Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

1.22 Gigawatt Thunderstruck Honeypot

Publicerad 2008-10-20 19:08:39 i Emmas FOTD 2008,

Länge sen jag gjorde en FOTD, så tyckte att det var på tiden...


När Sminkan körde True Copper Plum Shimmer förra veckan blev jag grymt sugen på att göra något i koppar och blått! Först var jag inne på att göra en lite Kleopatrainspirerad sminkning, men det kom jag bort ifrån på vägen, lite synd, men jag är rätt nöjd med slutresultatet ändå så det är väl inget att hänga läpp för:) Märks dock att det var länge sen jag gjorde en FOTD, hade liksom glömt bort att man måste kräma på med extra mycket skugga för att det ska synas ordentligt.  Färgerna är alltså lite starkare IRL, ni får använda er fantasi:)


Min grund består av Everyday minerals intensivefoundation i färgen fairly light, ovanpå Fyrinnaes Rice Powder Primer. På röda märken applicerad jag EMs mintconcealer. Detta började jag med, då jag inte var så sugen på gröna prickar i ansiktet... Under ögonen applicerade jag MACs studio finish concealer i färgen NW20. Grunden fixerades med EMs finishing dust och brynen målades med Clarins fantastiska ögonbrynspenna i färgen lightest brown.


Så till ögonsminket. Jag applicerade paint poten bare study hela vägen från ögonlocket upp till brynet. Inre halvan av ögonlocket målade jag med en urgammal kopparfärgad lösskugga från Honeypot Cosmetics, ingen aning om vad färgen heter. Aldrig hört talas om märket? Knappt jag heller, snubblade över det i en liten sminkaffär någon gång, den här skuggan är hur som helst riktigt fin! Underbar färg och den blir riktigt intensiv. Dessutom riktigt lätthanterad för att vara en lös skugga. Jag har även haft en blå, men den slängde jag i ett ögonblick av plötslig galenskap, mycket dumt.


Efter den kopparfärgade skuggan jobbade jag mig mot den yttre ögonvrån och applicerade 1.22 gigawatts från Fyrinnae. På den allra yttersta delen applicerade jag Thunderstruck, en mörkblå ganska trevlig skugga från Viva la diva. Skuggorna suddades ihop med närmaste grannen. Därefter lade jag en highlighter, nr 22 Crema, en silk effect eyeshadow från Collistar upp till brynet, samt även lite omlott med den andra skuggorna för att sudda ut gränserna lite. Jag har sett att ganska många har varit nyfikna på Collistars smink. Jag har ganska mycket därifrån och kan säga att kvalitén är rätt blandad. Den här skuggan är i alla fall toppen, en av mina absoluta favorithighlighters!


Efter skuggorna fäste jag några stycken separata lösögonfransar ifrån Depend i yttre ögonvrån. Inte så mycket för att jag kände mig glamorös som för att jag tyckte att jag behövde öva på att fästa separata ögonfransar. Ovanför fransarna drog jag en linje med Cliniques brush on cream eyeliner i färgen black. Fransarna målades med Double Extension Beauty Tubes ifrån L'oreal i svart. Rouget är gentle, ett underbart mineralize rouge ifrån MAC. Ni måste tro att jag är helt insnöad på gentle, men så är faktiskt inte fallet. Visserligen är det ett fantastiskt rouge, men jag använder många andra också. Det är dock superbra ihop med lite tyngre ögonsminkningar och därför får ni se det på mig ganska ofta. Förresten kom jag på att jag ljög för ett tag sen, det var inte gentle i den blåa sminkningen, det var MUS carmel, som en liten parantes bara... Läpparna målades slutligen skimrande ljusrosa med läppglanset watershine i färgen cosmic pink, en riktig prinsessfärg, ifrån Maybelline.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-20 19:12:07

Älskar det emliga leendet på sista bilden. Och läpparna är ljuvliga! Vackert över huvud taget, så klart, men just iag är jag sugen på precis den nyansen på läppstift...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-20 19:15:46

Hihi, tack så mkt! Jag köpte det glosset för tio kronor förra sommaren, ett bra köp:) Den färgen är så underbart flickigt rosa dessutom... Sträckte mig efter bare, men tyckte jag var tvungen att visa att jag har andra lippies också. Det har jag, en smärre uppsjö:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-20 19:17:04

Aha, ja, det var ett fynd. Och för alla som undrar så menade jag HEMLIGA leende inte något annat...



Postat av: Emelie
Publicerad 2008-10-20 19:18:17

En vinnande kombo! Det blågröna gör sig jättebra mot den varma kopparn. Tror jag har gjort nåt liknande nån gång. Borde gör det igen :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-20 21:20:11

Sminkan: det var det verkligen! Jag köpte ett helt gäng med läppglans då...



Emelie: Tack så mkt, vad kul att du tycker det! Jag ser fram emot en FOTD i blått och koppar från dig:)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-20 21:23:08

Attans snygga ögonbryn har du! och snygg sminkning med, läcker färgkombo!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-21 09:12:13

Snyggt Emma!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-21 15:10:01

Marina: Tack så mkt! vad kul att du gillar mina bryn! Jag har enbart Clarins att tacka för dem, mina "orginalbryn" är inte ett dugg fina...



Sanna: Tack så mkt raring!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-10-21 21:36:41

stiligt! och du är väldigt bra på att rita ögonbryn! de är verkligen jättestiliga!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-21 23:31:58

Glamqueen: tack så mkt! Hehe, ja ritar dem är precis vad jag gör:) Kanske skulle görs ett inlägg på veckans tema, det är väl ögonbryn som gäller?;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela