Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gemensam bloggrecension: Läpprodukter

Publicerad 2008-10-27 16:39:20 i Läppar,


Det här är ett av de absolut bästa stift jag någonsin ägt! Maybelline är, för att vara budget, ett märke med hög klass på läppstiften. Jag rekomenderar dem verkligen. Detta är ett av de melondoftande med röd hylsa. Hydra Extreme Moisture Express heter de här stiften och just den här färgen heter Natural Rosewood. Läpparna får en fuktig men inte glossig look. Färgen täcker perfekt så alla ojämnheter i läpparnas egen färg jämnas ut och man får det perfekta plutet. Inbjudande och mjuka läppar som ser kyssvänliga och liksom saftiga ut.
När läpparna känns nariga eller torra väljer jag alltid ett av mina rödhylsade Maybelline före cerat eller andra vårdande produkter. Det här är minst lika lent och uppmjukande men ger dessutom krämig färg med lagom glans och täckning. Jag har många favoriter, rosa, röda och så det här lite brunrosa. Alla färger jag testat, utom det som var lite lila, har varit riktigt bra. Inga flagnande fläckar, inget glid utanför konturen. Men det måste bättras under dagen. Eftersom det är så pass krämigt och mjukt så försvinner det. Men det försvinner väldigt diskret. Man har inga ränder runt munnen efter det.
För mig är det här lätt 4.5/5. Enda nackdelen är att det alltså måste bättras på. Men hellre det än russinläppar...

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2008-10-27 18:20:40

Fina läppstift, verkligen! Glänser som läppglans tycker jag. Maybelline är bra på läppfronten!

Postat av: RM
Publicerad 2008-10-27 19:54:24

Riktigt fint. :)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-27 21:01:32

Det ser jättefint ut på dig! Jag som har ett helt ställ med alla Maybellines stift på jobbet (och resten av deras grejjor), jag har inte upptäckt stiften ändå... måste nog testa lite mera tror jag.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-27 21:10:07

Jag har inte ett enda maybellinestift, kanske har missat ngt där... Ska spana in och se om det finns några fina jag vill ha:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-27 22:26:34

Det där stiftet ser vekligen snyggt ut! Jag tror att jag skulle känna mig bekväm i det.

Jag har ju knappt några läpprodukter alls. Typ 2-3 stycken. Jag tycker det är skitsnygg men det blir hela tiden att annat prioriteras. Men snart kommer 2 stift från NYX:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-28 08:57:08

Marie! Ja, de är riktigt bra! Trivs verkligen i deras!



RM! Tack!



Marina! Ja, prova! Det är mina favoriter på läppfronten!



Emma! Du har definitivt missat något!



Sanna! Ja, jag vet. Jag köper hellre ögonskuggor och nagellack än läppstift. Men det här är jag glad att ha skaffat!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela