Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Bastet

Publicerad 2008-10-21 06:21:47 i , Eotd i svart,


Vi har ju redan tidigare pratat om hur trevligt det är med gudinnor. En av mina favoriter är självklart Bastet. Kattgudinnan. Fyrinnae gillar också henne och har gett henne en egen ögonskugga i svart och guld. Den har jag använt idag.
Det är en grund av PP Rubenesque först så att skuggona får fäste. Och när jag säger skugga så är det alltså nio gånger av tio ett löst pigment. Jag jobbar sällan med fasta skuggor, med ett lysande undantag i Twilight från Paula Dorf. Den har jag använt idag med, under ögat. Själva ögonlocket målades alltså med Bastet. Det är en skugga som inte gärna fäster på andra skuggor så den ska helst läggas direkt mot den klistriga basen, som här, för att bli färgmässigt intensiv och som i burken. Vad som inte syns här är det myckna guldskimret.

Runt Bastet som en ram och så in i yttre ögonvrån, som ni ser av bilden, lade jag MAC Museum Bronze. Det var ett pigment som överraskade vad gäller textur. Helt annorlunda än MAC:s vanliga. Det här är krämigt, pigmenterat och bra! Efter ramen så kom en highlighter som egentligen inte är en highlighter för den är för mörk för det. Det är Platinum, också från Fyrinnae. En greige skugga med kraftig metallisk glans.

Bilderna är lite halvusla idag. Jag sov lite oroligt och alldeles för lite, vaknade vid två med huvudvärk och har drömt en massa om spindlar, igen, vilket oroar mig lite. Försökte ligga och tänka på alla fina skor jag vill köpa när lönen kommer för att distrahera mig själv, men det hjälpte bara så länge jag var vaken. Sen kom mardrömmarna igen. Eller mardrömmar, spindeldrömmarna... Och jag är inte så förtjust i spindlar. Inte i närheten av mig i alla fall.
Oj, nu km jag av mig. Det är ingen penna, ingen eyeliner, men mascara. Ett snabbt drag bara på övre fransarna. Läpparna målades med samma typ av Lip Crayon som jag visade tidigare, men i beigerosa Indulge istället för rödbruna Flirt. Mycket neutral men samtidigt snygg färg. Inget gloss på, läppennan Indulge är krämigare än den mökare Flirt och klarar sig bra på egen hand.  Och matt är snyggt!

Ni skulle ha fått ett leende men bilden blev så suddig. Nå, jag bjuder på den och en bonus i form av en fotd. Igen. Nu kan ni inte klaga på det i alla fall, fjärde fotd:n! Och den underliga fläcken som ser ut som att jag inte har smink på ena ögat, det är en fläck på spegeln. Tvål tror jag efter att jag plaskat som en delfin i handfatet när jag morgontvagade mitt ljuva anlete. Makeupen är alltså okej, men bilden usel.

Jag ser verkligen sur ut på bilden, det är koncentrationen... Och tröttheten. Tur att jag hade leendet då, som sista bild.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-21 09:13:46

Vilka härliga nyanser!

Och det är så kul och insprirerande att man ser lite mer av dig.

Näe, så sur ser du inte ut, mera "strike a pose" typ:) kram på dej!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-10-21 09:34:39

Du ser inte alls sur ut, tycker jag. Det är attityd, inte surhet, som man ser :) Du ser ut att tänka "jag tar ingen skit"! Snygg sminkning som vanligt! Kram!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-10-21 09:46:07

Oh, den mörksvarta Bastet såg härlig ut! Ursnyggt som vanligt och kul att du skämmer bort oss lite med FOTD:er! :-)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-21 09:46:13

Å en lite bild på dig igen, va kul! Håller med de andra du ser inte alls sur ut, koncentrerad kanske? Supersnygg sminkning... som vanligt! Du har just inspirerat mig till vad jag ska ha idag...

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-21 09:46:34

Å en lite bild på dig igen, va kul! Håller med de andra du ser inte alls sur ut, koncentrerad kanske? Supersnygg sminkning... som vanligt! Du har just inspirerat mig till vad jag ska ha idag...

Postat av: Angeliqa
Publicerad 2008-10-21 10:06:25

Åh så duktig du rä.



Jag läste nånstans om en stämpel till naglar, vart införskaffar man det?



Angeliqa

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-21 10:16:53

Håller med de andra, du ser mera cool än sur ut, urläckert! Så roligt att du bjuder på fotd:s!



Bastet är min favoritgudinna;)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-10-21 10:31:53

Nu rammlade jag av kontorsstolen, det här hamnade på min topp 10.....

Postat av: Purity
Publicerad 2008-10-21 13:14:27

Åååh, så fint! Jag har Bastet på väg hem till mig nu, fick mail om att fyrinnae hade skickat mitt paket i fredags, yay! Nu blir jag ännu gladare att jag beställde den efter att ha sett hur fin den blir på =)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-10-21 13:43:03

Gudinnelikt som attan, makalöst vackert, Wow!!

Postat av: Josephine
Publicerad 2008-10-21 14:32:14

Vilken fin make :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-21 15:08:19

Riktigt snyggt tycker jag! Underbara färger, och jättekul att du har börjat med fler FOTDer! Den här sminkningen påminner mig om en av Maybellines nya paletter som jag vill ha... Bastet verkar var en fin skugga, jag blev lite nyfiken på den. Kanske ska hugga den ist, vanliga guldskuggor har jag ju. Det är så mkt jag vill köpa nu när mitt köpstopp upphör, men jag måste nog lugna mig lite för jag har fasiken inte råd med allt! Gäller att prioritera:)



Nu svamlar jag! jag skulle säga att jag gillar läpparna också! jag är ju ett fan av neutrala läppar till markerade ögon, och den här färgen var riktigt fin på dig, mkt tjusigt!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-10-21 16:20:57

Snyggt! Tycker man ser Bastets guldskimmer, eller så är jag bra på att fantisera :)

Du skriver väldigt bra om smink i dina E och FotD. Du skriver inte bara: "jag gjorde detta, sen la jag det här och sudda med den här" utan du får in en massa läsvärdhet, tummen upp!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-10-21 16:40:32

Snyggit, Sminkis! Jag var Museum Bronzeig igår ;)

Just pigmenten från Overrich är sjukt krämiga! :D

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-10-21 18:06:58

Ursnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-21 18:14:10

Sanna! Äsh, jag fick panik ett tag och ville hem och ta bort ilden. Jag ser sjukt sur ut ju... Det värsta är att jag är det också. Suuuuuur. Men vem vet, kanske får jag sova inatt utan spindeldrömmar...



Ika! Tack! Ja, jag önskar att jag inte någon skit, men det värsta är att jag nog gör det. Ibland i alla fall.



Makeupoholic! Ja, nu är det din tur!



Marina! Vad spännande att se sen vad det blev!



Angelica! På www.nailshop.se kan du hitta Konadstämplar för naglarna.



Badis! Ja, för hon är ju katt! ;D



ItM! Vad roligt! Lite rock'n'rol hoppas jag den ä eftersom den är så svart. Men jag kände mig inte ett dugg häftig idag. Bara trött, tråkig och suuuur.



Purity! Du kommer älska Fyrinnaes grejer! Bastet är en av de mer komplicerade skuggorna från dem just för att den inte vill bli färgintensiv ovanpå andra skuggor, men jäklar vad snygg hon är på basskuggan. Wow!



Linda! Tack!



Josephine! Tack!



Emma! Alltid trevligt med lite svammel! ;D

Jag tycker Bastet är knepig att använda då den inte vill blenda ovanpå andra skuggor. Men visst är den vacker!

Läpparna gillade jag med. Som mina fast bättre!



Marie! Tack! Vad glad jag blir om texterna är läsvärda! Tack för att du säger så, det gör mig jätteglad!



Rouaa! Ja, det här var helt i min smak. Annat som är helt i min smak kom på posten! TACK! <3

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-21 19:04:01

Jag lägger nästan aldrig en skugga ovanpå andra, så det skulle nog kunna funka för mig. Lägger dem kant i kant, och det borde väl kunna gå? Ja svammel är trevligt! Jag gillar när du svamlar, det känns avslappnat:) Precis, your face but better:) fast ändå inte. seriöst, vem har så ljusa läppar? Mina sk nudestift är för det mesta beige och betydligt ljusare än min naturliga läppfärg. Skulle vilja ha ett beigerosa stift, tror att det skulle matcha min hudton fint.

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-10-21 19:35:30

Sminkis så lite så :D Nu kan du skippa din paint pot ett tag om du känner för det ;) hahaha

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-21 20:40:59

Emma! Då skulle det funka! Och ja, lite ljusare än läpparna är det kanske. Men det här är riktigt bra. :)



Rouaa! Yay!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-10-21 22:16:25

så snyggt! jag är alldeles för dålig på att använda mina pigment, och alldeles för rädd att de bara ska hamna på toagolvet (har ingen finmotorik innan 12..)

jag gillar också när du svamlar, det blir som en konversation i mitt huvud, kul med fotd:er också, så att man ser helheten!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-10-21 22:27:07

Sminkan, du är så VACKER!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-10-21 23:08:49

Alltid lika roligt att få se hela ditt väna ansikte! Du är så vacker, gumman! Och duktig med färgerna, det vet du att jag tycker...

Kram

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-10-21 23:50:07

Nu kom jag på det! Julia Stiles!

http://thumbs.filmstarts.de/wallpaper/JuliaStiles01.jpg

Ursäkta porrbilden men minen var så passande. :)

Jag tror det är ögonen och kinderna som gör att ni liknar varandra.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-22 06:22:32

GQ! Du får komma över den rädslan! Pigment är snyggt och roligt!



Aila! Tack! rodnar



C-I! Tack!



Mimmi! Mja... Ja, kanske lite lika grunddrag, men hon är ju hollywoodsnygg. Jag är mer ... ja, migsjälv. Men tack. Jag har inget emot jämförelsen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-22 13:56:47

Jag tänkte nog mer på mina sk nudefärger än den här egentligen. Ett nudestift för mig är ljust och beige, möjligtvis med en rosa ton. Och så ser definitivt inte mina läppar ut:)Det här stämmer nog egentligen rätt bra med dina läppar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-22 16:21:12

Emma! Sant. örlåt. Missförstod. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-22 23:25:30

Nä, det var nog jag som skrev konstigt egentligen. Ja ja, nu har vi ju rett ut det:)

Postat av: Tilda
Publicerad 2008-10-29 22:18:13

Vilka fina läppar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela