Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Crystal International Lucky

Publicerad 2008-10-17 20:35:02 i Naglar i grönt,

Dags för dagens arkivlack! Ett fantastiskt vackert grönglittrande lack som var bäst i test tills jag föll huvudstupa för Emerald Sparkles från China Glaze. De är dock inte jämförbara egentligen då Emerald Sparkles har finare glitterkorn och en färgad bas. Det här är grövre glitter i ofärgad bas. Lacket fick jag av Derwent tillsammans med några andra Crystal lack. Dessvärre går det inte att köpa lack från Crystal från någon nätbutik eller återförsäljare i Sverige, vad jag vet. Men skulle ni hitta ett Crystal lack så slå till! De jag testat har verkligen varit bra!

Så, ett inlägg från augusti. Håll till godo!

Grönt glitter som täcker nageln helt på tre lager. Och då menar jag täcker! Ingen transparens alls! Imponerande! Vill man förenkla för sig själv kan man ha ett lager grönt lack under och ett lager glitterlack på det och få ett resultat som ser helt täckande ut, men vill man jobba fram det med bara glitterlacket går det alltså. Redan efter två lager känns det väldigt täckande, men med tre har man ingen skymt av nageln under.


Glittret är grovt och känns som en knottrig struktur. Det krävs mer än ett lager överlack om man använder Seche Vite eller Poshe men räcker med ett om man har det tjockare China Glaze Fast Forward eller Nail Tek Quicken. Ja, jag har provat med alla fyra...

Glittret består av två nyanser av grönt samt silver. Jag tycker det är mycket attraktivt med ett lager över ett grönt lack men med tre lager så blir det lite väl tjockt för min smak. Tjockt med glitter alltså. Men det här är verkligen ett lack som kan liva upp naglarna! På bilderna är det alltså ett lager lack över ett lager av ett annat grönt.

Kommentarer

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-10-17 22:43:50

det bästa med det här lacket är ju namnet!:D Crystal International Lucky! så Las Vegas! the colour of money!;D ibland är namnen på lacken halva anledningen att ha dem!

Postat av: Malva
Publicerad 2008-10-17 22:52:14

Vilken härlig färg! Har du tips på vars man kan köpa Essie till bra pris?

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-17 23:01:49

Fasen vad jag vill ha Emerald Sparkle. Vet inte om jag kommer få ta på ett :/ Dumma china glaze just nu

Detta är väldigt fint också

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-18 08:59:05

GQ! Håller med! Namnet är fantastiskt!



Malva! Head2Toe har väl Essie? Jag är inte speciellt förtjust i Essies lack men de jag köpt kom därifrån. Minns inte vad jag betalade för dem.



Sanna! Ja, du måste få tag i ES! Det är så fint! Klart du hittar det!



Postat av: badis
Publicerad 2008-10-18 11:25:02

Iih vad läckert! Myisgt pervo på nåt sänt, inte alls komporomissande utan litet chutzpah!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-18 13:10:06

Badis! Pervo? hahaha! Ja, kanske, men jag är helt inne på GQs Las Vegastanke!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela