Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sinful Colors Diamond Onyx

Publicerad 2008-11-12 21:42:57 i NailArt,


Dåliga bilder, dåligt ljus. Ful manikyr. Misär.
Sinful Colors Diamond Onyx är ett ganska skirt lack. Tre lager lack och ändå Visible Nail Line. Ingen höjdare. Lacket är silvervitt med glitter i silver som i vissa ljus ser mörka ut.


Det torkar jäkligt långsamt fast jag använt Poshé överlack. Lacket påminner mig om det pärlemolack som alla hade på 80-talet eller den färg som tanter gärna har. Inte så kul kanske. Nej, jag var mer imponerad medan jag såg på det i flaskan... För att muntra upp mig bestämde jag mig för att göra ett nailartexperiment med lite julkänsla. Nej, inte heller det finner nåd inför mina ögon, men vad ska jag göra? Jag orkar inte börja om. Alltså kommer jag även imorgon ha en hiskelig manikyr. Sånt är livet. Och jag vet att alla bilder är genomusla. Bara artificiellt ljus på alla, men lite olika varianter i alla fall. Ni får hålla till godo eller ge mig en liten Lightbox som jag kan använda. ;D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-12 22:07:36

På vissa bilder ser det fint ut, på andra sådär. Hänger på om man ser nagellinjen, på en del bilder ser det mer täckande ut... Men jag tycker faktiskt att nail arten blev rätt fin! Gillar de röda stenarna som du liksom har slängt över nageln, det är fint! Fast fattar inte hur du klarar alla dessa stenar, skulle bli nipprig av att inte ha släta naglar...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-13 02:28:18

Synd! Hade nog väntat mig lite mer efter att ha sett hur det såg ut i flaskan, men det här var då ingen hit. :/

Postat av: katee
Publicerad 2008-11-13 03:29:24

Those crystals on your nails look awesome!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-13 06:07:19

Emma! Det är antydan till VNL IRL! Haha! Alltså nagellinjen syns om man tittar noga.

Nail Arten på vänster hand blev okej. Det var höger jag var upprörd över. ;D

Sen är jag inte helt överförtjust över huvud taget. Det blev inte som jag tänkt eftersom det var svåt att styra kristallerna.



Chaosophia! Nej, det är ett mediokert lack...



Katee! Thanks. I am not entirely satisfied with how it came out. I had a plan that failed. It was really hard getting those crystals where I wanted them to be...

Postat av: Josephine
Publicerad 2008-11-13 14:44:13

Riktigt fin nailart! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-13 18:15:33

JOsephine! Tack!

Postat av: RM
Publicerad 2008-11-13 19:19:42

Läckert! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela