ganska lik din gamla Orly Goth. ;D



Alina! Godmorgon.



Sminkjante! Jo, det kan jag nog tro!

Postat av: liina
Publicerad 2008-10-26 18:23:18

hej jo jag undrar om du har nånot tips på nagellacks färg till haloween ?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-26 18:41:46

Liina! Svart? Orange? Vilken färg som helst som du gillar? Grönt hade jag valt om jag haft med ett grönt lack! :D

Postat av: Smink
Publicerad 2008-10-26 20:30:53

Läckra! Baby it's "Coal" Outside var min favvo!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-27 11:16:47

Så fina! Jag är riktigt pepp på att beställa, men ska vänta till november. Får bli en beställning i början på nästa vecka:) Fast jag tänkte skippa glamour game och slänga med ett av de röda istället... Hur som helst så känns det som att OPI har lyckats med en bra kollektion! Utlåtanden kring det blåa? det ser väldigt fint, ser det alltid blått ut eller är det blåsvart? Likt de övriga blå som vi har köpt de senaste säsongerna?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-27 14:07:41

Smink! Ja! Den är fin!



Emma! Va? Skippa GG? Ja, du som lurade på mig den? Den är himla fin i alla fall!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-28 14:00:11

Jag vet, det låter hädiskt, men jag vill få in allt på 13.10 frakten, så nöjer mig med ett paket nu. Och jag vill hellre ha ett rött med skimmer än GG. Nu har ju du den så att jag kan njuta av bilderna och de fina beskrivningarna:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-28 14:41:03

Emma! Jag måste ha de båda röda som Sanna visade. Problemet med den här kollektionen är vad man ska välja bort. Misstänker att svaret lätt kan bli inget... ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela