Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Green Elven Dagger

Publicerad 2008-11-19 18:33:21 i Emmas FOTD 2008,

Eftersom Sminkan tog en sminkfri dag så kan ju jag bidra med en FOTD istället. Ni får den cirka 12 timmar senare än vad ni är vana vid, men jag är nyss hemkommen så detta är otroligt snabbt för att vara mig.


Det här är en sminkning jag har sparat på, vet faktiskt inte riktigt varför, för den är ganska fin. Dessutom så matchar jag otroligt bra:) Lägg särskilt märke till att jag har gröna naglar grönt smink och grönt hårband. Det är dessutom tämligen troligt att jag har gröna byxor, men jag har inte tagit kort på mina ben så jag är inte säker, kommer inte ihåg, bara en känsla jag har. Jag tycker att det är på tiden att jag publicerar en grön sminkning, jag bara tjatar om hur mkt jag älskar grönt, men har här ännu inte visat ngt, så det är väl på tiden.


Ni får nöja er med lite halvtaskiga upplysningar om sminket eftersom jag gjorde denna sminkning i augusti och publicerar den nu. Foundation är Everyday Minerals i Fairly Light i alla fall, vilken formula det är är jag inte säker på, matte eller intensive. Pudret kommer också därifrån, finishing dust. Ögonbrynen är målade med Clarins penna, ingen överraskning där alltså. Den klargröna skuggan jag har i inre ögonvrån är Elven dagger från Fyrinnae. Elven Dagger är en av mina absoluta favoritskuggor, underbar färg, bra konsistens och fantastiskt pris. Den mörka gröna skuggan är en av MUS Cybershadows, färgen heter kort och gott Green. Eyeliner är MAC Fluidline i färgen Shade. Mascaran är jag inte hundra på, men en tämligen kvalificerad gissning säger mig att det är Lash Power från Clinique. Svart kajal ifrån Max Factor under ögonen. Rouge och läppglans har jag, men jag kommer tyvärr inte ihåg vilka, så jag låter det vara osagt.


Avslutningsvis kan jag tillägga att naglarna är målade med Gussied Up Green från China Glaze, ett riktigt snyggt lack, som nog åtminstone kvalificerar sig på min tiotopp av nagellack. En sista bonusbild på Gussied up Green, för den är så fin:) 

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-19 18:39:26

Snyggt! Du klär verkligen i grönt och jag gillar din matchning! Du får till och med hårband att vara snyggt!

GuG är verkligen ett kalaslack och Elven Dagger en av de bästa gröna ögonskuggorna. Fyrinnae är verkligen enastående!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-19 18:52:19

Tack så mkt Sminkis! Äh, hårband är snyggt på de flesta! Japp, tummen upp för både GuG och Elven Dagger, de är faktiskt kanon båda två. Fast San Francisco slår ju inte GuG förstås:)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-11-19 20:13:37

Åh jättefint, Elven Dagger är verkligen en favvo, den är så lättjobbad!! Härlig matchning också, matcha är så skoj :o)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-19 20:19:28

Det här var riktigt snyggt. Både ögon och naglar! Elven dagger verkar vara en skugga jag måste kolla upp =)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-11-19 21:28:06

Ahh, döläcker grön sminkning! Snygg att den är lite mörkare grön. Jag får aldrig till mina gröna så där mörka, har för ljusa gröna i min samling. Ska nog kolla in dina färger lite närmre tror jag!

Postat av: Therese
Publicerad 2008-11-19 21:34:24

Hej,

hittade din sida nu tycker du är helt fantastiskt på att sminka. Jag undrar om du kan göra en helsvart, grå sotning av dina ögon någon gång. Skulle verkligen uppskatta det då jag verkligen vill lära mig avv göra en snygg soting :D

Postat av: Angela
Publicerad 2008-11-19 21:56:10

Snyggt som tusan... gillar verkligen gröna sminkningar, fattar bara inte hur jag missade elven dagger sist jag beställde från fyrinnae.

En verkligen stilren mejk!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-20 08:39:32

Jädrans amalia vad snyggt. Jag har sagt det och säger det igen du är drottningen av matchning. Snygg!



Jag älskar GuG men kan du tänka dig, jag har inte Eleven Dagger. Det är ju skandal!

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-20 09:26:21

Vacker helhet!:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-11-20 15:56:08

snyggt! och grym matchining med naglar och hårband:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-11-20 16:11:42

Mycket snyggt, eleven dagger har jag inte men blir sugen när jag ser den!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-20 18:14:20

Linda: Tack! Ja, Elven dagger är en riktig toppenskugga, en riktig bästis!



Adrasteiah: Tack så mkt! ja har du inte spanat in den innan så är den ett hett tips!



Marina: Tack tack! Ja, det är jättbra skuggor båda två. Elven dagger är ju både billig och bra. Green är nog hundra år ungefär, så tveksamt om den finns kvar, men kan ju vara värt att kolla upp...



Therese: tack så mkt! Jag ska vidraebefodra ditt beröm till Sminkan också, jag är bara medbloggare:) Hmm, svartgrå sotning. Det kan jag visst göra en, men om du är sugen på att lära dig att göra en så tycker jag att du ska spana under tutorials under kategorier, längs ner finns det bra instruktioner till en sotning, jag har själv följt dem flera gånger.



Angela: Tack så mkt snälla du! Mmm, grönt är min bästa färg! Att inte ha Elven dagger i samlingen är ju helt klart en brist, kolla upp den vet ja:)



Sminkjante: Hihi, tack så mkt snälla du! Mmm, GuG är superfin verkligen! fast just nu har jag San fransisco på naglarna och den är ännu finare! har du inte den tycker jag att du ska spana in den hos Cherry Culture, för den är verkligen underbar, skulle passa perfekt på ett litet grönögt monster! Och klart att du måste spana i elven dagger, världens vackraste gröna och den enda lösa skuggan jag har brytt mig om att köpa i fullsize...



Badis: tack så mkt rara du!



Sanna: tack så mkt Sanna, you're a doll!



Makeupoholic: Tack så mkt! Ja jag tycker verkligen att du ska spana på Elven dagger för den är så fin!







Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-11-22 19:01:32

Oh, så tjusigt! Älskar välmatchat, och du är verkligen fantastiskt duktig på det! Jättefin ögonmake, så fina färger till dina ögon. Gussied Up Green passade ypperligt till. Älskar hela looken :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-22 22:55:44

Tack så mkt! ja jag gillar ju att matcha, så jag försöker:) Åh ja, GuG är mkt fint! Och tack igen!:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela