Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sinful Colors Green Bean

Publicerad 2008-11-17 20:18:18 i Naglar i grönt,


Den här har jag lovat visa för Emma. Tre lager lack. Penseldragen syns och konsistensen lämnar en del i övrigt att önska. Det är tjockt, det är kladdigt och jag lyckas få det att bubbla. Mindre än tre lager ger tydlig VNL, visible nail line.

Färgen är en förskräcklig gulgrön. Slajmig. Den är verkligen inte attraktiv. Inte på mig. Färgen är alldeles för gul, lite lindblomsfärgad. Okej, jag gillar grönt, men inte riktigt alla gröna.  Som ni märker har jag haft en faslig otur på sistone. Allt jag köper visar sig vara skrutt. Sinful-lacken har haft konstiga färger (Hallå, Lagoon=aprikos, Starry Night=rosa?), mitt Max Factor puder i färgen Translucent får mig att se smutsig ut i ansiktet då det är alldeles för mörkt och alldeles för gult. Det var en hundring rätt i sjön, det kan jag lova. Och så Viva la Diva paletten och så detta. Jag är förskräckt. Det måste ju vända snart? Eller? Ska det vara så här nu? Ska jag ha ett puder som ser ut som man siktat kakao i huvet på mig och naglar som får mig att tänka på bihålesinflammation? Och ett annat från Sinful har samma färg som stödstrumpor. Men vad gäller nagellacken får jag skylla mig själv. Chansar man så tar man det man får. Nitlott som vinst. Finns det någon spekulant på eländet från Max Factor, en kompaktpudergrej jag bara testat, så hojta till. Det är inte bara brunt, det luktar parfym också. Nej, jag får be sminkgudarna vända sina ansikten mot mig i välvilja igen. Jag har fått min beskärda del av felköp för ett tag nu...

Kommentarer

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-11-17 20:32:19

Haha, jag skrev precis om att sminkguden håller på och prövar mig just nu, skönt att jag inte är ensam om det!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-11-17 20:46:29

Senast idag fundera jag över vilka missar jag gjort det senaste på lack fronten...och dom bara tar en massa plats.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-17 20:47:47

Stackars Sminkis, vilken otur du har! Jobbigt med alla dessa felköp, håller tummarna för att smingudarna snart ska le mot ditt vackra ansikte igen!



Så till lacket, mja lite läskig färg faktiskt, kanske skulle passa bättre till våren, men vet inte om ens det kan rädda detta lack.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-17 20:57:57

Förresten så postade jag We'll always have paris till dig för en liten stund sen, hoppas att det blir bättre!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-17 22:40:42

Puss på dig! Jag lider faktiskt med dig, för jag har minsann också gjort en del missar på sistonde och vet precis hur det känns. :| Slöseri med tid, pengar och plats!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-11-17 23:05:31

Ha ha, du fick då mig att skratta gott... bihåleinflammation och kakao minsann, ha ha va du är rolig! Trist med alla felköp, nåt att byta bort med någon hugad spekulant kanske? Jag gillade den gröna färgen iallafall, även om du inte trivs i den ;-) . Slajmigt härlig!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-11-18 02:27:10

På färgerna tycker jag Green Bean ser skitfränt ut, men appliceringsbetyget lämnade ju onekligen mycket att önska... Jag söker ett alternativ till China Glazes Moon Pool som ju är discontinued.

Vore egentligen intresserad av pudret, men tror inte jag är något mörkare än dig.

Om inte annat ger din otur en ny dimension till ditt skrivande, så lite komplimanger får jag ge dig för din misär :)

Postat av: vampyvarnish
Publicerad 2008-11-18 03:53:39

Ooohhhhh I love Green Bean! I haven't seen that one yet in stores!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-18 06:19:22

Mimmi! Ja, man får hoppas på att bli tagen till nåder igen...



C-N! Japp. Men jag ger oftast bort mina missar. Frågan är vem som vill ha snorgrönt?



Emma! ingenting kan rädda det. jo, frankning. Det ska träffa några andra trevliga lack och bli som nytt!



WAHP kommer nog passa perfekt! Tack!



Chaosophia! Många av oss har haft otur på det senaste...



Marina! Spekulant på det kanske? Byter gärna bort det!



Marie! Man måste vara minst tre nyanser mörkare än jag för det jävla pudret. Det ser verkligen hemskt ut...

Och kanske kan man få lacket att funka om man kör tre tunna lager med paus mellan varje och har ett nytt överlack som inte segat ihop...



Vampyvarnish! Unfortunately i didn't like it at all.. But it has a great name!

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-18 07:56:59

Jag trodde faktiskt att du skulle ha diggat lacket! Jag diggar det, det är nåt så mysslajmigt med det, som vårklet!



Gissa om jag garvade åt det där med nyansen av stödstrumpor, oj stackarn;D Hoppas sminkgudinnorna svänger rö_en åt nåt annat håll snart!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-18 08:31:46

Tråkigt att inköpten inte blir bra. Men det blir rolig läsning för mig. Din beskrivning är så jädra rolig.

Postat av: Marie
Publicerad 2008-11-18 16:53:08

Det dyker säkert upp en post här om några månader då du helt ändrat uppfattning om Green Bean, och är lycklig över att ha bytt bort pudret mot nåt bättre :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-11-18 18:56:10

slajm är det rätta ordet! Jag undrar hur namngivarna tänkte när de namngav sinfullacken- i många fall var de nog helt ute och cyklade!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-18 19:45:03

Badis! Vill du byta?



Sminkjante! Ja, något gott med det hela.



Marie! Nja, helt ändrat uppfattning tror jag inte...



Sanna! Ja, snacka ologiskt...

Postat av: Elina - Den svenska blondinen i Florida
Publicerad 2008-11-18 20:05:11

Hmm ja det var ingen grann färg det där... Såg ju rätt ok ut i flaskan, men icke sa nicke :(

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-11-18 20:09:38

Härlig färg men det ser onekligen kladdigt ut

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-18 20:27:05

Elina! Nej, hemsk är den...



Kajalpennan! Mja, så härlig är den inte...

Postat av: Marina
Publicerad 2008-11-19 00:14:03

Gärna! Bara jag har nåt att erbjuda dig??

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-19 06:17:49

Marina! Fundera lite och ge mig ett förslag. ;D

Postat av: Regina
Publicerad 2008-11-19 15:10:15

Är det Creme Puff från Max Factor? Låter så på beskrivningen... Hopplösa färger och fruktansvärd doft, luktar tantparfym... Blä!

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-20 18:08:18

Marina hann visst först men jag lägger mig som nr 2 på spekulantlistan?;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-20 20:37:15

Regina! Det kan det ha varit. Hemsk oavsett. Usch!



Badis! Jag vet inte hur intresserad Marina är så kom med ett bud!

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-21 08:11:29

Ett mellangrönt Essencelack, tror den heter party on? Eller MF copper flame? :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-21 15:43:57

Badis! Essence låter som en plan!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela