Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Diskret med glitter

Publicerad 2008-10-17 06:40:57 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Visst låter det som motsatsord, diskret och glitter, men se! Det gick ju att sammanföra dem!
En enkel makeup i extremt uttonade färger och så en liten, liten eyeliner!

Grunden är, föga överraskande, PP Rubenesque. Därefter använde jag ögonskuggor från IsaDora:

Först den stora, runda på hela ögonlocket. Det är en Gleaming Eyeshadow och den är riktigt trevlig. En greige nyans som ni ser. Kan tydligen även användas med fuktad pensel, menn i vet ju att jag hatar fuktade penslar så den applicerades torr. För att bara få en sidenskimrande bas i obestämbar gråbeige ton, inte en mer färgintensiv skuggnng, så använde jag en stor pensel i gethår och svepte efter applceringen även över skuggan med en stor ansiktesborste. Därefter anväde jag palettens mörkaste skugga. Den har samma färg som mitt nagellack för dagen, svart med multifärgat glitter. Dock krämade jag inte på med full kraft av den heller utan lät den bara ge en svag skuggning åt brynbenets yttre del. Lite av den ljusaste skuggan i paletten fick ljusa upp precis under brynet vid själva vinkeln.

Sa jag att paletten heter Crystal Mauve? Den finns kanske inte att få tag på längre, men den är ganska trevlig.
Slutligen tog jag min geleyeliner i svart, Black Out, och drog en linje längs övre fransarna. Det blev så tråkgt att jag genast var tvungen att sträcka mig efter glittertuben, i det här fallet den blå, och lägga en anngens av glitter ovanpå eyelinern. Mascara. Och klar!

Ni ser att det blå glittret inte direkt hoppar på betraktaren och skriker ut sin existens? Den är faktiskt riktigt diskret. Speciellt som jag kommer ha glasögon som döljer ögonen dessutom. Det känns lite "hemligt" fredagsfint. Jag kan glida omkring i stillsam anonymitet och tänka " jag har i alla fall glitter idag!". Lite som Clark Kent måste tänka när han glider runt med Stålmannendräkten under kostymen.
Nå, läppar? Jodå. De är rosa.

Niveas nr 61, Pink Pleasure.
Så, snart kommer elektrikern som ska se om han kan koppla ihop min el på korrekt sätt så jag kan använda flera elektriska apparater samtidigt. Typ tvättmaskin och micro... Sen bär det av till jobbet och en ganska kort dag. Helgen är bokad för rättningsarbete så vi kanske ses en del. Kommer ju sitta här och jobba liksom, och då förtjänar man pauser då och då.  ;-)
Nu kom han, elektrikern. Har ni hört om hantverkare som kommer före utsatt tid? Nä, trodde inte det. Men nu har det hänt!
Nå, jag ska nog inte sitta här och leka med er. Strömmen bryts nog om någon minut. Vi hörs!

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-10-17 07:31:48

Tjusig vinge

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-17 07:57:36

Snyggt med clark kent-vibbarna! Tihi, tycker så om dina berättelser vad som försiggår annars under dina morgnar;)

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-10-17 08:51:29

Jättefint! Jag tittar såklart in i helgen, det kan jag aldrig låta bli! Puh, barnen ska ha en kompis som sover över ikväll, hoppas de inte river lägenheten. Själv ska jag måla naglarna och dricka vin med en väninna, får se hur mycket lugn och ro vi kommer att få, hihi.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-17 08:56:29

verkligen ursnyggt!

Som min neutrala med glittertouch- du har verkligen bra smak:)

Vad lite glitter kan göra mycket, allt från neutralt till superglam beroende på hur man använder det:)

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-10-17 09:15:20

Läcker kontrast med den turkosa linern! Jättefint!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-10-17 10:43:19

Ahh sååå sööööt..;) glittret var verkligen pricken över i:et...Clark Kent is the man ;))

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-10-17 14:12:54

Oh, så vackert i sin enkelhet! Älskar vingen och glittret. Gillar läpparna till också, härlig färg :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-17 14:39:40

Mycket snyggt kära du! Du lyckades banne mig med att göra glitter diskret, men det låter motsägelsefullt. Matchar gör du också! Hihi, kan tänka mig hur du går runt och ler åt ditt glitter! I stil med när jag gick och var förtjust över mina we'll always have paris-naglar:)

Postat av: Marianne
Publicerad 2008-10-17 17:09:45

Ursnyggt! Gillar verkligen den smutta vingen, får tyvärr aldrig till den själv... vill köpa glitter, svart eyeliner och mer skuggor

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-10-17 17:19:49

Sminkan, I love the winged out glittery eyeliner! So how do you do it so evenly? I always have issues getting my eyeliner to match on both sides. One is always thicker or higher than the other!

Postat av: vampyvarnish
Publicerad 2008-10-17 17:22:27

Sminkan, I love your winged out glitter eyeliner! How do you do it so evenly? I have a hard time getting both my eyes to look the same. One always is higher or thicker than the other eye!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-17 20:21:07

Kajalpennan! Tack!



Badis! Det händer inte mycket i mitt morgonliv, men det gläder mig att jag i alla fall lyckats förmedla något som intresserar! Jag hade i och för sig en ovanligt händelserik morgon jämfört med standardvarianten...



Ninni! Åh, vad avundsjuk jag blir... Jag vill också måla naglarna och dricka vin med en väninnna...

Itället ska jag rätta ca 100 bättre eller sämre svenskuppgifter och skriva utvecklingssamtalsunderlag...



Sanna! Du har påverkat mig i mitt undermedvetna med andra ord! ;D



Santa C! Tack!



ItM! Hihi! Ja, fast min favoritsuperhjälte är Wolverine... ;D



Sofia! Tack! Jag gillade faktiskt också, trots viss mes-vibb. Det är glittret som gör skillnaden! ;D



Emma! Precis så gick jag ruunt och log. ;D



Marianne! Vad kul att du gillar det! Och glitter och svart eyeliner kan man aldrig få för mycket av!



VampyVarnish! My eyes have different shape and size and there is nothing to about that. But I can make my eyeliner rather even, that is true. I look straight into the mirror while doing it, not closing my eyes and not pulling the skin with my finger as a lot of people seem to do. I just put the brush in the lashline and draw the line. Can't explain it.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-10-18 00:12:12

Vackert och skirt men glittret gör de där extra! Fredagsbling ;o)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-10-18 06:40:21

Hihi, jag älskar också dina berättelser! Tyckte sminkningen var ursnygg. Hemligt snygg! Som den superhjälte du är!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-18 09:00:06

Linda! TAck!



RQ! Vad bra! DÅ ska jag fortsätta berätta små historier ibland. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela