Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gosh Green Hawaii

Publicerad 2008-10-12 23:37:47 i Naglar i grönt,

På begäran av Rouaa! Ett nagellack köpt av henne till mig. Arkiverat, bortglömt, återupptäckt!

Det här lacket blev jag kär i på LipGlossBitch blogg. Känner ni igen det? Jag hade tur, jag fick Rouaa att köpa det här till mig, och jag såg fram emot att testa det. När jag väl gjorde det blev jag dock besviken. Lacket är inte så täckande så man får lägga många lager. Dessutom är det tjockt och glitterkornen grova. Det blir en skrovlig, matt yta som inte ens China Glaze fast Forward bemästrar med ett lager. Dessutom lyckad lacket se knottrigt ut.

Jag gillar färgen och de multiärgade glitterkornen, men jag gillar inte appliceringen, torktiden eller knottrigheten. Nej, Green Hawaii har en del ganska rejäla minus på listan. Jag kommer nog satsa på layering med det här lacket för att få det tunnare och på så vis kanske reducera knottrorna. Det vore ju kul om man hittade ett sätt att ta tillvara färgen och glittret men slapp knottrigheten och grovheten.

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-10-13 00:16:55

ohlala. det perfekta gröna, om det inte hade varit så många minus!



Tack för snacket btw! Tror att vi snackade i typ 4 timmar i telefon. haha

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-10-13 00:23:00

Haha, varför blev jag törstig när jag såg denna färgen? :D



Ursnygg hur som helst.

Postat av: aja beautybloggera
Publicerad 2008-10-13 00:51:41

du borde prova med konads egna överlack ovanpå, det är så tjock men bra och jag tror det biter på glitterkornen...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-13 06:12:26

Rouaa! Jag vet, helt sjukt länge! tack själv! Och ja, det vore ett fantastiskt grönt om man fick lite styr på det. Håller på att franka fram en liknande färg. Vi får se om jag lyckas...



Kajsa! Vem vet? Jag blir mer sugen på sommarlov...



Aja! Nja, ChG FF är tjockt nog. Men tack för tipset.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-13 06:25:26

Läckert. Men usch för tork och knotter gillas inte.

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-13 09:40:45

mmm vilken fantastisk färg, och namnet drar mig extra mycket till sig...synd för knottrorna.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-10-13 14:00:41

Gah, trist att det har så många nackdelar! Ser ju helt gorgeous ut på bild! Om inte ens ChG FF får det slätt måste det verkligen vara väldans kornigt. Jakten på mitt första gröna lack fortsätter helt enkelt ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-13 16:39:13

Sminkjante! Ja, det är lite trist...



Badis! JA, men tre lager ChG FF ska nog fixa knottrorna...



Sofia! Många lager ChG FF fixar det nog. Men det kräver sn man eller kvinna. Inget för den som vill ha det lätt och smidigt.

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-10-13 18:22:14

Tur att jag hann läsa detta, hade nämligen tänkt att titta efter det imorgon. Men vackert att titta på är det iallafall :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-13 19:43:40

Johanna! Nå, det kanske funkar bättre för dig? LGB hade det ju, om jag minns rätt, och skrev inte något om några dåliga egenskaper. Kanske är jag som är kinkig?

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-10-14 21:10:15

Vad synd med knottrorna. Färgen är annars urläcker

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-15 06:24:24

C-N! Ja, sant...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela