Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Swatch på ICE Bare Necessity och MAC Painterly

Publicerad 2008-11-27 20:42:14 i Swatchbibliotek övrigt,


MAC PP Painterly till vänster och Indlible Creme Eyeshadow Bare Necessity till höger. Painterly smälter helt in i huden och känns lättare i konsistensen samt torkar till en pudrig yta. ICE blir ljusare och känns kraftigare, mer oljig, och torkar till en kärv, lite klistrig yta. Båda är bra men till olika saker! ;D

Kommentarer

Postat av: Purity
Publicerad 2008-11-27 21:11:12

Vilken är vilken? Du har skrivit att båda är till vänster =P Painterly vill jag nog också ha... Jag får mina paint pot-ryck ibland, jag började med en i somras och nu har jag 6 st!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-27 21:16:15

Purity! Fixat! :D

Postat av: Purity
Publicerad 2008-11-27 21:17:25

Tack! Misstänkte att det var ICE till höger, men man vet ju aldrig ;)

Postat av: Marie
Publicerad 2008-11-27 23:48:03

En som jag som just börjat med ögonskuggsbas skulle nog faktiskt vilja veta lite mer om just vilken som är bra till vad... Har önskat mig ett par krämskuggor från MAD, men om PP skulle passa mig bättre skaffar jag hellre en sån!

Postat av: Fia
Publicerad 2008-11-27 23:56:08

Jag är sugen på en som är utan skimmer, och det verkar ju painterly vara ypperlig för. Btw, också Emmas "fel" att jag knep Blackground :D. F.ö. helt underbar att sota med, som du redan visat (Jag läser baklänges) med galans, glans och skicklighet. KRAM!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-28 07:15:08

Marie! Den ena är mer klistrig än den andra. En PP torkar till en pudrig yta. Den funkar som underlag till skuggor men är inte alltid den bas som ger mest färgintensitet. Däremot kan du lägga andra krämprodukter på en paint pot, vilket t.ex inte går med en ICE.

Paint Pot är en allroundprodukt. Absolut den mest versatila av alla de ögonskuggebaser jag använder.



Fia! Ja, samma här! Jag ville ha en som bara blir hudfärgad! Den ICE jag visar är så tung på ögonlocken bland, och funkar inte till allt så jag bestämde mig för att unna mig en PP!

Emma är livsfarlig... Man blir alltid lockad av hennes inlägg.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-28 16:18:25

Ska bli kul att höra vad du tycker om painterly! jag har spanat på dne, men den är inte så intressant för mig, jag vill hellre ha en vanlig primer som är hudfärgad, en UDPP... Måste beställa så att det blir ett slut på dessa glidande skuggor...

Postat av: Marie
Publicerad 2008-11-29 10:12:23

Tack för ditt svar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela