Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Crystal Purply

Publicerad 2008-11-19 06:14:36 i Naglar i lila,

Jag var inget sugen på smink idag och då ska man inte sminka sig. Alltså, ingen dagens. Ni får en notd ur arkivet istället. En fin en!  ;D

Över mitt lite halvtama Nfu Oh 68 lade jag en massa lila glitter från Crystal international.

Faktum är att det här lila glitterlacket är väldigt täckande även i sig, men ovanpå ett lack som liknar det i färg så räcker det med ett enda lager. Det torkar snabbt och det glittrar enormt!


Som en folie av glitter lägger det sig över nageln. Huvudsakligen i ljuslila och rosalila, men även enstaka glitter i rött och blått förekommer i lacket.

Vem behöver Color Clubs Glitter Vixen lack närman har Crystals glitterlack hemma? Jag säger bara det, de här är bättre! De täcker med två lager, max tre, och GV-lacken täcker snabbare, men de här är så otroligt mycket smidigare att jobba med. De är helller inte lika tjocka och grova på ytan som GV-lacken blir.

Men visst ger även dessa lack en lite ruffare yta som kräver överlack för att kännas slät. Med SV eller Poshe räcker det heller inte med ett lager överlack för total släthet och flera lager överlack kan innebära att lacket under krymper. Då är det skönt att ha en flaska China Glaze Fast Forward hemma. Dessutom, du behöver inte överlacket för att torka det här glitterlacket, bara för att ge det en slätare yta. Det torkar hur snabbt som helst. Här ser ni det utan överlack då jag skyndade mig att fotografera medan jag ännu hade lite dagsljus.

Kommentarer

Postat av: sminkj
Publicerad 2008-11-19 06:20:20

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-19 06:22:30

Jag tryckte på enter lite för tidigt, så fel det kan bli. Woohohooo, vilket härligt lack. Måste kolla in detta märke.

Postat av: Mayaline
Publicerad 2008-11-19 07:02:12

vilket tjusigt lack! färgen var riktigt fin.

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-11-19 09:12:27

Ja, jag älskar både glitter och lila så denna var en favvis!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-19 10:08:07

I like it! Alot. Inte vidare diskret, men definitivt något jag skulle kunna bära 360 dagar per år. :D

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-11-19 11:04:58

UNDERBART säger jag bara....

Postat av: Purity
Publicerad 2008-11-19 12:13:19

Wow!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-11-19 14:01:12

wow, vad läckert!

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-19 15:59:03

Crystal-lacken is the shit! Har du fått den via Derwent? Apläcker nyans!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-19 18:21:09

Sminkjante! Det går tyvärr intt köpa lacken. Man får ha tur och goda kontakter! ;D

Derwent i mitt fall!



Mayaline! Ja, den är jättefin!



Ninni Den är ljuvlig!



Chaosophia! Den är riktigt fin! Men svår att få bort...



ItM! Ja, visst är det!



Purity! Helt klart!



Sanna! eller hur! Man blir glad av det!



Badis! Japp, Derwent! Och det är underbara lack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-19 18:37:03

Riktigt härligt glitterlack! Klart att du inte ska sminka dig när du inte känner för det, ibland behöver man lite vila för att återfå inspirationen...

Postat av: vampyvarnish
Publicerad 2008-11-21 01:16:05

Hmmm that one looks quite lumpy!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-21 07:16:53

Vampy! Yes, it i very much like the Color Club glitter vixen-polishes. A bit lumpy and in need of very thick layers of top coat.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-11-22 19:04:06

Love it! Damn vilket bling-bling, nu vill jag också ha glittrande naglar! Behövde lite inspiration, så tack! Mina naglar har varit olackade i flera dagar nu, börjar fundera på om jag blivit sjuk :O


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela